کد خبر : 2691
تاریخ انتشار : شنبه ۹ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۷

راه اندازی ۴ پایگاه فرهنگی و هنری کانون در مناطق محروم اهواز/ حوزه کودک متولی مشخصی ندارد

راه اندازی ۴ پایگاه فرهنگی و هنری کانون در مناطق محروم اهواز/ حوزه کودک متولی مشخصی ندارد

به گزارش پایگاه خبری هنرقلم، وحید کیانی شامگاه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در نمایشگاه هفته دولت با گرامیداشت هفته دولت و یاد شهیدان رجایی و باهنر به عنوان دو الگوی موفق در عرصه مدیریت و مردمداری اظهار کرد: از نخستین دیواره نگاری کانون پرورشی فعالیت ها را شروع و در ادامه جشنواره

به گزارش پایگاه خبری هنرقلم، وحید کیانی شامگاه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در نمایشگاه هفته دولت با گرامیداشت هفته دولت و یاد شهیدان رجایی و باهنر به عنوان دو الگوی موفق در عرصه مدیریت و مردمداری اظهار کرد: از نخستین دیواره نگاری کانون پرورشی فعالیت ها را شروع و در ادامه جشنواره قصه گویی منطقه ای را برگزار کردیم.
وی با اشاره به برگزاری جشنواره قصه گویی در مراکز شهرستان ها افزود: ۴۰ عنوان برنامه فرهنگی، هنری، ادبی، اجتماعی و علمی را اجرا می کنند.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان بیان کرد: همچنین ۵۴ مرکز ثابت در خوزستان داریم که به اجرای برنامه های فرهنگی می پردازند.
کیانی ادامه داد: کانون پرورشی فکری با وجود کمبود اعتبارات اما در ۲۷ شهرستان بیش از ۵۴ مرکز ثابت و اداره فرهنگی دارد که دو برابر حد معمول تعداد ادارات در شهرستان ها است که وظیفه ما را سنگین تر و کارها دشوارتر می شود.
وی ادامه داد: مراکز سیار شهری و روستایی نیز فعالیت های خود را به مخاطبان کودک و نوجوان ارائه می کنند.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان بیان کرد: ۶ مرکز سیار داریم و سیاست کانون پرورشی فکری ایران برای توسعه فرهنگی احیای فعالیت های فرهنگی است.
کیانی تصریح کرد:آنچه که برای کانون مهم است، حضور در روستاهای دوری است که کودکان و نوجوانان این روستاها در معرض خدمات رسانی مراکز کانون پرورشی قرار ندارند.
وی با اشاره به کمبود مراکز سیار کانون در استان خوزستان یادآور شد: امکان حضور در تمام مناطق را نداریم و ناوگان فعلی یا به سن اسقاط رسیده و یا از این سن گذشته اند؛ هفته گذشته حدود چهار خودرو را از ناوگان حذف و به تهران ارسال کردیم.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان افزود: برخی مراکز کانون از سال ۵۲ هنوز همان حال را دارند و بسیار دچار فرسودگی شده اند.
کیانی یادآور شد: آنچه که برای ما مهم است توجه به فعالیت های محوری کانون پرورشی است و کتاب به عنوان محور دانایی فعالیت زیربنایی کانون را شامل می شود که تمام مراکز ما مراکز کتابخانه ای هستند و با استناد به کتاب و به پیوست فعالیت های کتابخانه ای فعالیت های فرهنگی را پیش می بریم.
وی ادامه داد: کتاب های نوستالژیک که رفتار فرهنگی را برای افراد بسیاری شکل داده اند نیز در کتابخانه ها موجود است که به نظر می رسد این کتاب های فرسوده هم نیاز به بروزرسانی دارند.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان گفت: در سیر فعالیت ها سعی کردیم کانون های پرورشی را تخصص محور پیش ببریم یعنی با این رویکرد هر مرکز یک فرصت فرهنگی جذاب برای برگزاری همایش و رویداد در اختیار دارد.
