کد خبر : 7089
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲:۵۴

دانش آموخته رشته معماری:

حدیث کریمی

سهم بانوان در مدیریت شهری مغفول مانده است/ضرورت توجه به زیرساخت های فنی و عمرانی

سهم بانوان در مدیریت شهری مغفول مانده است/ضرورت توجه به زیرساخت های فنی و عمرانی

سمیرا جلیلی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری هنر قلم با اشاره به پروژه های عمرانی نیمه تمام در سطح شهر اهواز، اظهار کرد: امروزه توسعه کمی و کیفی شهرها جزو اولین اولویت های مدیریت شهری محسوب می شود. اولویتی که در شهر اهواز معمولا هر چندسال یکبار به مرحله اجرا می رسد. تغییرات پی

سمیرا جلیلی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری هنر قلم با اشاره به پروژه های عمرانی نیمه تمام در سطح شهر اهواز، اظهار کرد: امروزه توسعه کمی و کیفی شهرها جزو اولین اولویت های مدیریت شهری محسوب می شود. اولویتی که در شهر اهواز معمولا هر چندسال یکبار به مرحله اجرا می رسد. تغییرات پی در پی مدیران شهری، کمبود بودجه و عدم مطالبه گری اجتماعی، از جمله دلایل عقب ماندگی یا تاخیر در پروژه های عمرانی شهر اهواز است‌.

این دانش آموخته رشته معماری افزود: نمونه بارز این امر پروژه قطار شهری یا متروی اهواز است. پروژه ای طویل المدت که بارها وعده افتتاح آن توسط شهرداران مختلف داده شد اما به سرانجام نرسید. تاخیر و تعلیق در اجرای این پروژه، ضمن اتلاف وقت همشهریان، باعث ایجاد گره های ترافیکی در مسیرهای شریانی شهر اهواز شده است.

ناظر پروژه های عمرانی با تاکید بر اینکه استمرار روند توسعه پایدار شهر اهواز باید یک مطالبه جمعی باشد، اظهار کرد: یکی دیگر ضرورت های مهم طرح های عمرانی شهر اهواز، توجه و ارتقای المان ها و ورودی شهری است. امروزه یکی از شاخص های کلانشهر ها، ایجاد و بهبود وضعیت ورودی های شهر است. وضعیت کنونی کلانشهر اهواز در این خصوص، ضعیف بوده و در شان مردم اهواز نیست.

سمیرا جلیلی گفت: با توجه به اینکه استان خوزستان و شهر اهواز، محور ورودی و خروجی بین استانی و بین المللی محسوب شده، و درآمدهای کلان نفتی و صنعتی، شایسته است که المان ها و نماد های شهری، متناسب با فرهنگ غنی مردم خوزستان جانمایی شود.

این فعال اجتماعی با بیان اینکه خوزستان رنگین کمان اقوام است، ادامه داد: در همین راستا المان های شهری اهواز باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و ورودی و خروجی شهر به صورت جدی ساماندهی شود.

این بانوی فعال خوزستانی با اشاره به ضرورت بهره گیری از ظرفیت بالقوه بانوان در مدیریت شهری، بیان کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی حضور جدی تر زنان فعال، کارآمد، عالم و اندیشمند در مشارکت های اجتماعی، باید بسترهای لازم برای حضور جهادی بانوان توانمند و متخصص در امر مدیریت شهری و اجرای پروژه های شهری فراهم شود.

جلیلی تصریح کرد: به شرط ایجاد این بسترها، بانوان می توانند همانگونه که در سطح خانواده، مدیریتی موفق و کارآمد داشته اند، در سطح اجتماع نیز موفق عمل کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × 4 =


دسته‌بندی نشده