کد خبر : 6986
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۸

فراخوان سومین جشنواره ساخت فانوسِ رمضان در خوزستان منتشر شد

فراخوان سومین جشنواره ساخت فانوسِ رمضان در خوزستان منتشر شد

به گزارش پایگاه خبری هنر قلم و به نقل از روابط عمومی کانون خوزستان، سومین جشنواره استانی فانوس به همت «معاونت فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری منطقه یک اهواز» و همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان در راستای برنامه‌های ویژه ماه رمضان برگزار می‌شود. پیش از این سال ۹۶ و ۹۷ اولین و

به گزارش پایگاه خبری هنر قلم و به نقل از روابط عمومی کانون خوزستان، سومین جشنواره استانی فانوس به همت «معاونت فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری منطقه یک اهواز» و همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان در راستای برنامه‌های ویژه ماه رمضان برگزار می‌شود.

پیش از این سال ۹۶ و ۹۷ اولین و دومین جشنواره ساخت فانوس برگزار شده بود و اکنون این جشنواره برای سومین بار فعال شده است. بر اساس این گزارش در این فراخوان کودکان و نوجوانان علاقه‌مند خوزستانی تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه  ۱۴۰۰فرصت دارند سازه‌های فانوس خود را بسازند.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان حامی این جشنواره، در کارگاه‌های مجازی مراکزِ کانون پرورش فکری شهرستان‌ها اقدام به برپایی کارگاه ساخت فانوس رمضانی می‌کند.

شرکت‌کنندگان می‌توانند فانوس‌های مورد نظرشان را طبق خلاقیتی که دارند با هر نوع مواد، بسازند.

در جهان اسلام فانوس یک نماد مشترک برای ماه رمضان است و در گذشته که سیستم برق شهری و روستایی وجود نداشت مردم با فانوس به پیشواز ماه رمضان می‌رفتند به‌طوری‌که عده‌ای از افراد درحالی‌که فانوس به دست داشتند مردم را برای سحر از خواب بیدار می‌کردند و در این خصوص برگزاری جشنواره فانوس باهدف معرفی این نماد برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر جهت شرکت در این جشنواره می‌توانند با شماره ۰۹۱۶۹۱۴۵۹۴۴ تماس بگیرند و یا به صفحه اینستاگرام جشنواره به آدرس ramadan.festeval@ مراجعه کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بیست − سه =


دسته‌بندی نشده