کد خبر : 11551
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱:۴۳

رشد غیرمنطقی و ضعیف عوارض ساختمانی یکی از علت های عقب ماندگی اهواز است

رشد غیرمنطقی و ضعیف عوارض ساختمانی یکی از علت های عقب ماندگی اهواز است
شهردار اهواز گفت:یکی از دلایل مهم عقب ماندگی در شهر اهواز رشد غیر منطقی و ضعیف عوارض ساختمانی است.

به گزارش پایگاه خبری هنر قلم، رضا امینی سه‌شنبه شب در نشست با رسانه‌های خوزستان در حاشیه برگزاری نمایشگاه هفته دولت در اهواز در پاسخ به حاشیه های ایجاد شده در زمینه انفصال از خدمت وی، اظهار داشت:شهرداری‌ها نهادهای غیردولتی و مستقل اما وابسته به حکومت هستند ؛ در سال ۱۳۹۳ پروانه‌ای برای یکی از شهروندان صادر شده بود که همسایه وی شکایتی را علیه شهرداری به دادگاه ارایه می دهد که بی نتیجه می ماند اما دادگاه تجدیدنظر پرونده را بعد از سال ها به جریان انداخته و درخواست پیگیری پرونده از دیوان عدالت اداری داشته است.

 

وی افزود: پس از آن بار دیگر به این پرونده رسیدگی شد و مجدداً شاکی پرونده را دنبال و بنده به دلیل عدم حضور در جلسه دادگاه به انفصال از خدمت محکوم کردند در حالی که اطلاعی از ابلاغ حکم نداشتم.

 

شهردار اهواز بیان کرد: به این منظور به دیوان عدالت اداری مراجعه کردم و توضیح دادم که شهرداری نهاد حاکمیتی و حقوقی است و به همین جهت اقدام برای محکومیت باید به شخص ابلاغ شود؛ به همین جهت باید این حکم مستقیماً به شهردار ابلاغ شود اما چیزی به من ابلاغ نشده است.

 

وی تصریح کرد: دایره حقوقی شهرداری نیز مستقیماً به این موضوع وارد شده و همین امر باعث شد آن ها متوجه شوند که اخطار دادگاه به شخص شهردار ابلاغ نشده است، سپس حکم انفصال را باطل اعلام کردند.

 

امینی اظهار داشت: اکنون بیش از ۲ هزار پرونده علیه شهرداری اهواز مطرح شده که از این تعداد ۱۵۰۰ پرونده فعال است.
امید است بتوانیم از این حاشیه‌ها خارج شویم و بیشتر به امر خدمت رسانی به شهر توجه کرده و بتوانیم خدمات بیشتری به مردم ارائه دهیم.

 

وی تصریح کرد: درآمدهای شهرداری اهواز از مردم از طریق عوارض ساختمانی و کمیسیون‌های مختلف مانند ماده ۱۰۰ و ۱۰۱ تامین می شود و بودجه دولتی بسیار حداقلی دارد.

 

شهردار اهواز گفت: شهرستان اهواز از نظر زیرساختی با مشکلاتی همراه بوده که ناشی از دوران دفاع مقدس است؛ در حال حاضر اقداماتی برای کاهش مشکلات مردم در دستور کار قرار گرفته تا خدمات شهری افزایش پیدا کند.

 

وی اظهار داشت: زیرساخت‌های لازم برای توسعه خدمات شهری پیش‌بینی شده است و نظارت دقیقی بر پروژه‌های شهری انجام می‌شود.

 

امینی بیان کرد: در بخش عمرانی، پروژه پل شهید چمران اهواز یکی از پروژه‌های بزرگی است که همواره یکی از موارد مورد اعتراض مردم نیز به شمار می رود چرا که از نظر تردد با مشکلاتی همراه هستند.

 

وی ادامه داد: زمانی که ما فعالیت خود را در شهرداری آغاز کردیم این پل تعطیل شده بود که پس از آن با قرارگاه خاتم الانبیا هماهنگی‌های لازم انجام شد و پیشرفت خوبی نیز تاکنون مشاهده شده است.

 

شهردار اهواز یادآور شد: تابلوی روزشمار برای افتتاح این پروژه بزرگ نصب شده و در حال حاضر فعالیت خوبی در زمینه شتاب بخشی به پایان این پروژه و راه‌اندازی فاز اول آن، در دستور کار قرار گرفته است.

 

وی افزود: امید از فاز نخست این پروژه را بتوانیم از اوایل مهرماه به پایان برسانیم و تا اواخر آذرماه نیز بخش عمده‌ای از این پروژه به بهره‌برداری برسد.

 

امینی گفت: همچنین تقاطع شهید بندر پل چهارشیر نیز یکی دیگر از پروژه‌های بزرگ شهرستان اهواز است که در اسفندماه سال گذشته بخشی از این پروژه به بهره‌برداری رسید و اکنون نیز برای تکمیل این پروژه پیمانکار مشخص شده و امید است در پایان سال بتوانیم این پروژه بزرگ را به پایان برسانیم.

 

وی ادامه داد: شهرداری همواره به دلیل گستره فعالیتی که دارد بیشترین ارتباط را با مردم دارد و از هیچ تلاشی برای افزایش خدمت رسانی به مردم دریغ نخواهد کرد.

 

شهردار اهواز گفت: رودخانه و حریم رودخانه در اختیار فضای سبز شهرداری است ؛ کندرو رودخانه کارون با بی نظمی خاصی همراه بود و ما سعی کردیم این پروژه را تکمیل کردیم اما متاسفانه برخی ها ذهنیت منفی برای مردم ایجاد کردند.

 

وی بیان کرد: تمامی درآمدهای شهرداری و شفافیت های مالی باید در اختیار مردم قرار گیرد.

 

امینی بیان کرد: یکی از دلایل مهم عقب ماندگی در شهر اهواز رشد غیر منطقی و ضعیف عوارض ساختمانی است.

 

وی تصریح کرد: اهواز با یک‌میلیون نفر ۹۶ اتوبوس دارد که بعد از ۱۷ سال دولت خدمت بزرگی داشته و تعداد قابل توجهی اتوبوس تهیه کرده و به ناوگان حمل و نقل اضافه شده است.

 

شهردار اهواز گفت: برای قطار شهری نیز برنامه ریزی شده و تیم مشاوره ای از تهران، مشهد و اهواز جمع بندی کرده که تمرکز خود را روی بخشی از پروژه بگذاریم که حداقل از میدان ساعت تا مصلی را ظرف سه سال آینده راه‌اندازی کنیم.

 

وی در پایان گفت: هر شخصی در شهرداری بوده دلسوز بوده ولی اینکه مدیری در بخشی موفق باشد یا نباشد طبیعی است چرا که مشکلات تورم و سایر مشکلات اجازه نداده است به خوبی در این حوزه فعالیت کندو نباید هر شخصی را که برای اهواز تلاش کرده، به چالش بکشیم.

منبع: بهار اهواز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

18 + پانزده =


دسته‌بندی نشده