کد خبر : 7243
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۴:۱۴

 دانش آموخته رشته معماری:

ضرورت تغییر نگاه مدیران شهری به سرمایه گذاری بخش خصوصی

ضرورت تغییر نگاه مدیران شهری به سرمایه گذاری بخش خصوصی
دانش آموخته رشته معماری گفت: برای جذب سرمایه گذار بخش خصوصی در کلانشهر اهواز، در وهله اول باید نگاه مدیران شهری به این مقوله تغییر کند و امنیت اقتصادی و بازگشت سرمایه مورد توجه بیشتری قرار گیرد. 

به گزارش پایگاه خبری هنر قلم: سمیرا جلیلی با بیان اینکه شهر یک جریان پویا است و باید چهره شهر اهواز تغییر کرده و زیباتر شود؛ اظهار کرد: لازمه این امر اجرا و بهره برداری از پروژه های عمرانی و خدماتی است. برای دستیابی به این هدف اولین پیش نیاز تامین و تخصیص بودجه است.

بخشی از بودجه از طریق درآمدهای ثابت و پایدار شهرداری و بخش دیگری از آن از طریق سرمایه گذاری های خصوصی قابل تامین است.

این کارشناس ارشد معماری تصریح کرد: اگر بخواهیم اقتصاد شهری را از فضای متلاطم خارج کرده ، باید پالایش امور را طبق اصل ۴۴ قانون اساسی انجام داد و به مردم سپرد.

سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی از مهمترین ارکان پدافند غیر عامل و امنیت ملی در کشور است.

وی افزود: رویکرد شراکت بین بخش خصوصی و شهرداری در ساخت و بهره برداری از پروژه های شهری رویکرد مدرنی محسوب می شود که به بهبود کیفیت پروژه های شهری منجر شده و به علاوه کاهش مدت زمان ساخت پروژه را در پی داشته است.

این فعال اجتماعی خوزستانی بیان کرد: مساله اصلی در جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی ایجاد امنیت اقتصادی و بازگشت سرمایه است.

سمیرا جلیلی با تاکید بر ضرورت تغییر نگاه مدیران شهری به مقوله سرمایه گذاری، گفت: باید حس اعتماد و امنیت سرمایه گذاری؛ بین مدیران شهری و سرمایه گذاران ایجاد شود.

کلانشهر اهواز نیازمند تغییر رویکرد مدیریتی در جذب سرمایه گذار است تا فعالیت های عمرانی علاوه بر تمرکز بر احداث پاساژها و مراکز خرید، به سمت نیازهای دیگر شهروندان مانند فرهنگ سراها، پارکینگ های عمومی، مراکز خدماتی، زمین های بازی و… هدایت شود.

جلیلی افزود: متاسفانه شاهد هستیم که هربار شهردار تغییر کند، مدیران شهری نیز جابجا می شوند و یا بعضاً قراردادهایی که مطالعات آن انجام شده، تحت تاثیر این تغییرات بلاتکلیف به حال خود رها می شوند و تاوان همه این ها را شهروندان پس می دهند .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

20 − سه =


دسته‌بندی نشده