کد خبر : 1670
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۹:۱۵

رشد سه برابری سرمایه‌گذاری تا نیمه بهمن ماه امسال

رشد سه برابری سرمایه‌گذاری تا نیمه بهمن ماه امسال

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری هنرقلم استان خوزستان، اخلاق محمدیان شب گذشته (شنبه ۱۱ اسفند) در نشست خبری با اصحاب رسانه که در غرفه استانداری خوزستان در محل نمایشگاه دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب برگزار شد، اظهار کرد: ۱۰ شهرک صنعتی استان دارای تصفیه‌خانه فاضلاب است و واحدهای تولیدی فعال به سیستم شبکه تصفیه‌خانه فاضلاب متصل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری هنرقلم استان خوزستان، اخلاق محمدیان شب گذشته (شنبه ۱۱ اسفند) در نشست خبری با اصحاب رسانه که در غرفه استانداری خوزستان در محل نمایشگاه دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب برگزار شد، اظهار کرد: ۱۰ شهرک صنعتی استان دارای تصفیه‌خانه فاضلاب است و واحدهای تولیدی فعال به سیستم شبکه تصفیه‌خانه فاضلاب متصل هستند و پساب تولیدی آنها تصفیه می‌شود.

وی با اشاره به رشد سه برابری سرمایه‌گذاری تا نیمه بهمن ماه امسال، افزود: در بحث جذب سرمایه‌گذار شرایط بسیار بهتر از گذشته شده و در حال حاضر شاهد رشد قراردادهای سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی استان هستیم و روند سرمایه‌گذاری بسیار خوب است، همچنین در بحث واحدهای به بهره‌برداری رسیده نیز همین روند رو به رشد در شهرک‌های صنعتی استان شاهدیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان، با بیان اینکه در هفته دولت ۲۲ پروژه عمرانی و ۱۵ واحد تولیدی مورد بهره‌برداری قرار گرفت، عنوان کرد: در دهه فجر امسال ۴۳ پروژه عمرانی و ۳۸ واحد صنعتی به بهره‌برداری رسید.

محمدیان، در خصوص آخرین وضعیت شهرک صنعتی شماره ۵ اهواز، اضافه کرد: با پیگیری‌های انجام‌ شده سرانجام مشکلات مجوز زیست محیطی این شهرک حل شده و فقط یکسری از مسائل باقی مانده که با حل آنها مجوز زیست محیطی شهرک صنعتی شماره ۵ اهواز صادر خواهد شد.

این مقام مسئول به مشکلات واحدهای صنعتی استان اشاره کرد و یاد آور شد: واحدهای صنعتی در بحث نوسازی ماشین آلات و دستیابی به تکنولوژی‌های روز مشکلاتی دارند و تکنولوژی تولید ما چندان به روز نیست، همچنین این واحدها برای حل مشکلاتشان نیاز به نقدینگی دارند و این کار باید انجام شود اما در این زمینه شرایط بسیار دشوار است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان، با بیان اینکه تقاضا برای سرمایه‌گذاری در اهواز بیشتر از سایر شهرستان‌های استان است، تصریح کرد: حدود ۴۰ درصد از تقاضا برای سرمایه‌گذاری برای حضور در شهرک‌های صنعتی اهواز است و بیش از ۴۷ درصد از واحدهای به بهره‌برداری رسیده در اهواز مستقر هستند.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت‌ها در استان برای جذب سرمایه‌گذار خارجی به خوبی مهیاست، اذعان داشت: تقاضا برای استقرار شهرک‌های خصوصی در استان زیاد است اما پروسه دریافت مجوزها در این زمینه اندکی زمان‌بر بوده و به همان میزان که صدور مجوز یک شهرک صنعتی دولتی به طول می‌انجامد، به زمان نیاز است تا مجوز این شهرک‌ها صادر شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

11 − 7 =


دسته‌بندی نشده