کد خبر : 14352
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۷

رییس پارک علم و فناوری خوزستان خبر داد: ایجاد ۲۰ هزار شغل توسط صنایع پایین دستی پتروشیمی به شرط تخصیص دو درصد محصولات پتروشیمی

رییس پارک علم و فناوری خوزستان خبر داد: ایجاد ۲۰ هزار شغل توسط صنایع پایین دستی پتروشیمی به شرط تخصیص دو درصد محصولات پتروشیمی
رییس پارک علم و فناوری خوزستان گفت: اگر دو درصد از تولیدات شرکت های پتروشیمی در خوزستان به صنایع پایین دستی و شرکت های دانش بنیان داده شود قول و تضمین می دهم که می توان ۲۰ هزار اشتغال ایجاد می شود.
به گزارش پایگاه خبری هنر قلم و به نقل از  روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، علی راضی جلالی صبح امروز در آیین گشایش سیزدهمین نمایشگاه ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان در تالار اجتماعات نفت اظهار کرد: قانون جهش تولید، تولید اول ، قانون ترک تشریفات وجود دارد و فرمایش رهبری در شعار سال محقق شده و بسیاری از آیین نامه های تولید دانش بنیان در بسیاری از وزارت خانه توسط مجلس تصویب و توسط نهاد ریاست جمهوری ابلاغ شده ولی چرا اتفاق خاصی نمی افتد؟

وی با بیان این که هفت خوان رستم برای شرکت های دانش بنیان هفتاد خوان شده افزود: وقتی از زیست بوم فناوری حرف می زنیم یعنی تمام عوامل و بازیگران آن در کشور مثل قانون گذاران، بانک ها، شرکت ها و تولید کنندگان و نهادهای نظارتی باید با هم هماهنگ باشند.

دست رد صنایع به سینه ضمانت های صندوق پژوهش و نوآوری/ ترمز رشد شرکت های دانش بنیان کشیده شد

رییس پارک علم و فناوری خوزستان خطاب به استاندار خوزستان گفت: چرا ضمانت نامه های صادره توسط صندوق پژوهش و فناوری خوزستان توسط شرکت ها و صنایع بزرگ پذیرفته نمی شود در حالی که قانون آن هست.

راضی جلالی با اشاره به وجود ۴۰۰ شرکت قطعه ساز و ۱۸۰۰ شرکت در شهرک های صنعتی خوزستان تصریح کرد: این شرکت ها در رقابت با شرکت های خارجی استان بازماندند چون اجازه رشد کردن به آنها ندادیم.

وی افزود: ضریبی برای حضور توانند و مقتدر شرکت های تولید کننده داخل که به رغم شرایط سخت در استان کار می کنند در نظر نگرفتیم و واقعیت این است که به نظر من باید این موارد را گفت.

زیست بوم فناوری خوزستان را به جایگاه اصلی برمی گردانیم/ زور صنایع پایین دستی به بورس کالا نمی رسد

رییس پارک علم و فناوری خوزستان با اشاره به هماهنگ کردن زیست بوم فناوری به عنوان وظیفه و ماموریت تخصصی این نهاد بر پیگیری قدرتمندانه این مأموریت تأکید کرد.

راضی جلالی گفت: با حمایت های استادار خوزستان و سایر مسئولان استان قصد داریم زیست بوم فناوری و نوآوری را در خوزستان به جایگاه اصلی خود برسانیم.

وی با انتقاد از شرایط سخت دریافت محصولات و تولیدات پتروشیمی برای صنایع پایین دستی پتروشیمی و تولیدکنندگان خرد، تصریح کرد: چطور انتظار داشته باشیم صنایع پایین دستی در پتروشیمی با وجود عرصه همه محصولات پتروشیمی در بورس کالا به تولید ادامه دهند

نامه نگاری برای تخصیص دو درصد محصولات پتروشیمی خارج از بورس کالا/ تضمین اشتغال ۲۰ هزار نفری در خوزستان/کارخانه نوآوری نفت در مرحله آخر

رییس پارک علم و فناوری خوزستان با اشاره به نگارش و تنظیم نامه ای خطاب به وزیر علوم برای تسهیل دریافت محصولات پتروشیمی برای شرکت های تولید کننده کوچک خارج از بورس کالا، گفت: اگر مصوبه ای در هیات دولت تصویب و دو درصد تولیدات و محصولات پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی در اختیار تولیدکنندگان صنایع پایین دستی قرار گیرد تضمین می کنم که ۲۰ هزار شغل در خوزستان ایجاد می شود.

راضی جلالی با اشاره به نهایی شدن کارخانه نوآوری و فناوری با شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب افزود: محل کارخانه نوآوری و شکوفایی جایی جز نفت نیست و آخر خارج از این مجموعه باشد اشتباه است.

وی با تأکید بر تلاش برای افزایش کمی شرکت های دانش بنیان، یادآور شد: پارسال ۸۴ شرکت دانش بنیان در خوزستان داشتیم و این تعداد اکنون به ۱۱۷ شرکت دانش بنیان رسیده است.

رییس پارک علم و فناوری خوزستان تصریح کرد: باید مراقب باشیم که هر چه واگن های قطار نوآوری بیشتر شود سنگین تر می شود و لوکوموتیوهای قدرتمندی را برای این کار استفاده کنیم و لوکوموتیوهای های قدرتمند نوآوری بخش خصوصی با نظارت بخش دولتی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 + سه =


دسته‌بندی نشده