فرماندار اندیکا عنوان کرد: علیرغم وجود دو سد اما کمبود آب داریم/الزام حضور هفتگی مدیران کل در شهرستان با دستور استاندار

فرماندار اندیکا عنوان کرد: علیرغم وجود دو سد اما کمبود آب داریم/الزام حضور هفتگی مدیران کل در شهرستان با دستور استاندار

فرماندار اندیکا گفت: علیرغم اینکه دو سد بزرگ در این شهرستان داریم اما مشکلاتی در حوزه آب روستایی و حوزه کشاورزی وجود دارد که معضلاتی برای مردم به وجود آورده است. فرماندار اندیکا با اشاره آب و هوای مناسب و موقعیت گردشگری و وجود دو سد در این شهرستان گفت: اندیکا، ویژگی ها، قابلیت ها

فرماندار اندیکا گفت: علیرغم اینکه دو سد بزرگ در این شهرستان داریم اما مشکلاتی در حوزه آب روستایی و حوزه کشاورزی وجود دارد که معضلاتی برای مردم به وجود آورده است.

فرماندار اندیکا با اشاره آب و هوای مناسب و موقعیت گردشگری و وجود دو سد در این شهرستان گفت: اندیکا، ویژگی ها، قابلیت ها و پتانسیل های خوبی در بخش های مختلف دارد اما با همه پتانسیل های موجود، مشکلات زیادی هم دارد و این مشکلات در شاخص های توسعه اثر گذاشته و این گونه جزو استان های کمتر برخوردار و توسعه یافته در کشور شده است.

حیدر کاظمی با بیان اینکه اندیکا مشکل پراکندگی، صعب العبور بودن راه و مشکل آب و برق را دارد، افزود: امیدوارم مسئولان ارشد استان تصمیمی بگیرند تا این تصمیم به سمت ارتقا شاخص ها پیش برود. زیرا اگر یک منطقه کمتر توسعه یابد در مناطق دیگر هم توسعه کمتر صورت می گیرد.

کاظمی با اشاره به مشکلاتی که در حوزه راه این شهرستان وجود دارد، گفت: هر سرمایه گذاری را که بخواهیم دعوت کنیم، ورودی اندیکا را که ببیند، از آمدن به شهرستان پشیمان می شود و برمی گردد، به همین دلیل باید در تخصیص توسعه، نه فقط مرکز بلکه تمام مناطق حاشیه را در نظر بگیریم .

وی افزود:  ۵۰ کیلومتر پروژه راه روستایی را از اعتبارات کمیته برنامه ریزی شهرستان مصوب کردیم که این اعتبار برای رفع مشکلات آن مسیر کافی نیست.

کاظمی عنوان کرد: از آنجایی که زیرسازی در بخشی از مسیر ها در سالهای گذشته انجام شده، به دلیل طولانی شدن ادامه ی کار، زیرسازی انجام شده، در حال تخریب است و برای یک مسیر ۹۰ کیلومتری باید ۳ ساعت و نیم راه را طی کرد.

فرماندار اندیکا با اشاره به مکانهای دیدنی شهرستان اندیکا گفت:  شاید در تمام ایران چنین مکان های گردشگری وجود نداشته باشد،  در مناطقی مانند سربند تازه، مولر، للر و کُتُک و در نقاط مختلف، فضای بکری وجود دارد. به اندازه‌ای که در اندیکا مکان طبیعی وجود دارد و منابع طبیعی برای کشت وجود دارد، به نظرم در نقاط دیگر استان وجود ندارد. باید کشت کنیم و با آموزش به مردم، از منابع بکر و طبیعی حفاظت کنیم .

وی با بیان این که گیاهان دارویی بسیار خوبی مثل کرفس و موسیر و بلوط در منطقه وجود دارد که خودرو هستند، گفت: اما مردم آنها را از ریشه در می آورند که این کار بازار خوبی را برای آنها به وجود آورده و سود زیادی به جیب می زنند. باید از این گیاهان محافظت شود زیرا نیاز به حفاظت دارند و اگر حفاظت نشوند، این گیاهان که خاصیت دارویی دارند، از بین می روند.

کاظمی افزود: گیاه کرفس و موسیر را به قیمت هر کیلو ۲۰۰ هزار تومان به فروش می رسانند.

وی ادامه داد: مشکل بعدی این شهرستان، آتش سوزی هایی است که رخ می دهد و باید راهکاری برای آن داشته باشیم. باید سایت راه اندازی شود و برای حفاظت از منطقه افزایش نیرو داشته باشیم.

فرماندار اندیکا با بیان این که بیشترین جنگل ها در این شهرستان است؛ تاکید کرد: این آتش سوزی ها، دغدغه شورای تامین شهرستان بوده و مصوبه شورای تامین این شهرستان برای استاندار نیز  ارسال شده است.

کاظمی با بیان این که  اندیکا شهرستانی است که جز مناطق کمتر توسعه یافته کشور است، اظهار کرد: به طور کلی این شهرستان دارای مشکلاتی در زمینه های مختلف است و علیرغم اینکه دو سد بزرگ در شهرستان داریم اما مشکلاتی در حوزه آب روستایی و حوزه کشاورزی و راه داریم که این موارد، مشکلات عدیده‌ای را برای مردم ایجاد کرده اند و باید توسعه پیدا کنند.

فرماندار ادامه داد: همچنین در حوزه امور عشایر، مخابرات، برق و آب مشکلاتی وجود دارد و این موضوع را در جلسه با استاندار خوزستان مطرح کردیم و قرار بر این شد که مواردی به صورت عملیاتی انجام شود، حضور مدیرکل ها در سطح شهرستان الزامی شده است  به طوری که باید هر هفته یک مدیر کل در شهرستان اندیکا حضور پیدا کند و از نزدیک موضوعات مختلف را رصد کند و این مواردی که در جلسه مطرح شد در شهرستان به صورت عملیاتی اجرا شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

10 − شش =


دسته‌بندی نشده