وی با اشاره به بهسازی معابر مسکن مهر نمین و تحویل آن به شهرداری این شهرستان اظهار کرد: پیرو هماهنگی قبلی با فرماندار شهرستان نمین ضمن بازدید از محل آماده سازی معابر مسکن مهر شهرستان نمین، نواقص موجود هم بررسی شد.

او اضافه کرد: با توجه به اینکه واگذاری هرگونه قطعات و اراضی دولتی تابع ضوابط و قوانین خاص بوده و این اداره کل نمی‌تواند اراضی دولتی را خارج از ضوابط و قوانین به سایر دستگاه‌ها واگذار نماید.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل ادامه داد : با عنایت به اینکه این اداره کل خود را موظف به رفع نواقص موجود در آماده‌سازی معابر مسکن مهر و تکمیل آن می‌داند لذا نسبت به تکمیل نواقص موجود پس از اخذ مجوز از سازمان ملی زمین و مسکن اقدام خواهد شد.

طرح نهضت ملی مسکن، از سوی دولت و با هدف خانه‌دار کردن اقشار جامعه در دستور کار دولت قرار گرفته و هدف نهایی آن ساخت چهار میلیون واحد مسکونی طی چهار سال آینده در کشور است.

در قالب این طرح یکهزار واحد مسکونی در شهر اردبیل در دست ساخت است. بر اساس اظهارات مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل، از این تعداد ۷۰ واحد مسکونی در قالب سایت کارگر اردبیل تا پایان آبان ماه امسال بهره‌برداری می‌شود و بقیه نیز برابر زمان‌بندی تکمیل خواهد شد.

علاوه بر این ۴۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در خلخال در دست اجراست که این واحدها تا پایان امسال به مرحله اجرای فونداسیون و تعدادی نیز به مرحله اسکلت و دیوارچینی می‌رسد.

همچنین بهره‌برداری ۵۴۰ واحد مسکن در سایت داروپخش به تعداد۱۵۰ واحد و سایت اندیشه دو اردبیل به تعداد ۲۱۰ واحد حدود ۹۰ درصد پیشرفت دارد و تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد. در بخش دیگری از این طرحها می توان به واحدهای مسکونی در سایت کارگر و اندیشه اشاره کرد. سایت کارگر در حال حاضر ۹۰ درصد و سایت اندیشه یک ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و این واحدها هم تا آبان ماه امسال آماده بهره برداری و تحویل به متقاضیان خواهد شد.

بر اساس این گزارش سقف تسهیلات مسکن براساس مناطق مختلف شهری و روستایی اعلام شده و قرار بر این است که تسهیلات این پروژه بر اساس قیمت تمام شده مسکن در مناطق مختلف تعیین شود.

سقف وام نهضت ملی مسکن در اردبیل۳۵۰ میلیون تومان و در شهرستان‌های استان ۳۰۰ میلیون تومان  در نظر گرفته شده است.

 

منبع خبر : ایرنا