کد خبر : 4107
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۳

  «غذا» و «دارو» یکی از هجمه‌های جدید دشمن است  

   «غذا» و «دارو» یکی از هجمه‌های جدید دشمن است   

به گزارش پایگاه خبری هنرقلم و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، دکتر حسین برزگر یکشنبه سیزدهم بهمن ماه جاری در نشست با خبرنگاران با تبریک فرارسیدن ایام الله دهه فجر اظهار کرد: دشمنان در زمینهٔ «دارو» و «غذا» بیشترین فشار را به کشور وارد می‌کنند تا بیشترین نارضایتی را در بین

به گزارش پایگاه خبری هنرقلم و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، دکتر حسین برزگر یکشنبه سیزدهم بهمن ماه جاری در نشست با خبرنگاران با تبریک فرارسیدن ایام الله دهه فجر اظهار کرد: دشمنان در زمینهٔ «دارو» و «غذا» بیشترین فشار را به کشور وارد می‌کنند تا بیشترین نارضایتی را در بین مردم ایجاد کنند.

وی افزود: در بحث تولید غذای سالم با دست‌کاری در کیک‌هایی که سالم و با نظارت کامل تولید می‌شد، فضای بدی را در کشور ایجاد کردند و در خوزستان از میدان شهدا شروع شد و در روز تعطیل از دکه‌ای شکایت شد که یکباره همه آنها را خریداری کردیم و مشخص بود که کار طراحی شده‌ای بود و منشأ آن علت‌یابی می‌شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به اینکه این هجمه‌ها منشأ داخلی و خارجی دارد، بیان کرد: ما در تولید دارو تا امروز با هیچ مشکلی مواجه نشدیم و نسبت به اینکه می‌خواستند ما فلج شویم اما تاکنون مشکلی نداشته‌ایم.

برزگر عنوان کرد: برای اینکه بتوانیم برخی از داروها از جمله داروهای بیماری خاص را مورد نظارت بیشتری قرار دهیم آنها را در داروخانه‌های منتخب توزیع می‌کنیم.

وی گفت: اگر در حوزه «غذا» و سایر کالاهای سلامت به شکل دارو از مبدأ تا مقصد چرخه توزیع را رعایت می‌کردند، شاید دچار مشکل نمی‌شدیم.

معاون غذا و دارو با عنوان اینکه نمی‌گذاریم سلامت محصولات تهدید شود و به دنبال تولید محصولات سالم هستیم، عنوان کرد: در آزمایشگاه‌های کنترل کیفی غذا و دارو که مرجع اصلی مبارزه با بیوتروریسم است در ۹ ماهه اول امسال هفت هزار و ۲۱۵ نمونه از محصولات غذایی آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی و کالای سلامت آزمایشات کامل را انجام دادیم.

وی با بیان اینکه ۹۸.۲ درصد محصولات تولیدی سالم بودند، افزود: بیش از هزار بازدید با بیش از ۳۴۰ مورد نمونه‌برداری در این خصوص صورت گرفته است.

برزگر بیان کرد: در خصوص محصولات کشاورزی نیز یک هزار و ۵۰۰ نمونه برای باقیمانده سموم برای محصولات تولیدی انجام دادیم و در این راستا در سال جاری ۲۷۱ بازرسی مشترک با سازمان صمت داشتیم و عمده مشکلات این حوزه فروش غیرمجاز داروهای شیمیایی و قاچاق و داروهای ترکیبی و کپسول شده دست ساز به منظور دخالت در درمان است.

وی با بیان اینکه ذخیره دارویی مناسب در استان داریم و هیچ مشکلی در این زمینه نداریم، اظهار کرد: شماره ۱۹۰ هرگونه اطلاعاتی در خصوص داروهای مورد نیاز، کمیاب و یا سوال در خصوص عوارض دارو است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شانزده + 19 =


دسته‌بندی نشده