کد خبر : 3666
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۱

فاز اول پروژه‌های پژوهشی ازدیاد برداشت از ۶ میدان نفتی در مرحله نهایی است

فاز اول پروژه‌های پژوهشی ازدیاد برداشت از ۶ میدان نفتی در مرحله نهایی است

به گزارش پایگاه خبری هنرقلم،‌ مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در این نشست اظهار کرد:‌ پروژه‌های پژوهشی ازدیاد برداشت و بهبود تولید از ۶ میدان نفتی اهواز، گچساران، کوپال، منصوری، کرنج و بی‌بی‌حکیمه به ۵ دانشگاه و مرکز علمی کشور واگذار شد که فاز اول این قراردادها در حال اتمام است. مهندس احمد محمدی

مهندس احمد محمدی گفت: اغلب پروژه های پژوهشی در مناطق نفت‌خیز جنوب به دلیل اینکه نتایج آنها ارتباط مستقیم با تولید دارند، از اولویت ویژه ای برخوردار هستند و ضرورت دارد به منظور تسریع و تکمیل به موقع آنها نسبت به برگزاری نشست های مشترک با دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی اقدام شود.

وی با تاکید بر این که ضرورت دارد تعداد قابل توجهی از پروژه های پژوهشی مرتبط با فعالیت اصلی سازمان باشد افزود: شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب از شرکت های دانش بنیان و مراکز علمی و پژوهشی کشور که در ایجاد فناوری های مرتبط با تولید و راهبری از مخازن دارای ایده و اندیشه جدید هستند حمایت می کند.

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران نیز گفت: قراردادهای ازدیاد برداشت و بهبود تولید در قالب ۵ بسته کاری تعریف شده اند که بسته اول شامل شناخت میدان،‌ بسته دوم مدلسازی و شبیه سازی مخزن،‌ بسته سوم انجام فعالیت های آزمایشگاهی، بسته چهارم اصلاح مدل شبیه سازی و بسته پنجم اجرای پایلوت میدانی است.

ابراهیم طالقانی با بیان اینکه انجام این پروژه ها مورد تاکید وزیر نفت است افزود: هدف از واگذاری این پروژه‌ها به دانشگاه ها این است که آنها با رویکرد علمی، چالش های میادین را شناسایی کنند و برای ازدیاد برداشت و بهبود تولید از این مخازن طرح های جدید ارائه دهند.

وی در ادامه، با بیان اینکه پژوهش در اولویت برنامه مدیران صنعت نفت قرار دارد اظهار داشت:‌ فعالیت های پژوهشی باید در مسیری باشد که دغدغه مدیران را کم و در تصمیم گیری بهتر به آنها کمک کند.

طالقانی با اشاره به توانمندی دانشگاه ها و مراکز علمی و پژوهشی کشور در رفع نیازهای صنعت نفت گفت: فاصله دانشگاه و صنعت نسبت به گذشته کمتر شده است و ساخت پمپ SRP توسط دانشگاه شهید چمران اهواز و ساخت مته حفاری توسط جهاد دانشگاهی خوزستان نشان دهنده این است که دانشگاه ها و مراکز علمی رشد و پیشرفت چشمگیری داشته اند.

وی خاطرنشان ساخت: به همت جوانان تحصیل کرده، شرکت های استارت­اپ در کشور رو به رشد هستند و این شرکت ها برای همکاری با صنعت نفت اعلام آمادگی کرده اند.

رئیس پژوهش و فناوری شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب نیز در این نشست گزارشی از پیشرفت پروژه های پژوهشی ازدیاد برداشت و بهبود تولید از ۶ میدان ارائه داد.

دکتر شاهین کرد گفت:‌ این پروژه ها از پیشرفت خوبی برخور دارند و هم اکنون گزارش های زیادی در آستانه تأیید نهایی قرار دارند.

در ادامه این نشست درباره برخی پروژه های پژوهشی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب از جمله ساخت دمولسیفایرها، پاکسازی پساب بوسیله پودر میکروبی و ساخت اسکید ماونتد نمکزدایی بحث و تبادل نظر شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

16 + 12 =


دسته‌بندی نشده