کد خبر : 1645
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵

شرکت ملی حفاری ایران به عنوان مولود انقلاب نماد استقلال و خودکفایی صنعتی است

شرکت ملی حفاری ایران به عنوان مولود انقلاب نماد استقلال و خودکفایی صنعتی است

به گزارش پایگاه خبری هنر قلم استان خوزستان و به نقل از روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران سید عبدالله موسوی در گفت و گوی خبری ضمن گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، افزود: ملی حفاری در حدود چهار دهه گذشته نقش اساسی در ایجاد ظرفیت های جدید، توصیف و توسعه مخازن، حفظ، نگهداشت و

به گزارش پایگاه خبری هنر قلم استان خوزستان و به نقل از روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران سید عبدالله موسوی در گفت و گوی خبری ضمن گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، افزود: ملی حفاری در حدود چهار دهه گذشته نقش اساسی در ایجاد ظرفیت های جدید، توصیف و توسعه مخازن، حفظ، نگهداشت و افزایش تولید نفت در کشور ایفا کرده است.

وی فعالیت ‌های پر افتخار همچون حفاری بیش از چهار هزار و ۵۰۰ حلقه چاه های نفت و گاز، فراتر از ۹ میلیون و ۳۴۳ هزار متر حفاری و ارایه افزون بر ۱۶۵ هزار مورد خدمات فنی و مهندسی  که با مدیریت متخصصان داخلی به نتیجه رسید را از نکات برجسته عملکرد شرکت در این سال ها عنوان کرد.

موسوی اظهار کرد: این شرکت که به فرمان امام خمینی (ره) در اول دیماه سال ۵۸ تاسیس شد در  هشت سال دفاع مقدس، دوران بازسازی و پس از آن در شرایط محدودیت های اعمال شده موفق شد با مدیریت ایرانی و کار و تلاش مضاعف موجب رشد و بالندگی صنعت نفت کشور باشد.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با بیان اینکه این شرکت فعالیت خود را  با شش دستگاه حفاری آغاز و هم اکنون ۷۲ دستگاه حفاری خشکی و دریایی اعم از فوق سنگین، سنگین و سبک در تملک دارد، گفت: این شرکت در این سال ها در بخش عملیات حفاری و خدمات جانبی در جهت توسعه میدان های نفتی و گاز با اتکا به توانمندی های داخلی نقش محوری داشته است.

وی در پیوند با این مطلب افزود: مشارکت ملی حفاری در بسیاری از پروژه های ملی و میادین مشترک همچون طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی، میدان های نفتی آزادگان ، یادآوران، آذر و همچنین میدان گازی کیش و توسعه سایر میادین نفت و گاز کشور و تامین نیاز گویای جایگاه این شرکت و نقش مهم آن زنجیره تولید و  فرآیند توسعه صنعت نفت کشور است.

موسوی با اشاره به اینکه حمایت از سازندگان داخلی به منظور تولید قطعات و تجهیزات مورد نیاز و همکاری با صنایع داخلی برای ساخت دستگاه‌ های حفاری در کشور را از دیگر دستاوردهای شرکت ملی حفاری ایران است، اظهار کرد: این شرکت به عنوان یک شرکت مادر تخصصی در عرصه صنعت حفاری از اولین حامیان شرکت های ایرانی در ساخت دکل، قطعات و تجهیزات حفاری به شمار می رود و ارتباط تنگاتنگی با سازندگان داخلی، شرکت های دانش بنیان و مرکز علمی و پژوهشی در زمینه بومی سازی این صنعت دارد.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: این سازمان در دوره محدودیت ها توانست با نهادینه کردن شعار ما می توانیم علاوه بر نیازهای صنعت نفت بویژه در میادین مشترک در زمینه خودکفایی در تولید قطعات و تجهیزات کاربردی به نحو مطلوب عمل نماید.

وی افزود: امروزه در صنعت نفت جهان، صنعت حفاری حرف اول را می‌ زند تا جایی که  ملاک ارزیابی شرکت‌ های نفتی به توان حفاری آن شرکت ها باز می گردد و  به بیان دیگر صنعت حفاری کلید فتح مخازن نفت و گاز است.

