کد خبر : 4957
تاریخ انتشار : شنبه ۷ تیر ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۸

صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری در خوزستان بدون مراجعه حضوری متقاضیان

صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری در خوزستان بدون مراجعه حضوری متقاضیان

معاون اداره‌کل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خوزستان گفت: امکان صدور و پیگیری درخواست مجوزهای سرمایه گذاری در استان بدون مراجعه حضوری متقاضیان و در کمترین زمان ممکن در قالب پنجره واحد مجازی سرمایه‌گذاری فراهم شده است. حمزه خسروانی با بیان اینکه پنجره واحد مجازی سرمایه‌گذاری استان خوزستان بعد از سال‌ها پیگیری در دولت

معاون اداره‌کل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خوزستان گفت: امکان صدور و پیگیری درخواست مجوزهای سرمایه گذاری در استان بدون مراجعه حضوری متقاضیان و در کمترین زمان ممکن در قالب پنجره واحد مجازی سرمایه‌گذاری فراهم شده است.

حمزه خسروانی با بیان اینکه پنجره واحد مجازی سرمایه‌گذاری استان خوزستان بعد از سال‌ها پیگیری در دولت یازدهم برای نخستین بار در استان خوزستان آماده خدمت‌رسانی به فعالان بخش خصوصی شده است، اظهارداشت: بحث راه‌اندازی پنجره واحد سرمایه گذاری موضوعی بود که در نیمه دوم سال ۹۶ شروع شد این درحالی است که در ابتدا، موضوع ایجاد سامانه مجازی پنجره واحد سرمایه‌گذاری مطرح نبود.

وی با اشاره به اینکه در اجرای این طرح کار احصای فرآیندهای صدور مجوز سرمایه‌گذاری در سه بخش انجام شد، افزود: یکی از این بخش‌ها مروبط به دستگاه‌های استعلام شونده مثل اداره کل میراث فرهنگی، منابع طبیعی، مدیریت امور اراضی، کارگروه‌های امور زیربنایی و سایرکارگروه‌های تخصصی استان برای طی کردن فرآیندهای لازم است.

معاون اداره کل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خوزستان تصریح ‌کرد: بخش دیگری از این اقدام به فرآیندهای استعلام تامین زیرساز مثل آب، برق، گاز و … مربوط است.

این مقام مسئول در استانداری خوزستان تاکید کرد: همچنین با همکاری ۳۶ دستگاه اجرایی برای انجام ۱۰ هزار فعالیت اقتصادی ۷۰۰ فرآیند مربوط به صدور مجوز آنها احصا و بررسی شد که در نهایت به ۲۴۶ فرآیند رسید.

خسروانی با بیان اینکه برای صدور مجوزها در حوزه‌های مختلف صنعت، کشاورزی و خدمات کدهای بین‌المللی اختصاص یافته است، گفت: همچنین در این مسیر بر اساس مدل سازی که صورت گرفت، به ترتیب دستگاه‌های اجرایی صادرکننده مجوزها نیز در این قالب مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفتند.

وی ادامه داد: بعد از مدل‌سازی، کار بهبود این فرآیندها و یا اصلاح آنها صورت گرفت و با توجه به ضروریت‌هایی که این استانداردهای بین المللی بر آنها تاکید داشتند، تعداد فرآیندها کاهش پیدا کردند.

معاون اداره کل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خوزستان در خصوص بررسی ابعاد قانونی هرکدام از این فرآیندها، گفت: به عنوان مثال ممکن است پیش از این هرکدام از این فرآیندها ۳۰ وظیفه را دربرگیرد که در نهایت از لحاظ هزینه، زمان و ضرورت انجام آنها بررسی شدند و بخش عمده‌ای از آنها حذف و یا در فرآیندهای مشابه دیگر ادغام شدند.

خسروانی یادآورشد: بر اساس استاندارد مهندسی فرآیندها، کار بهبود و استانداردسازی آنها صورت گرفت و درنهایت ۷۰۰ فرآیند صدور مجوز سرمایه گذاری در خوزستان به ۲۴۶ فرآیند کاهش یافت.

این مقام مسئول در استانداری خوزستان تصریح‌کرد: این فرآیندها از سوی هیات مقررات زدایی که ریاست آن بر عهده وزیر اقتصاد و دارای است به تصویب رسیده و از این پس متقاضیان سرمایه گذاری در استان خوزستان بدون مراجعه حضوری می‌توانند از طریق سامانه http://www.sw-khz.ir تقاضای خود برای صدور مجوز سرمایه‌گذاری در طرح‌های مختلف را ثبت و پیگیری کنند.

وی یادآورشد: فاز اول این سامانه هفته جاری به صورت رسمی و با همکاری مشترک استانداری خوزستان، اداره کل اقتصاد و دارایی و اتاق بازرگانی اهواز به بهره برداری خواهد رسید.

بر اساس این گزارش، پنجره واحد مجازی سرمایه‌گذاری با هدف ایجاد بستر مناسب، تسریع و تسهیل در صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری، نسبت به ایجاد زیر ساخت های لازم به منظور جذب سرمایه‌گذاران در استان خوزستان طراحی شد و در این رابطه برای اجرایی شدن این طرح، ستاد جذب و توسعه سرمایه‌گذاری شکل گرفت. سامانه الکترونیکی پنجره واحد سرمایه‌گذاری خوزستان، درگاه واحدی برای مراجعه متقاضیان داخلی و خارجی سرمایه‌گذاری است که با ایجاد هماهنگی و انسجام بین دستگاه‌های اجرایی استان، پاسخگویی متمرکز به متقاضیان و سرمایه‌گذارن در تمامی مراحل ایجاد کسب و کار و توسعه آن، در کوتاهترین زمان ممکن ارائه می‌شود./ ایرنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

17 + 1 =


دسته‌بندی نشده