کد خبر : 4635
تاریخ انتشار : شنبه ۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۳:۳۹

عیار شاعری و شهرداران پیشین

عیار شاعری و شهرداران پیشین

به گزارش پایگاه خبری هنرقلم؛ ۱۰ ماه پیش بود که شهر اهواز دچار تحول مدیریتی شد، تحولی که شهروندان را به مسیری دیگر کشاند؛ مسیر مطالبه گری و حق خواهی … مسیری که انتهایش توسعه شهری بود و پرداخت حقوق شهروندی، حقوقی که نمونه بارز آن در تعامل با غول بزرگ صنعت استان دریافت شد_

به گزارش پایگاه خبری هنرقلم؛ ۱۰ ماه پیش بود که شهر اهواز دچار تحول مدیریتی شد، تحولی که شهروندان را به مسیری دیگر کشاند؛ مسیر مطالبه گری و حق خواهی … مسیری که انتهایش توسعه شهری بود و پرداخت حقوق شهروندی، حقوقی که نمونه بارز آن در تعامل با غول بزرگ صنعت استان دریافت شد_ که در ادامه این نوشتار هم به آن پرداخته ایم.

به هر ترتیب، موسی شاعری بر صندلی شهرداری اهواز نشست… البته موافقان و مخالفانی هم در این میان بودند که بر طبل خود می کوبیدند: یکی بر اساس دیدگاه حرفه ای، بسیاری بر حسب سلایق فردی، عده ای هم برای باج خواهی و برخی هم اندک تجربه ای داشتند که دلسوزانه سخن می گفتند … زمان گذشت و اعضای شورای اسلامی شهر اهواز که با اکثریت آرا، شاعری را انتخاب کرده بودند با گذر ۴ ماه به مخالفت برخاستند، مخالفت هایی که به نظر می رسید در بخشی از آن، دغدغه های مردمی جای نداشت و شاید بتوان گفت رنگ و بوی منافع شخصی به خود گرفته بود. خلاصه اینکه حاشیه ها پس از ۴ ماه تکیه زدن شاعری بر صندلی شهرداری، به اوج خود رسید.

شایعات هر روز داغ تر می شد. طرح سوال و بحث استیضاح، نقل محافل بود و برخی هم تنور مخالفت ها را داغ تر کرده و تلاش می کردند خمیر خود را بچسبانند. پای برخی شبه رسانه ها یا به عبارتی رسانه های غیرحرفه ای و گردانندگان پیج های ساختگی غیر واقعی یا به اصطلاح “فیک” اینستاگرامی هم به میدان باز شده بود تا به جمع منتقدان و مخالفان واقعی بپیوندند اما انگار این اتفاقات بی اثر بود و این شهردار از آن شهردارانی نبود که با دیدن رفتارهای به دور از دغدغه ی مردمی، میدان را به دست فرصت طلبانی بدهد که هر روز با یک بهانه، او را مورد هجمه قرار می دهند تا بلکه از این آب گل آلود ماهی بگیرند و او را از میدان خدمت به مردم، به در کنند که خوشبختانه هیچ بچه ماهی هم صید نکردند و هنوز پس از ۱۰ ماه، آن دسته از مخالفانی که کُنه دغدغه شان مردمی نیست علیرغم همراهی اعضای شورا با شهردار اهواز، همچنان می تازند…
زمان گذشت و چندین برنامه از برنامه های موسی شاعری به عنوان اقدامات ویژه شهردار کلانشهر اهواز اجرایی شد.

بعد از فضا سازی و زیباسازی های بی سابقه سطح شهر، ۱۱ پروژه آسفالت محله به محله، مسیر های ارتباطی پل ششم به اتوبان ماهشهر، جاده ساحلی از پارک شهروند تا خروجی زرگان، جاده ساحلی روبه روی کوی مشعلی، تقاطع های غیر همسطح شهید بندر، میدان دانشگاه، میدان جمهوری، جانبازان( زردشت )، زیرگذر ۱۸ متری چهارم کیان آباد؛ ۴۴ متری ارتباطی اتوبان قدس با میدان امام رضا (ع) کیانشهر و سرای محله فرهنگیان، از بزرگترین و مهمترین پروژه های عمرانی شهرداری اهواز طی این ۱۰ ماه است. نکته قابل توجه این پروژه ها، قرارداد پروژه تقاطع غیر همسطح دانشگاه، آن هم در اوج شرایط سخت سرمایه گذاری در اهواز، با قرارگاه خاتم که از سرمایه گذاران بزرگ کشور است، به امضا رسید…
در ادامه با شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی؛ اقدام به موقع و ماندگار موسی شاعری، نامگذاری یکی از خیابان های شهر و بعد هم ساخت و نصب تندیس این شهید والا مقام در یکی از میادین مهم شهر اهواز بود.

باز هم زمان گذشت و حال که کشور ما نیز همچون اکثر کشورهای جهان در حال جنگ و مقابله با شیوع کرونا ویروس است، در خوزستان، پس از تلاش های شبانه روزی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و کادر پر تلاش درمان؛ این شهرداری اهواز بود که در صدر مقابله با این ویروس قرار گرفت و تا به امروز با مجموعه پر تلاش شهرداری و با تمام توانِ تجهیزاتی، اقداماتی را انجام داده که همگان خود شاهد و ناظر عملکرد به موقع شهردار اهواز در بحث مقابله با ویروس کرونا هستند. البته این موارد ذکر شده نافی تلاش های دیگر نهادها و سازمان ها در کنار دولت در بحث مقابله با شیوع کرونا ویروس نیست.

اما چیزی که بیشتر از همه ی این اقدامات، موثر و در طول دوران مدیریت مدیران شهری بی سابقه بوده، گرفتن حق شهر و شهروندان از مجموعه شرکت نفت است. حقی که شهرداران سابق اهواز تا به امروز نتوانستند از راه تعامل، جنجال و حتی شکایت، دریافت کنند را، شاعری با برداشتن شکاف بین شهرداری و شرکت نفت با تعامل در این مدت کوتاه بازستاند.

این اقدامات است که تفاوت بین مدیران شهری و عیار اراده ی آن ها را مشخص می کند، و البته این نکته را هم به جامعه یادآور می شود که در هر شرایطی و علیرغم همه فشارها باز هم می توان کار کرد و به مردم خدمت کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

13 − یک =


دسته‌بندی نشده