موسوی اظهار کرد:  پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، متخصصان داخلی با خودباوری صنعت حفاری را از نظر تخصصی به طور کامل بومی نمودند هر چند این صنعت تکنولوژی محور است و می بایست برای ادامه توسعه و بالندگی خویش همواره فناوری های روز جهان را مد نظر قرار دهد.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران توضیح داد: فعالیت های شرکت به طور کلی در سه بخش عملیاتی حفاری، خدمات فنی و مهندسی و پشتیبانی تقسیم می شود که در بخش عملیات حفاری این شرکت دارای بزرگترین ناوگان حفاری در منطقه می باشد و در اقصی نقاط کشور بخش عمده ای از عملیات حفاری چاه ها را ارایه می دهد.

وی گفت: در بخش فنی و مهندسی که مشتمل بر بیش از ۲۰ نوع خدمات تخصصی می باشد و از ابتدای عملیات حفاری تا هنگام بهره برداری از چاه ها با ماشین آلات و تجهیزات ویژه توسط متخصصان شرکت به متقاضیان اعم از شرکت های دولتی و خصوصی به صورت یکپارچه ارایه می گردد.

موسوی افزود: نگاهی به وظایف و مسئولیت های این شرکت در عرصه صنعت نفت و موفقیت در اجرای برنامه های توسعه ‌ای در نهایت سیر صعودی توسعه صنعت نفت را هموار می کند و نشان می دهد که این شرکت افزون بر پاسخگویی به نیازهای این صنعت، از نظر پرورش متخصصان و کارشناسان مجرب و نیروی انسانی ماهر از بدو تاسیس تا کنون برای نزدیک به ۲۰ هزار نفر فرصت اشتغال ایجاد کرده است.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران اضافه کرد: نیروی انسانی سرمایه اصلی هر مجموعه محسوب می شود و کارکنان این شرکت با تلاشی در خور تحسین  در شرایط سخت و طاقت فرسای اقلیمی در مناطق عملیاتی فعالیت می کنند تا با چرخش مته های حفاری، چرخه صنعت نفت کشور همواره فعال باشد.

وی ادامه داد: نگاهی به توفیقات به دست آمده، مسئولیت برنامه ریزی و راهبرد آینده این شرکت را دو چندان می کند و برهمین اساس و در جهت پاسخگویی به نیازهای کشور و متناسب با برنامه های صنعت نفت، جدول کاری مدونی در پروسه زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت ترسیم که می تواند افق روشنی را برای این سازمان ترسیم نماید.

موسوی پاسخگویی به نیازهای صنعت نفت به عنوان اولویت اول، روز آمد سازی مجموعه کامل حفاری و خدمات جنبی و بازسازی و اورهال دستگاه ها و تجهیزات در قالب برنامه پنج ساله و بر اساس استانداردهای بین المللی، توسعه بازارهای هدف به خارج از مرزها از جمله کشورهای حوزه خلیج فارس و یافتن شرکت های مشاور و مکمل برای عقد قرارداد، همکاری با شرکت های بخش خصوصی در عرصه حفاری و مدیریت جهادی، افزایش راندمان کار و بهره وری، حمایت از ساخت داخل همسو با سیاست های اقتصاد مقاومتی و تقویت شرکت های دانش بنیان و مراکز علمی و پژوهشی، اصلاح ساختار، پروژه محوری و بهینه سازی هزینه ها،  شناسایی و اولویت بندی فناوری های مورد نیاز و  راهبری سیستماتیک و فرآیند نگری را از برنامه های پیش روی شرکت دانست که در جهت توسعه و تعالی سازمان دنبال می شود.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران اهتمام این شرکت به مسئولیت های اجتماعی را یادآور و با اشاره به امکانات ورزشی، رفاهی که مورد استفاده کارکنان و خانواده های آنان و جامعه ورزشی قرار می گیرد، گفت: این شرکت تلاش کرده تا در همکاری با استانداری خوزستان و دستگاه های اجرایی استان در موافع لزوم و بروز حوادث طبیعی از جمله حوادث ناشی از بارندگی های شدید به نحو مقتضی امکانات خود را وارد عمل و با سایر دستگاه های مرتبط همکاری و همیاری نماید.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × پنج =


دسته‌بندی نشده