کد خبر : 8484
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶

گزارش:حدیث کریمی

سپاه دوشادوش مردم در مبارزه با حمله بیولوژیکی

سپاه دوشادوش مردم در مبارزه با حمله بیولوژیکی
ویروسی که جهان را دگرگون کرده و این دگرگونی را با نام حمله بیولوژیکی می توان عنوان کرد و همه از جمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمان رهبر پا به میدان شدند تا همچون اقدامات گذشته، این ویروس را نیز به زانو در بیاورند.

به گزارش پایگاه خبری هنر قلم_حدیث کریمی، سازمان بسیج مستضعفین یکی از سازمان‌های شبه‌نظامی و زیرمجموعهٔ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و یکی از مهم‌ترین بازوهای قدرت جمهوری اسلامی ایران به‌شمار می‌رود که مأموریت جذب، آموزش، سازماندهی و به‌کارگیری نیروهای داوطلب مردمی را در راستای تحقّق اهداف انقلاب اسلامی و حفظ دستاوردهای آن بر عهده دارد که در ۵ آذر ۱۳۵۸ به فرمان سید روح‌الله خمینی تشکیل شد و پس از تصویب مجلس شورای اسلامی در دی ۱۳۵۹ به‌طور قانونی رسمیت پیدا کرد و به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تعلق گرفت.

 

این همان سازمانی است که با به صدا در آمدن زنگ خطر ویروسی ناشناخته در جهان، در میدان نبرد علیه ویروس حاضر شد؛ ویروسی که اولین بار خود را در استان قم نمایان کرد و همه کشور به حالت آماده باش مقابله با ویروس کووید ۱۹ در آمدند.

این ویروس به گونه ای جهان و کشورمان را در سیطره ی خود قرار داد که هر روز شاهد سیاه پوش شدن مردم و بی سر و سامانی در تهیه مواد اولیه ضدعفونی و نا آگاهی از استفاده از وسایل بهداشتی برای مقابله با کووید۱۹ بودیم.

 

هر روز شاهد گونه ای جدید در کشورهای مختلف بودیم از کووید ۱۹ تا اکنون که امیکرون افریقایی، گونه خطرناکی به شمار می آید و در راه رسیدن به کشورها، استانها، شهرها، روستاها و حتی دهکده های دور دست به سرعت در حال انتشار است. سویه ای که نمی دانیم قراراست با این همه واکسن هایی که در کشور خودمان تا کشورهای دیگر تولید شده و تزریق هایی که انجام شده، توان مقابله را دارد یاخیر؟

مطابق با اعلام وزارت بهداشت تا کنون در کشور ما ۵۸ میلیون و ۱۳۹ هزار و ۵۸۶ نفر میزان واکسن زدندگان دوز اول، دوز دوم نیز تعداد ۴۸ میلیون و ۳۴۹ هزار و ۵۰۴ نفر و اکنون باید برای ایمنی مجدد نیز دز سوم را نیز طبق دستور، سن ۱۸سال به بالا دریافت کنند که تا کنون یک میلیون و ۳۹۷ هزار و ۵۴۳ نفر این مرحله را نیز تزریق کرده اند.

 

نگاه دیگری به آمارهای امروز مبتلایان و جانباختگان این ویروس نامحسوس، ۶ میلیون و ۱۳۷ هزار و ۸۲۱ نفر مبتلا در کشورمان به این ویروز مبتلا شده اند که از این تعداد، ۱۳۰ هزار و ۲۷۷ نفر تا کنون جان باختند، و ۵ میلیون و ۹۳۰ هزار و ۵۰۲ نفر از بیماران، از این بیماری رهایی یافتند و یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند.

 

در کنار این همه سختی و مشقت، هستند افرادی که کارشان را از دست دادند یا اینکه شغلشان را محدود کردند تا که بتوانند ضررهایی که دیده اند را کاهش یا از بین ببرند.

 

بسیج و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این بُرهه ی زمانی، با طرحی به نام رزمایش مواسات و کمک های مومنانه به میدان آمد و در تمامی کشور به خصوص در استان خوزستان به صورت ویژه شروع به کار کرده است.

 

*فکر نمی کردم سپاه همانند زمان جنگ در خانه های امثال من بیاید و کمک رسانی کند*

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری هنر قلم، به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج، رزمایش کمک های مومنانه برگزار و یک هزار بسته معیشتی بین خانواده های آسیب دیده از کرونا و نیازمندان سراسر استان توزیع شد.

خانمی که سرپرست یک خانواده کارگر بوده، زمان دریافت بسته معیشتی خطاب به مسئولان حاضر می گوید: بیماری کرونا به افرادی مثل خانواده ی من ضربه محکمی وارد کرده، شوهرم حداقل می توانست کارگری کار کند اما حالا همان هم به سختی پیدا می شود. خدا را شکر حداقل افرادی و سازمان هایی مثل سپاه و مردم خیر هستند که ما تاحدودی سختی این روزگار از دوشامان کمتر شود.

