کد خبر : 14054
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۰:۳۶

شرط برخورداری از صندوق بیمه بیماران خاص داشتن بیمه پایه اعم از بیمه سلامت، تامین اجتماعی، نیروهای مسلح و سایر بیمه های درمانی است

شرط برخورداری از صندوق بیمه بیماران خاص داشتن بیمه پایه اعم از بیمه سلامت، تامین اجتماعی، نیروهای مسلح و سایر بیمه های درمانی است

به گزارش پایگاه خبری هنر قلم و به نقل از بیمه سلامت خوزستان، دکتر محمدرضا رضایی سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در محل اداره کل بیمه سلامت خوزستان گفت: براساس آمار موجود حدود ۴۳ درصد پرداختی برای امور درمانی از جیب مردم است. وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی و دولت به

به گزارش پایگاه خبری هنر قلم و به نقل از بیمه سلامت خوزستان، دکتر محمدرضا رضایی سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در محل اداره کل بیمه سلامت خوزستان گفت: براساس آمار موجود حدود ۴۳ درصد پرداختی برای امور درمانی از جیب مردم است.

وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی و دولت به دنبال راهکارهای قانونی بودند تا از این طریق بتوانند پرداختی از جیب مردم را کاهش دهند افزود: مستندات قانونی استخراج شد و بر اساس سیاست های ابلاغی نظام کلی سلامت بند ۸ و ۹ و ماده ۷۸ قانون برنامه ششم توسعه و سیاست های کلی نظام سلامت توجه کمی و کیفی بیمه های درمانی بر اساس بندهای قانونی به گونه ای که منابع مالی پایداری وجود داشته باشد طراحی و اجرایی شد.

این مقام مسئول بیان کرد: ماده ۷۸ برنامه ششم توسعه اشاره می کند به این موضوع خاص که حتماً از بیماران خاص و گروه های آسیب پذیر حمایت لازم صورت بگیرد.

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان در ادامه افزود: در بُعد کیفی سازی درمان به گونه ای که در بخش های مختلف اعم از درمان ناباروری مادران ، طرح دارویار و صندوق بیماران سخت درمان زیر پوشش قرار گیرد مورد توجه نیز قرار گرفت.

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان اظهار کرد: امسال با تصویب مجلس شورای اسلامی ۵۰ هزار میلیارد ریال از اول مهر ماه سال جاری برای بیماران خاص و سخت درمان در کل کشور اختصاص یافته که سهم خوزستان ۳ هزار تا ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است.

رضایی عنوان کرد:شرط برخورداری از صندوق بیمه بیماران خاص داشتن بیمه پایه اعم از بیمه سلامت، تامین اجتماعی، نیروهای مسلح و سایر بیمه های درمانی است.

وی گفت: ۴۴ نوع بیماری خاص زیرپوشش صندوق بیماران خاص هستند که ۲۷ نوع آن به صورت خودکار خدمات می گیرند و هزینه بقیه بیماری های در یک کمیته خاص مورد بررسی قرار گرفته و پس از تایید قابلیت پرداخت دارد.

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان از عموم بیماران خاص و سخت درمان خواست با مراجعه به سامانه شهروندی بیمه سلامت یا مراجعه مستقیم به دفاتر شهرستانی بیمه سلامت و در مرکز استان زیر پوشش این صندوق قرار گیرند.

وی گفت: تاکنون ۶ هزار و ۵۰۰ نفر بیمار خاص و سخت درمان ثبت نام کرده اند و حدود ۱۰ میلیارد ریال هزینه درمانی آنان پرداخت شده است.

رضایی از عموم خانواده‌ها که بیماران خاص و صعب العلاج (سرطان‌ها ، اوتیسیم ، تالاسمی ، هموفیلی و …) دارند خواست برای برخورداری از حمایت های قانونی این صندوق خواست با مراجعه به کلیه ادرات بیمه سلامت در سطح استان یا معاونت درمان دانشگاه ها و دانشکده های استان با و نشان دار کردن بیمار خود که گویای داشتن بیماری خاص است از تسهیلات قانونی آن استفاده کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 + سیزده =


دسته‌بندی نشده