کد خبر : 7945
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۵

یادداشت: سید مبین حسینی فعال اجتماعی 

سکوت نمایندگان خوزستان نسبت به دلالی میوه در استان 

سکوت نمایندگان خوزستان نسبت به دلالی میوه در استان 
در حالی که نماینده تهران با اظهارات ناقص خود در صحن مجلس به آشفته بازار میوه و تره‌بار در خوزستان دامن می‌زند، نمایندگان خوزستان با سکوت شائبه‌برانگیزشان سوالاتی را در اذهان عمومی ایجاد کرده‌اند که مستلزم پاسخگویی است

روح الله ایزدخواه، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی برای چندمین بار در یک سال گذشته درباره وضعیت میدان الغدیر اهواز در صحن خانه ملت نطق کرد.  هرچند او در ابتدا به‌عنوان نماینده ایران در پارلمان حاضر است و حق اظهار نظر درباره همه موضوعات را دارد اما این اظهارات باید براساس واقعیت میدانی باشد نه اطلاعات رسیده از یک کانال و منشاء خاص.

با توجه به اظهارات به دور از واقعیت، یک‌طرفه و نصف و نیمه نماینده تهران در مجلس، چند نکته قابل توجه نمایندگان خوزستان و به‌ویژه نمایندگان اهواز.

۱٫ فارغ از درست و یا غلط بودن صحبت‌های ایزدخواه که وی از فاصله هزار کیلومتری در حال اظهار نظر و اعمال فشار به مسئولان خوزستانی است، چرا نمایندگان خوزستان در این باره موضعی نمی‌گیرند؟ آیا اهوازی‌ها برای رسیدن به خواسته‌هایشان باید چشم امید به نمایندگان سایر شهرها داشته باشند؟

۲٫ رفتار آقای ایزدخواه سبب تضعیف جایگاه نمایندگان خوزستان نزد افکار عمومی شده است، آیا منتخبان خوزستان نسبت به رفتار نماینده تهران معترض نیستند؟ اگر معترضند چرا هیچ شکایتی علیه نماینده تهران مطرح نمی‌کنند؟

۳٫ اگر نماینده تهران از کیفیت، قیمت و سهم میوه و تره بار از سبد اقتصادی شهروندان خوزستانی مطلع نیست و همچنان بر اظهارات غیرکارشناسی خود پافشاری می‌کند، نماینده خوزستان که از آشفته بازار میوه مطلع هستند پس چرا سکوت کرده‌اند؟

۴ .نمایندگان خوزستان باید درباره این ماجرا تحقیق کنند که چرا نماینده تهران با اعمال فشار به وزیر کشور خواهان گذشت شهرداری اهواز از حق قانونی خود و شهروندان خوزستانی است؟ و آیا پشت پرده اظهارات ایزدخواه به مافیای میوه و تره‌بار در اهواز بازمی‌گردد یا خیر؟

۵٫ فساد، تخلف و دلالی در میدان الغدیر توسط نهادهای قضائی، امنیتی، شهری و استانی تایید شده ولی نماینده تهران بی توجه به همه تحقیقات انجام شده به وزارت کشور فشار وارد می‌کند؛ آیا این کار تضعیف مسئولان استانی و نمایندگان خوزستان در مجلس نمی‌شود؟ نتیجه این تضعیف افزایش دخالت‌ها برای تصمیم گیری در حوزه‌های مختلف صنعت، کشاورزی و آب می‌شود و مدیران غیربومی و پروازی به استان تحمیل می‌شوند. چه کسانی غیر از نمایندگان مجلس باید جلوی این بدعت نامیمون را بگیرند؟

۶ . و اما پرسش آخر، اگر نمایندگان خوزستان عاجز از حل مشکلات حوزه انتخابیه خود هستند، چرا شهروندان باید دوباره به آنها اعتماد کنند؟   می‌توان‌ تعداد سطور و سوالات را بیشتر کرد اما دخالت‌های نماینده تهران متاسفانه نه برای اصلاح وضع موجود بلکه برای ادامه وضع موجود است، وضعی که به دلالی رونق می‌دهد، سفره شهروندان را کوچک‌تر می‌کند و میل کشاورزان برای تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی را افزایش خواهد داد.

قطع کردن دست دلالان میوه و تره بار خواسته مردم خوزستان است ولی این موضوع با دریافت اطلاعات اشتباه و ناقص از منابع خاص و مسئله‌دار میسر نمی‌شود، نماینده تهران اگر خواهان دفاع از حقوق مردم خوزستان است به موضوعات کلان و اولویت‌داری مانند انتقال آب، فوران فاضلاب و تعطیلی صنایع خوزستان که ارتباط بیشتری با تخصص و فعالیتش در کمیسیون صنایع دارد، ورود کند و نسبت به مسائلی که در آنها اطلاعات صحیح و کافی ندارد سکوت کند تا با اظهارات اشتباه، احکام قضایی و تحقیقات میدانی مسئولان خوزستانی را زیر سوال نبرد و راه در رو برای مافیا و دلالان میوه و تره بار اهواز باز نکند.

یادداشت: سید مبین حسینی فعال اجتماعی

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هجده + ده =


دسته‌بندی نشده