کد خبر : 8448
تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ آذر ۱۴۰۰ - ۳:۱۲

گزارش: حدیث کریمی

زلزله ای که جان دوباره به اندیکا داد

زلزله ای که جان دوباره به اندیکا داد
ساعت ۶ صبح بود که به یک باره زمین و زمان به دور ساکنین شهرستان اندیکا چرخید و لرزید، به گونه ای که خانه های خشتی وچوبی و سنگ چین شان از عرش به فرش فرو ریخت و مردمان بی پناه شان سراسیمه خود را به بیرون رساندند تا امدادطلبی کنند،....

به گزارش پایگاه خبری هنر قلم_گزارش_حدیث کریمی، ساعت ۶ صبح بود که به یک باره زمین و زمان به دور ساکنین شهرستان اندیکا چرخید و لرزید، به گونه ای که خانه های خشتی وچوبی و سنگ چین شان از عرش به فرش فرو ریخت و مردمان بی پناه شان سراسیمه خود را به بیرون رساندند تا امدادطلبی کنند، ساعات اولیه اما آنچنان که باید و شاید امداد رسانی نشد، هم به لحاظ وسعت مناطق صعب العبور  و هم عدم امکانات حاضر در شهرستان.

پس از اعلام رسمی بروز زلزله، رسانه های خوزستان اعزام مناطق زلزله زده شدند و اطلاع رسانی به شکل گسترده انجام شد، درخواست ها به اشکال مختلف ارتباطی در سطح ملی منتشر شد ، به طور مثال هشتگ هایی با عناوین زلزله زدگان اندیکا نیازمند کمک هستند و انتشار اخبار پی در پی باعث شد که رییس جمهور، معاون اول رئیس جمهور، وزیراقتصاد و دیگر مسئولان کشوری و استانی …. در شهرستان و مناطق زلزله زده حاضر شوند اما قبل از این حضورها، این  سپاه و بسیج بود که دوشادوش مردم و دستگاهها وارد میدان شد و شبانه روز با کمک های مومنانه خود مردم را به آرامش نسبی رساند.

*سپاه و بسیج جان ما و ایران هستند*

 

مادری که مقابل خانه فرو ریخته اش در کنار چهار فرزندش ایستاده، دست به آسمان میبرد و میگوید:  فقط خدا را داریم و سپاه را، خداوند عمرشان دهد.

 

جوان دیگری از روستاهای آب پاشلال اندیکا هم میگوید: اگر تمام مسئولان مثل سپاه و بسیج به این منطقه می رسیدند، هیچ مشکلی در منطقه نبود.

 

پدری مو سفید کرده از روستای چری شهرستان اندیکا هم که وحشت زده از خانه گریخته و روی تپه سنگی نشسته بود با کمک رسانیِ مجموعه سپاه کمی به آرامش رسیده، و با تمام احساسش تاکید می کند: سپاه و بسیج ما جان ما و ایران ما هستند، سپاه اگر نباشد که هیچ ایرانی نیست.

 

*حضور رییس جمهور در بین مردم* 

 

رییس جمهور بدون هیچ اطلاعی وارد خوزستان می شود و مستقیم با بالگرد در بین مردم زلزله زده اندیکا حاضر می شود.

آیت الله رییسی پس از حضور در بین مردم زلزله زده و حضور و کمک رسانی نیروهای سپاه و بسیج با بیان اینکه ‌نیروهای سپاه و بسیج با همان روحیه بسیجی که دارند، همراه با مردم پای کار هستند و به امر خدمت رسانی مشغول هستند، گفت: فصل سرما در مناطق زلزله‌زده اندیکا زودرس است لذا خدمت‌رسانی به مردم نیز اقدامات عاجلی می‌طلبد و امروز با گزارش‌های ارائه شد، امیدوار شدم که تاپیش از آغاز فصل سرما، وضعیت سکونت مردم سامان‌دهی خواهد شد.

