کد خبر : 8445
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۵

شرکت توزیع نیروی برق خوزستان از بحران تا آرامش!

شرکت توزیع نیروی برق خوزستان از بحران تا آرامش!

به گزارش پایگاه خبری هنر قلم و به نقل از تی بین، اخبار اختلاس در شرکت توزیع نیروی برق خوزستان در سال ۹۷ همه جا را پر کرده بود و در حالی که مدیرعامل شرکت و تعدادی از مدیران آن به جرم اختلاس، دست بسته دادگاه و دستگاه های هوشیار نظارتی و امنیتی بودند، خدری

به گزارش پایگاه خبری هنر قلم و به نقل از تی بین، اخبار اختلاس در شرکت توزیع نیروی برق خوزستان در سال ۹۷ همه جا را پر کرده بود و در حالی که مدیرعامل شرکت و تعدادی از مدیران آن به جرم اختلاس، دست بسته دادگاه و دستگاه های هوشیار نظارتی و امنیتی بودند، خدری مدیرعاملی شرکت توزیع نیروی برق خوزستان را می پذیرد.

 

علی خدری در زمانی این سمت را می پذیرد که این شرکت کانون توجهات همه شرکت های وابسته توانیر و وزارت نیرو بود و کوچکترین اقدام در این شرکت تحت نظارت حساس و دقیق دستگاه های نظارتی و امنیتی با توجه به اختلاس صورت گرفته توسط مدیریت قبلی، قرار گرفته بود. از طرفی خوزستان در برهه ای قرار گرفته بود که بحران سیل (۹۷-۹۸) استان را در نوردیده، به طوری که چند شهرستان خوزستان بخاطر خطرات ناشی از سیل به طور کامل تخلیه شده بودند و برق و روشنایی برای هر نقطه ای از خوزستان از هر زمان حیاتی تر بود.

 

شرکت توزیع نیروی برق خوزستان، بحران سیل را در حالی پشت سر گذاشت که عملکرد مثبت شرکت باعث می شود تا رتبه برتر در جشنواره شهید رجایی در هفته دولت شود و بار سنگین حاشیه را کمی از شرکت دور کرده و نشان دهد خدری راه جلب اعتماد مردم و دستگاه های نظارتی و امنیتی را خوب بلد است.

 

خدری فقط مدیرعامل نبود، استراتژیست بود، چرا که برون رفت از وضعیت بحرانی به وضعیت سفید و آرام و ورود به مرحله اجرای برنامه های توسعه ای تنها از یک استراتژیستی بر می آید که علاوه بر برنامه ریزی حساب شده، بایستی یک تیم حرفه ای و کاربلد نیز چینش درست مدیران میانی ات را تشکیل داده باشند وگرنه کار هر کس نیست خرمن کوفتن…!

 

حالا شرکت از کانون حاشیه به بی حاشیه تبدیل شده و آنچه در صدر اخبار است اقدامات و برنامه های جهادی است که یکی یکی به بار نشسته و شرکت توزیع نیروی برق خوزستان را که تا پیش از این رتبه ۲۸ کشور بود به جایگاه ارزشمندی می رساند که در دو سال متوالی رتبه برتر جشنواره شهید رجایی را کسب می کند. خدری در حالی این اعتماد را به سمت شرکت توزیع می آورد که خوزستان در دو سال گذشته ۳ استاندار را به چشم خود دیده و در این مدت دو استاندار از عملکرد وی تقدیر کرده و سیاست های اجرایی خدری را قابل تحسین و تقدیر خوانده اند.

 

اما چرا علی خدری در حالی که استان خوزستان در بحران های متفاوت سیل بی سابقه و پس از آن خشکسالی بی سابقه، ریزگردها، زلزله اندیکا و معضلات و مسایل مختلف دیگر دست و پنجه نرم می کرد، عملکرد قابل تقدیری داشت؛ مدیریت صحیح برق در بحران های سیل و خشکسالی، برق دار کردن بیش از ۵۰ روستای صعب العبور با هدف توجه حداکثری به مناطق محروم در دو سال گذشته، برق رسانی به عشایر استان خوزستان در شهرستان های مختلف و تجهیز آن ها به پنل خورشیدی قابل حمل، شست و شوی مرتب مقره ها برای پیشگیری از بحران قطعی برق مانند چند سال گذشته، حرکت به سمت هوشمندسازی شرکت با برنامه ریزی برای نصب ۱۵۰ هزار کنتور هوشمند در تابستان آینده و انجام امور شرکت به صورت مجازی در بحران کرونا، تعویض پایه های چوبی برق در تمام شهرستان ها، کاهش سرقت تجهیزات شبکه در استان و نیز فرهنگ سازی مدیریت مصرف با بهره گیری از ظرفیت رسانه های ملی و استانی، باعث شد تا هم مورد تقدیر فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران قرار گیرد، هم مورد تقدیر فرماندهان سپاه، رییس مجمع نمایندگان استان و نمایندگان مجلس، ائمه جمعه استان، جمع کثیری از ایثارگران خوزستان و نیز تقدیر دو استاندار از وی شود. علاوه بر اینها شرکت توزیع نیروی برق خوزستان را دو سال متوالی در جشنواره شهید رجایی به جایگاه برتر برساند که عملکردی بی سابقه در صنعت برق خوزستان محسوب می شود. هرچند به نظر می رسد مهمتر از اینها تقدیر همزمان عشایر بختیاری و عرب و روستاییان این دو قوم بزرگ خوزستانی از خدری بود که با حضور سر زده و تجمع خود در محل شرکت پارادوکس عجیب تجمع امید و قدردانی را در شرکت توزیع نیروی برق خوزستان رقم زدند و کارنامه خدری را سنگین تر کردند.

حالا سوال اینجاست؛ این همان شرکت توزیعی است که اختلاسش کشور را پر کرده بود!؟

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

19 − پنج =


دسته‌بندی نشده