کیانی با بیان اینکه بیش از هشت انجمن ادبی تحت پوشش کانون پرورشی فکری کانون است، گفت: در سایر حوزه های مختلف از جمله هنری، عکاسی و فرهنگی نیز هر کدام حدود سه انجمن داریم.
وی یادآور شد: اسم کانون که می آید توجه بیشتر به سمت کودک است تا نوجوان ولی با توجه به آسیب پذیری بیشتر نوجوانان به این قشر توجه ویژه ای داریم و فعالیت های روانشناختی را با هشت محور برای آنها انجام می دهیم.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان افزود: پس از حادثه تروریستی ۳۱ شهریور ۹۷ پیشنهاد دادیم به کانون پرورش فکری ایران که نگارخانه کانون کشور به نام شهید طه اقدامی نامگذاری شود؛ در عین حال اسم تالار اجتماعات کانون پرورش فکری ایران به نام شهید بهنام محمدی زینت یافته است.
کیانی بیان کرد: جشنواره قصه گویی استانی را در پیش رو داریم و میزبانی جشنواره ملی هنرهای نمایشی را نیز برعهده گرفتیم که برای اولین بار با حضور بیش از ۴۰۰ مهمان از جمله برجستگان و پیشکسوتان تئاتر در خوزستان برگزار می شود.
وی با اشاره به راه اندازی سینمای کودک و نوجوان در کانون پرورشی فکری برای اولین بار و اکران فیلم های روز جهان در حوزه کودکان و نوجوانان، گفت: زیباسازی بصری و محیطی کانون پرورش فکری در دستور کار قرار گرفته و این کار را به صورت مستمر ادامه می دهیم.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان با اشاره به اینکه کانون پرورشی و فکری کودکان و نوجوانان خوزستان دومین استان کشور از نظر تعدد مراکز و برنامه های در حال اجرا است، اضافه کرد: پویش فصل گرم کتاب را در تابستان اجرا کردیم و تعدادی از کودکان را در پارک های محله ای و شهربازی تحت پوشش قرار دادیم.
کیانی یادآور شد: یکی از اتفاقات مهم و جذاب کانون در سال گذشته تأسیس و راه اندازی چهار پایگاه هنری و فرهنگی کانون در مناطق حاشیه بود؛ در ملاشیه نیز یک مرکز بسیار خوب و باکیفیت را راه اندازی و در این منطقه با یک هزار عضو کودک و نوجوان فعالیت های متعددی را برگزار می کنیم.
وی با اشاره به اینکه کانون پرورشی و فکری کودکان و نوجوانان ۶ دی ماه ۱۳۴۴ به عنوان یک نهاد مستقل تشکیل شده یادآور شد: کانون پرورشی و فکری کودکان متولی تربیت غیر مستقیم کودکان است و ساز و کار این کانون از آموزش و پرورش جداست ولی تعامل مشترک با آنها به عنوان نهاد مؤثر داریم.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان ادامه داد: حوزه کودک و نوجوان در سطح استان و کشور دچار چندگانگی است و متولی مشخصی ندارد، به ویژه کودکان زیر ۶ سال و در مهدهای کودک نیز تصمیم گیری برای صدور مجوز با بهزیستی و خانه های بازی نیز با شهرداری است و کانون عملا تماشاچی محسوب می شود که این ضعف قانونی باید اصلاح شود.
کیانی بیان کرد: کانون خوزستان در جشنواره های ملی و بین المللی نقاشی صاحب نام است و در خانه های بازی و مهدهای کودک نمی دانیم چه اتفاقی رخ می دهد و بارها برای ارائه آموزش های لازم خصوصا شیوه های ارتباط گیری با کودک و قصه گویی به آنها اقدام کردیم که استقبال نشده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 + یازده =


دسته‌بندی نشده