 

  *سپاه دوشادوش مردم اندیکا* 

 

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه ولیعصر (عج)خوزستان هم در این میان با بیان اینکه در ابتدای وقوع زلزله به دستور سردار شاهوارپور فرمانده سپاه ولیعصر خوزستان قرارگاه شهید حسین پور در منطقه اندیکا تشکیل شد، اظهار کرد: این قرارگاه متشکل از ۲۸ قرارگاه فرعی است که هر قرارگاه به یک شهرستان داده شده و هر ناحیه یک بخش از کارهای  شهرستان اندیکا را جهت ساماندهی برعهده گرفته است.

 

سرهنگ یونس زبیدی عنوان می کند: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از روز اول زلزله در کنار سایر ارگانها در بحث امداد و نجات و اسکان اضطراری همکاری داشته و همچنان این موضوع ادامه دار است .

وی می افزاید: همزمان گروههایی توسط سپاه تشکیل شده تا آخرین روزی که اهالی به صورت کامل ساماندهی نشده اند بحث پخت غذای گرم آنها را انجام می دهند‌.

 

او بیان می کند: در بحث توزیع آرد به اهالی زلزله زده شهرستان اندیکا از ابتدای این حادثه تاکنون همچنان ادامه دار خواهد بود تا تمامی آنها به صورت کامل در منازل خود مستقر شوند.

 

این مقام مسئول درادامه به بحث ساخت و ساز و تعمیرمنازل زلزله زدگان اندیکا می گوید: حدود۴۰۰ واحد در حال احداث و یک هزار و ۲۰۰ واحد در حال تعمیر می باشند و ۶۰۰ جایگاه احشام در مناطق مختلف این شهرستان احداث و کمک رسانی سپاه همچنان ادامه دار است.

 

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه ولیعصر (عج) خوزستان بابیان اینکه ۳۰ دستگاه مدرسه تعمیر و بازسازی شده، خاطرنشان کرد: در این شهرستان ۶ دستگاه مدرسه نیز درحال احداث است.

 

سرهنگ زبیدی در پایان یادآورشد: طبق گفته سردار شاهوارپور فرمانده سپاه ولی عصر (عج) خوزستان؛ سپاه تا ساماندهی کامل اهالی شهرستان اندیکا دوشادوش مردم فهیم این شهرستان خواهد بود.

 

*یکی از پایه های اقتصاد مقاومتی، حضور مردم و حضور بسیج در صحنه است* 

 

نماینده عالی دولت هم در این باره عنوان می کند: به شدت در این زمان به حضور بسیج و مردم شریف کشور در صحنه نیازمندیم تا بتوانیم بسیاری از مسائل و مشکلات مربوط به اقتصاد و عمران و توسعه کشور را رفع کرده تا در مسیر سازندگی کشور به سمت اهداف والای انقلاب اسلامی و ساخت یک کشور و نظام در تراز انقلاب اسلامی ایران قرار بگیریم و باید این مسیر را تداوم ببخشیم.

صادق خلیلیان می افزاید: یکی از پایه های اقتصاد مقاومتی حضور مردم و بسیج است که بسیار گره گشا است و اولین گروه‌هایی که در سیل ۲ سال اخیر و زلزله اندیکا در صحنه حضور پیدا کردند، بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی بودند که به کمک مردم شتافتند و پس از آن دولت توانست با تشکیل قرارگاه هایی و سازماندهی آنها با تقسیم کار به پیشبرد اهداف کمک کند. خلیلیان می گوید: برای شروع این اقدامات بخشی از اعتبارات مورد نیاز را از اعتبارات استانداری از مجاری قانونی در نظر گرفتیم و در اختیار بسیج سازندگی قرار دادیم.

 

به گزارش پایگاه خبری هنر قلم، اندیکا با مرکزیت شهر قلعه خواجه در ۲۰۰ کیلومتری شمال شرق اهواز واقع شده و به لحاظ امکانات و زیرساخت های توسعه‌ای جزو مناطق کم برخوردار خوزستان محسوب می‌شود، حال با توجه به زلزله اخیر و بروز بیشتر فقر منطقه و توجه مسئولان کشور؛ مجموعه سپاه و بسیج با تشکیل گروه های جهادی به محرومیت منطقه توجه ویژه ای نشان داده و با ارسال کمک های مومنانه، سعی در برطرف کردن مشکلات مردم منطقه دارند.

 

انتهای پیام/.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × پنج =


دسته‌بندی نشده