کد خبر : 2050
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷

ساخت مشعل بدون دود برای نخستین بار در مناطق نفت خیز جنوب

ساخت مشعل بدون دود برای نخستین بار در مناطق نفت خیز جنوب

به گزارش پایگاه خبری هنر قلم و به نقل از روابط عمومی، معاون تعمیرات مدیریت تعمیر تجهیزات و ماشین آلات فرآیندی با بیان این خبر گفت: این مشعل به درخواست شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون جهت نصب در واحد بهره برداری شماره ۲ اهواز ساخته شد. مهندس خسرو محسنی اظهار داشت:‌ این مشعل

به گزارش پایگاه خبری هنر قلم و به نقل از روابط عمومی، معاون تعمیرات مدیریت تعمیر تجهیزات و ماشین آلات فرآیندی با بیان این خبر گفت: این مشعل به درخواست شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون جهت نصب در واحد بهره برداری شماره ۲ اهواز ساخته شد.

مهندس خسرو محسنی اظهار داشت:‌ این مشعل از نظر ارتفاع، وزن و طراحی فنی و مهندسی از ویژگی های منحصر به فردی برخوردار است که ساخت چنین سازه ای در کارگاه مرکزی اهواز سابقه نداشته و برای نخستین بار صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه تا کنون مشعل های زیادی در کارگاه مرکزی اهواز ساخته شده است،‌ افزود: مشعل بدون دود واحد بهره برداری اهواز-۲ دارای ارتفاع ۳/۷۰ متر، وزن ۱/۵تن و نازل های خاص جهت حذف کربن نسوخته(دوده) است.

مهندس محسنی ادامه داد:‌ این مشعل در مدت زمان ۲۰ روز در کارگاه مرکزی اهواز ساخته و آماده نصب شد که از این نظر یک رکورد محسوب می شود.

وی، گفت: مشخصات فنی و مواد اولیه این مشعل از سوی شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون تأمین و ساخت و بازرسی فنی از سوی مدیریت تعمیر تجهیزات و ماشین آلات فرآیندی و با همکاری شرکت بهره‌ برداری نفت و گاز کارون انجام شد.

معاون تعمیرات مدیریت تعمیر تجهیزات و ماشین آلات فرآیندی افزود: مشعل بدون دود به منظور بهسوزی مشعل و کاهش آلاینده های هوا مطابق با استانداردهای زیست محیطی طراحی و ساخته شده است.

وی یادآور شد: نمونه ای از این مشعل سال گذشته توسط یک شرکت سازنده داخلی ساخته و در واحد بهره برداری شماره ۳ اهواز نصب شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

8 − 2 =


دسته‌بندی نشده