کد خبر : 8180
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۹:۴۸

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان در نشست تقدیر از حافظان تاسیسات برق عنوان کرد:

سرقت تجهیزات و سیم های مسی در خوزستان کاهش یافت

سرقت تجهیزات و سیم های مسی در خوزستان کاهش یافت
نشست تقدیر از مجموعه حراست و امور محرمانه شرکت توزیع نیروی برق خوزستان و حافظان تجهیرات و تاسیسات صنعت برق، با حضور مسئولان حراست شرکت مادر تخصصی توانیر برگزار شد که در این نشست به کاهش سرقت تجهیزات و سیم های مسی در خوزستان تاکید شد.

به گزارش پایگاه خبری هنر قلم، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان در این نشست به سخت بودن خدمات رسانی در گرمای گاها بیش از ۵۵درجه و پدیده هایی همچون ریزگردها؛ سیلاب؛ گازهای ترش؛ زلزله و رطوبت؛ اشاره کرد و گفت: بسیاری از این بحران ها در خوزستان باعث تاثیر منفی روی شبکه های برق و افزایش مصرف برق می شود اما علیرغم همه محدودیت‌ها و مشکلات، مجموعه شرکت در شرایط بسیار سخت، کار کرده و مقابله می‌کنند.

دکتر علی خدری با بیان این که ۱۴ هزار کیلومتر شبکه فشار ضعیف داریم، افزود: بخش زیادی از آن در سنوات گذشته به کابل خودنگهدار تبدیل شده و حدود۸هزار کیلومتر شبکه فشار ضعیف باقی مانده که در معرض سرقت است و با توجه به وضعیت اقتصادی حاکم بر کشور و افزایش قیمت سیم، این جذابیت برای سارقین ایجاد شد که به سمت این تاسیسات بروند اما امروز فقط سرقت در حوزه سیم های مسی برق نیست بلکه تابلوها، تاسیسات، فیوز و حتی ترانسفورماتورها را هم در جاهای دور از دسترس سرقت می‌کنند به همین جهت نگهداری و حفاظت از تاسیسات برق به شیوه های سنتی و قدیمی پاسخگو نیست.

 

خدری افزود: صیانت از ۳۳ هزار کیلومتر شبکه در یک پهنه ۶۰ هزار کیلومتر مربعی در ۹۵ شهر و شهرستان و ۳ هزار و ۶۰۰ روستای برق‌دار با حفاظت فیزیکی نیروی انسانی به تنهایی امکان پذیر نیست و قطعاً نیاز است که از روش‌های نوین و ابتکارات فناوری استفاده شود تا بتوانیم این پدیده را کنترل کنیم.

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان با تاکید بر اینکه بُعد مالی و ریالی سرقت تجهیزات برق، کوچکترین عوارض آن است، گفت: سرقت باعث بی برقی تعداد زیادی از مشترکین می‌شود و تبعات اجتماعی و سیاسی و یک نارضایتی پنهان به دنبال دارد که برطرف کردن آن سخت خواهد بود، این موارد هزینه های پنهان سرقت‌هاست که محاسبه نشده است.

 

این مقام مسئول با اشاره به اقدامات موثر پرسنل حراست شهرستان ها در جهت صیانت از شبکه برق گفت: پیش بینی این بود که در سال ۱۴۰۰ کنترل بیشتری صورت گیرد و از آمار سرقت های سال ۹۹ تجاوز نکنیم و این را یک موفقیت می دانستیم زیرا هم تاسیسات و تجهیزات برق گسترده‌تر شد هم شرایط اقتصادی به شکلی است که آمار سرقت در همه حوزه‌ها افزایش پیدا کرد، خوشبختانه کاهش سرقت صورت گرفت و همه این اتفاقات خوب با کمک کل مجموعه حراست توانیر و مجموعه حراست شرکت ودیگر دستگاههای مسئول رخ داده است.

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان در پایان گفت: سرقت‌ها به صورت روزانه در خوزستان اتفاق می‌افتد اما تلاش همکاران ثابت کرد که علی‌رغم همه محدودیت‌ها و کمبود ها با هماهنگی و اقدامات و همراهی نیروی انتظامی، دستگاه قضایی، پایگاه های مقاومت بسیج و سپاه که به موضوع سرقت و ورود کردند، می توان به نتایج خوبی دست یافت.

 

عملکرد حراست شرکت توزیع نیروی برق خوزستان به عنوان یک الگوی موفق به ۳۸ شرکت توزیع سراسر کشور منعکس می‌شود

احمد شریعت؛ معاون حفاظت فیزیکی شرکت مادر تخصصی توانیر نیز پس از رصد عملکردها در این نشست با اشاره به اقدامات مثبت در راستای کاهش سرقت ها و صیانت از تاسیسات و تجهیزات شبکه گفت: تجربه موفقی در خوزستان حاصل شده و تحولی در حوزه پیشگیری از سرقت و مبارزه با سارقین ایجاد گردید که بدون شک به عنوان یک الگوی موفق به ۳۸ شرکت توزیع نیروی برق سراسر کشور منعکس می‌شود تا به عنوان یک طرح موفق در دستور کار قرار بدهند.

 

شریعت با اشاره به تعامل و هماهنگی مدیرعامل و مجموعه حراست شرکت، افزود: برای پیشگیری از سرقت، تعامل مدیران عامل با مجموعه حراست است که باعث کسب موفقیت در بخش های صیانت از اموال و تجهیزات و هزینه ها می شود.

