کد خبر : 1437
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ دی ۱۳۹۷ - ۹:۴۳

شرکت های داخلی، تهدیدهای تحریم را به فرصت تبدیل کردند

شرکت های داخلی، تهدیدهای تحریم را به فرصت تبدیل کردند

  مهرعلیزاده افزود: چنین نمایشگاه هایی، فرصت بی‌نظیری برای شرکت‌های ایرانی هستند که بتوانند با توجه به وضعیت ارز و مشکلات ناشی از ورود کالاهای خارجی بتوانند پا جای پای کالاها و برندهای خارجی بگذارند، البته این مستلزم داشتن آر ان دی یا شرکت های تحقیق و توسعه است که بتوانند کالاهای باکیفیت برای مصرف‌کننده

 

مهرعلیزاده افزود: چنین نمایشگاه هایی، فرصت بی‌نظیری برای شرکت‌های ایرانی هستند که بتوانند با توجه به وضعیت ارز و مشکلات ناشی از ورود کالاهای خارجی بتوانند پا جای پای کالاها و برندهای خارجی بگذارند، البته این مستلزم داشتن آر ان دی یا شرکت های تحقیق و توسعه است که بتوانند کالاهای باکیفیت برای مصرف‌کننده ایرانی تولیدکنند.

این مقام مسئول در ادامه با بیان این که خوشبختانه محصولات عرضه شده در نمایشگاه نشان از این داشت که گام‌های خوبی برداشته شده، امید به این که در حوزه معاونت اقتصادی استانداری خوزستان بتوانیم با ارائه حمایت‌ها و خدماتی که داریم از این شرکت‌ها را حمایت کنیم.

وی اضافه کرد: در نشست هایی که با مدیران این شرکت ها داشتیم، موضوعی را در دستور کار قرار دادیم، این که آنها بتوانند بخش هایی از شرکت های تولیدی و یا واحدهای ساخت خود را به استان خوزستان منتقل کنند.

مهرعلیزاده با بیان این که استانداری خوزستان این آمادگی را دارد که حمایت‌ها و کمک‌هایی از این شرکت ها داشته باشد، ادامه داد: جمایت هایی از قبیل زمین، سوله، مکان، تسهیلات و تجهیزات
و حمایت‌هایی از سوی دستگاه‌های اجرایی به ویژه آیین نامه یا دستورالعمل خرید از داخل را در اختیار این شرکت‌ها قرار بدهد.

قائم مقام معاونت هماهنگی امور اقتصادی گفت: خوزستان بازار ۶ میلیونی دارد که اگر این شرکت‌ها آمادگی انتقال واحدهای تولیدی خود را به استان داشته باشند ما هم میتوانیم این شرکت ها را در لیست اولویت های خرید استان برای خرید از شرکت آنها قرار دهیم که این موضوع باعث می شود در بازار خوزستان نفوذ بیشتری داشته باشند.
مهرعلیزاده افزود: استقبال مردم از نمایشگاه نسبتا خوب بود و این هم نشان از علاقه مندی مردم به این نمایشگاه بود و هم ناشی از برندهای ارائه شده از شرکت‌های ایرانی بود.

این مقام مسئول اقتصادی عنوان کرد: طبق مشاهداتی از نمایشگاه و سوال جوابهایی که از غرفه داران به عمل آمد، خوشبختانه هم فروش محصول خوبی داشتند
و تقریبا از وضعیت نمایشگاه راضی بودند و هم سفارش هایی انجام شد که به طور نسبی برای شرکت کنندگان در نمایشگاه راضی کننده بود.

وی در خصوص قیمت محصولات ارائه شده در نمایشگاه گفت: آنچه که از صحبت‌های شرکت‌ها برمی‌آمد کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت ها بود اما مشکلاتی مثل کمبود مواد اولیه و کالاهای اولیه و واسطه ای را مطرح می‌کردند که این باعث شده قیمت ها در مقایسه با قیمت دلار پایین نیاید اما اگر ما بتوانیم مواد اولیه مورد نیاز این شرکت‌ها و کالاهای واسطه ای آنها را با هماهنگی شرکت های خارجی و روابط بین الملل برطرف کنیم به احتمال زیاد در آینده نزدیک، قیمت تمام شده محصولات خانگی داخلی بیش از ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش پیدا می کند.

 

 

انتهای پیام/*

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

10 − 8 =


دسته‌بندی نشده