کد خبر : 3801
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۷

فرصتی جدید برای دستیابی به امنیت غذایی و حفاظت از منابع تولید

فرصتی جدید برای دستیابی به امنیت غذایی و حفاظت از منابع تولید

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری هنرقلم، کیخسرو چنگلوایی رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان نهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع و ماشین آلات کشاورزی، نهاده‌ها، آبیاری و آبرسانی، تجهیزات گلخانه‌ای، دام و طیور، شیلات و آبزیان را فرصتی برای دستیابی به امنیت غذایی و حفاظت از منابع تولید دانست. در پیام کیخسرو چنگلوایی آمده است: خداوند بزرگ را

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری هنرقلم، کیخسرو چنگلوایی رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان نهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع و ماشین آلات کشاورزی، نهاده‌ها، آبیاری و آبرسانی، تجهیزات گلخانه‌ای، دام و طیور، شیلات و آبزیان را فرصتی برای دستیابی به امنیت غذایی و حفاظت از منابع تولید دانست.

در پیام کیخسرو چنگلوایی آمده است:
خداوند بزرگ را شاکریم که در سال “رونق تولید”  موفقیت های بزرگی  را در بخش کشاورزی استان بدست آورده ایم ، بدیهی است  با روحیه تلاش و مدیریت جهادی رسیدن به افق های پیش رو  از جمله امنیت غذایی و حفظ و حراست از منابع تولید همچنان از اولویت های مهم این سازمان خواهد بود. در سال ۱۳۹۲ کل تولیدات بخش کشاورزی کشور حدود ۸۲ میلیون تن بود و در حال حاضر این میزان از مرز ۱۲۲ میلیون تن گذشته است . ضمن اینکه در سال  ۱۳۹۲ انرژی مورد نیاز روزانه از محل تولیدات داخلی ۵۷ درصد بود که این میزان در حال حاضر به ۸۱ درصد ارتقاء یافته که در این زمینه شاهد رشد چشمگیری بوده‌ایم. در استان خوزستان نیز در زمینه افزایش تولیدات کشاورزی و کمک به امنیت غذایی موفقیت های قابل توجهی حاصل شده است ، از جمله آن می‌توان به ارتقاء تولید محصولات کشاورزی از ۱۲.۲ میلیون تن در سال ۱۳۹۲ به بیش از ۱۶.۲ میلیون تن در حال حاضر اشاره نمود.  تولید ۱ میلیون و ۶۵۰ هزار تن گندم در استان و تولید ۳ برابری این محصول نسبت به نیاز استان یکی دیگر از توفیق های اخیر می باشد . در زمینه تولید شکر و با توجه به نیاز ۱۳۵ هزار تنی استان به این محصول در سال جاری موفق به تولید ۷۰۰ هزار تن شکر شدیم که این میزان ۶.۷ برابر نیاز استان بوده و شکر مورد نیاز   ۲۴میلیون نفر ایرانی را تامین می‌کند ضمن اینکه در حال حاضر بیش از ۹۷ درصد چغندرقند پاییزه کشور در استان خوزستان کشت می‌شود.
ذکر این نکته نیز بسیار مهم است که یکی از  مهمترین چالش‌های بخش کشاورزی در دنیا مقوله آب و خاک است که با عنایت مقام معظم رهبری و اذن ایشان اقدامات قابل توجهی از جمله  فاز اول طرح احیاء ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی خوزستان و ایلام  انجام  شده است .
بدیهی است ، در شرایط فعلی اقتصاد مقاومتی نهمین نمایشگاه بین المللی  صنایع و ماشین آلات کشاورزی ، نهاده ها ، آبیاری و آبرسانی ، تجهیزات گلخانهای  ، دام و طیور ، شیلات و آبزیان فرصتی است برای رسیدن به اهداف توسعه پایدار در بخش کشاورزی. لذا شایسته است استفاده حداکثری از این شرایط به عمل آمده تا شاهد شکوفایی بیش ازپیش بخش کشاورزی در استان زرخیزمان باشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × 5 =


دسته‌بندی نشده