 

وی با بیان این که پدیده سرقت، یک پدیده و ناهنجاری اجتماعی است که در سراسر دنیا اتفاق می افتد، گفت: در خوزستان نیز بحث سرقت های شبکه و تاسیسات برق، مشکلات عدیده ای را به وجود می آورد که شرایط سخت استان خوزستان می‌طلبد تاباروحیه جهادی وهمتی اینچنین پای کار بیاید و منجر به چنین موفقیت‌های چشمگیر شود.

 

وی با اشاره به میزان سرقت در هر ماه در کل کشور، گفت: در هر ماه حدود ۳۰ میلیارد تومان خسارات سرقت در حوزه برق کشور بدون احتساب هزینه های پنهان، اتفاق می افتاد که امروز این رقم به زیر ۲۰ میلیارد خسارت کاهش پیدا کرده است و امیدواریم تا پایان سال به یک سوم کاهش پیدا کند.

 

شریعت با تاکید بر این که برق در این استان، حکم اکسیژن را دارد و یک نیاز حیاتی است، گفت: سرقت های تاسیسات برق، نارضایتی و تبعات اجتماعی زیادی در پی داشته، به طور مثال اعمال خاموشی ها به لوازم خانگی مشترکین خسارت میزد، تاخیری که بیمه در پرداخت خسارت و غرامت به آسیب دیدگان داشت، گرمای بی سابقه و نیاز به لوازم سرمایشی و دوندگی مردم جهت پیگیری خسارات وارده، همه و همه تبعاتی است که در پی سرقت انجام می‌شد و می‌طلبید که همگی پای کار باشند.

معاون حفاظت فیزیکی شرکت مادر تخصصی توانیر در ادامه با تقدیر از تلاش مجموعه شرکت توزیع نیروی برق خوزستان به خصوص پرسنل حراست، تاکید کرد: این تلاش ها باید مستمر ادامه داشته باشد تا حفاظت و صیانت از تاسیسات برق در خوزستان سمبلی در سطح کشور شود.

 

مهمترین مشکل خوزستان بحث سرقت سیم های مسی بود

ایوب کیانی مدیر حراست شرکت توزیع نیروی برق خوزستان نیز در این نشست گفت: موضوع جلوگیری از سرقت ها در حراست شرکت توزیع نیروی برق خوزستان به عنوان یک اولویت مد نظر قرار گرفت و یکی از شاخص ها برای ارزیابی روسای حراست ها بحث مهار و کنترل سرقت ها بود.

 

کیانی با اشاره به هماهنگی و تعامل مثبت مدیرعامل شرکت با مجموعه حراست، اظهار کرد: این همکاری باعث کسب نتایج خوب در حوزه مبارزه با سرقت ها شد.

 

وی با بیان این که مهمترین مشکل در خوزستان، بحث سرقت ها بود، اضافه کرد: وضعیت به گونه ای بود که در برخی شهرستان‌ها شبانه روز بیش از ۱۰ یا ۱۵ فقره سرقت اتفاق می افتاد و تمام توان و وقت ادارات برق شهرستان ها صرف بازسازی شبکه های سرقت شده بود، به همین دلیل احساس کردیم اگر سرقت ها کنترل نشود، نمی‌توانیم به وظیفه ذاتی خود که همانا تأمین برق پایدار برای مشترکین است، عمل کنیم.

 

کیانی گفت: بحث جلوگیری از سرقت را در اولویت قرار دادیم و جلسات مکرر و مکاتبات با مسئولان قضایی، انتظامی، سپاه و بسیج و مکاتبه با فرمانداران شهرستان ها در راستای کاهش سرقت انجام شد، که از آن جمله؛ پیگیری و راه اندازی گشت رضویون با هماهنگی سپاه شهرستان ها بود و باعث کاهش چشمگیر سرقت در سطح استان شد، همچنین شورای تامین شهرستان ها به خصوص شهرستان‌هایی که آمار سرقت بالایی داشتند، برگزار و حساسیت و اهمیت موضوع با فرمانداران مطرح شد، بازدید و گشت های ۲۴ ساعته با همراهی نیروی انتظامی و عوامل حفاظت فیزیکی شرکت به صورت سرزده در مناطق آلوده نیز از اقدامات موثری بود که تداوم داشت‌.

 

مدیر حراست شرکت توزیع نیروی برق خوزستان با بیان این که عمده سرقت‌ها در شهرستان‌های شوش، اندیمشک، خرمشهر و بهبهان بوده، افزود: در سال ۹۹ تعداد ۲۷۶ نفر سارق مسلح و پنج ماه نخست ۱۴۰۰ نیز ۲۰۰ سارق که عمدتاً مسلح بودند با همراهی دستگاه قضایی دستگیر شدند، ۲۰۰ ضایعات فروشی با همکاری پلیس امنیت اقتصادی مورد بازدید قرار گرفت که ۸ تن سیم مسی شناسایی، کشف و به انبارهای شرکت بازگردانده شد و ۱۱ فقره از این ضایعات فروشی ها به عنوان متخلف شناخته و پلمب شدند. در نهایت حفاظت هوشمند از دیگر اقدامات مهمی بود که در حراست شرکت توزیع نیروی برق خوزستان انجام شد و باعث کنترل و کاهش ۲۳ درصدی سرقت ها در حوزه برق در سطح استان شد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ده + 8 =


دسته‌بندی نشده