مرد میانسال امیدیه ای که سه فرزند دارد، در خصوص کمک های معیشتی سپاه امیدیه بیان می کند: فکر نمی کردم سپاه همانند زمان جنگ در خانه های امثال من بیاید و کمک رسانی کند؛ این حمایت ها باعث شده تا کمتر شرمنده ای زن و بچه ام باشم؛ سایه سپاه و خیرین امداد رسان از سر مردم این خاک کم نشود.

 

*کمک رسانی همچنان ادامه دارد*

 

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه ولی عصر (عج) خوزستان در خصوص کمک رسانی به مردم در مواقع بحرانی با اشاره به اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طبق دستور رهبری وارد میدان حمایت از مردم شده و یک میلیون و ۶۰۰ هزار بسته معیشتی توزیع کرده، می گوید: بسته ها شامل برنج، روغن، ماکارانی، رشته آش و سوپ، رب گوجه، قند، شکر، چای، حبوبات و خرما می باشند که در مناطق مختلف محروم استان توزیع کرده ایم و همچنان این برنامه ادامه دار خواهد بود.

سرهنگ زبیدی ادامه می دهد: در بحث محرومیت زدایی علاوه بر بسته های معیشتی نیز توزیع ۴۰۰ هزار بسته کیف، کفش و نوشت افزار را داشته ایم و بحث پخت غذا گرم، توزیع گوشت نذری در مناطق محروم سراسر استان انجام شده است.

 

*بسیج حلقه واصل و محقق کننده فرمایشات مقام معظم رهبری است*

 

صادق خلیلیان، استاندار خوزستان نیز با یادآوری اقدامات تاثیرگذار بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، عنوان می کند: امام خمینی (ره) اعتقاد بسیار زیادی به حضور گسترده همه مردم در همه عرصه ها داشتند به همین خاطر بسیج مستضعفین را راه اندازی کردند که آثار اتصال انقلاب به نیروی مردم را در پیروزی مردم در جنگ و دفاع مقدس مشاهده کردیم.

 

استاندار خوزستان می افزاید: مقام معظم رهبری تاکید بسیار زیادی بر سپردن امور به مردم دارند و هر جا مردم حضور پیدا کردند به موفقیت های بی نظیری دست پیدا کردیم که در این بین، بسیج حلقه واصل و محقق کننده فرمایشات مقام معظم رهبری است.

نماینده عالی دولت با اشاره به اینکه در عرصه های مختلف از جمله عرصه سازندگی باید از این نیروی بی‌بدیل استفاده کنیم ادامه می دهد: به شدت در این زمان به حضور بسیج و مردم شریف کشور نیازمندیم تا بتوانیم بسیاری از مسائل و مشکلات مربوط به اقتصاد و عمران و توسعه کشور را رفع کرده تا در مسیر سازندگی کشور به سمت اهداف والای انقلاب اسلامی و ساخت یک کشور و نظام در تراز انقلاب اسلامی ایران قرار بگیریم و باید این مسیر را تداوم ببخشیم.

 

*پیشتاز بودن خوزستان در دوران دفاع مقدس*

 

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی فر؛ نماینده ولی فقیه در خوزستان نیز در خصوص فرهنگ کمک رسانی به مردم نیازمند با اشاره به پیشتاز بودن خوزستان در دوران دفاع مقدس برای حضور در صحنه نبرد با دشمن بعث عنوان می کند: این استان در سایر صحنه های انقلابی نیز همواره در صف اول قرار داشت و مردم این خطه ولایت مدار به خوبی از آرمان های انقلاب دفاع کردند.

امام جمعه اهواز ادامه می دهد: پس از فرمان رهبر معظم انقلاب دستگاه های مختلف و مردم برای کمک به مردم آسیب دیده از ویروس کرونا وارد صحنه شدند و در مرحله نخست کمک های قابل توجهی جمع آوری و بین نیازمندان توزیع شد و اکنون در گام دوم نیز کمکهایی برای توزیع بین نیازمندان آماده شده است.

 

به گزارش پایگاه خبری هنر قلم، این نوع اقدامات در ادامه ی صدور فرمانی بود که حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا به سردار سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با تقدیر از خدمات نیروهای مسلّح به مردم در زمینه مقابله با ویروس کرونا، بر لزوم سازماندهی این خدمات در قالب یک «قرارگاه بهداشتی و درمانی» برای پیشگیری از شیوع بیشتر این بیماری تأکید و خاطرنشان کردند: این اقدام با توجه به قرائنی که احتمال «حمله‌ی بیولوژیکی» بودن این رویداد را مطرح کرده می‌تواند جنبه‌ی رزمایش دفاع بیولوژیک نیز داشته و بر اقتدار و توان ملّی بیفزاید.

 

 

منبع عکس های گزارش:خوزآنلاین و ایرنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 + 6 =


دسته‌بندی نشده