روند صادرات به عراق از مرز چذابه عادی است

روند صادرات به عراق از مرز چذابه عادی است

مدیر هماهنگی روابط تجاری با کشور عراق گفت: روند صادرات به کشور عراق از مرز چذابه عادی است و مشکلی خاصی در این زمینه وجود ندارد. فاضل سلامات با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه پیشگیری از شیوع بیماری کرونا با بیان اینکه موارد لازم در این زمینه به سه زبان نوشته و به

مدیر هماهنگی روابط تجاری با کشور عراق گفت: روند صادرات به کشور عراق از مرز چذابه عادی است و مشکلی خاصی در این زمینه وجود ندارد.

فاضل سلامات با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه پیشگیری از شیوع بیماری کرونا با بیان اینکه موارد لازم در این زمینه به سه زبان نوشته و به صورت پلاکارد در دید مراجعه کنندگان در مرز چذابه قرار داده شده است، اظهار کرد: تمهیدات لازم جهت پیشگیری از انتقال ویروس کرونا به پایانه مرزی چذابه اندیشیده شده و اقدامات لازم در این زمینه در حال انجام است.

وی افزود: ضدعفونی معابر و مکان ها و فراهم کردن تجهیزات لازم برای مسافران دو کشور ایران و عراق در مرز چذابه در حال انجام است تا شاهد مشکلی در زمینه انتقال ویروس کرونا نباشیم.

مدیر هماهنگی روابط تجاری با کشور عراق و نماینده تام الاختیار استاندار خوزستان در مرز چذابه با بیان اینکه هیچ دستوری مبنی بر بسته شدن مبادی ورودی کشور برای تجارت صادر نشده است، گفت: شرایط از نظر بهداشتی کاملا تحت کنترل است به همین دلیل تجار نباید نگرانی در زمینه صادرات به کشور عراق داشته باشند.

سلامات با بیان اینکه روند صادرات به کشور عراق از مرز چذابه عادی است و مشکلی خاصی در این زمینه وجود ندارد، عنوان کرد: طبق هماهنگی های صورت گرفته با مسئولان محلی و کشوری، قرار است از طریق وزارت بهداشت دولت عراق، هیات ویژه ای در مرز چذابه مستقر و تجارت روال عادی خود را داشته باشد.

وی گفت: به منظور اجرایی شدن بند ۷ دستورالعمل سازماندهی و تقویت مدیریت مبادی خروجی و ورودی زمینی کشور، توافقی میان گمرک و مرزبانی تصویب شد که بر اساس این توافق، به زودی گارد ویژه حفاظتی گمرک با حضور نماینده معاونت اقتصادی استانداری خوزستان و مرزبانی در مرز چذابه مستقر خواهد شد.

مدیر روابط تجاری ایران با کشور عراق در خصوص بند ۷ این دستورالعمل ادامه داد: در این بند تقسیم بندی وظایف به ارگان ها صورت گرفته است که کنترل درهای ورودی و خروجی مرز مجاز زمینی به عهده گمرکات استان است. همچنین کنترل درب های نقطه صفر مرزی به عهده مرزبانی است و هیچ یک از دستگاه های مستقر در مرز هم حق تعبیه درب اختصاصی برای ورود خروج از مرز زمینی را ندارند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × دو =


دسته‌بندی نشده