کد خبر : 2184
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰

راه اندازی مرکز آزمون آنلاین و اولین مجتمع آموزش مهندسی پزشکی در اهواز

راه اندازی مرکز آزمون آنلاین و اولین مجتمع آموزش مهندسی پزشکی در اهواز

به گزارش پایگاه خبری هنرقلم و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی وحرفه ای خوزستان، امروز شنبه ۵ مردادماه، همزمان با هفته ملی مهارت و روز ملی کارآفرینی و آموزش فنی و حرفه ای با حضور علی ساری عضو کمیسون اجتماعی مجلس شورای اسلامی و مدیران کل حوزه وزارت تعاون، کار و

به گزارش پایگاه خبری هنرقلم و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی وحرفه ای خوزستان، امروز شنبه ۵ مردادماه، همزمان با هفته ملی مهارت و روز ملی کارآفرینی و آموزش فنی و حرفه ای با حضور علی ساری عضو کمیسون اجتماعی مجلس شورای اسلامی و مدیران کل حوزه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان از مرکز آزمون آنلاین و آموزشگاه تخصصی تجهیزات پزشکی بازدید کردند.

عبدالنبی سواعدی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان در جریان این بازدید و در خصوص راه اندازی مرکز آزمون آنلاین، اظهار کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در راستای تحقق دولت الکترونیکی و سیاست های سند راهبردی مهارت و فناوری به منظور تسریع و تسهیل ارائه خدمات به ذی نفعان، تمهیدات لازم را جهت برگزاری آزمون های الکترونیکی فراهم کرده است.

وی افزود: سامانه یا سیستم مدیریت آزمون الکترونیکی قابلیت برگزاری آزمون های تستی را با انواع سؤالات که به طور تصادفی از پایگاه داده واحدی دریافت می کند، دارد و این سامانه با دو سامانه پورتال جامع سازمان و بانک ملی سؤال در ارتباط و تبادل داده است.

سواعدی تاکید کرد: استفاده از ابزار ارزیابی الکترونیکی در اکثر سازمان‌های آموزشی دولتی و غیردولتی، به‌ ویژه در سازمان‌های مرتبط با آموزش‌ های فنی و حرفه‌ای امروز به‌ عنوان یک ضرورت مطرح‌ شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان اشاره کرد: با راه اندازی این سامانه از این پس سنجش مهارت با کیفیت، امنیت، سرعت، دقت و عدم امکان تقلب بدلیل تنوع سؤالات، همگامی با فناوری روز دنیا و کاهش هزینه ها صورت خواهد گرفت که تسریع در صدور گواهینامه های الکترونیکی مهارت آموختگان و در نهایت افزایش رضایت مندی آنها را به همراه خواهد داشت. وی آمار بالای آزمون دهندگان، ذخیره آنلاین پاسخ ها و تسریع در اعلام نتایج این آزمون ها را از دیگر موارد قابل توجه این شیوه جدید برگزاری آزمون دانست و گفت: در این شیوه به میزان قابل توجهی در استفاده از نیروی انسانی و کاغذ صرفه جویی می شود و موجبات افزایش بهره وری فراهم می شود. گفتنی است، قرار است از این پس تمام آزمون های کتبی در بخش دولتی و غیردولتی بصورت الکترونیکی توسط این رایانه ها و بصورت آنلاین انجام گردد.

وی پیرامون اولین مجتمع آموزشی مهندسی پزشکی رهپویان طب صنعت جنوب که با همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان با تمامی استاندارهای آموزشی کشور فعالیت خود را در مرکز اهواز آغاز کرد، اظهار کرد: در راستای برگزاری مجموعه دوره های آموزشی نگهداری و تعمیرات و راه اندازی تجهیزات و صنایع پزشکی برای علاقه مندان و بخصوص مهندسان رشته مهندسی پزشکی این آموزشگاه راه اندازی شد.

سواعدی افزود: دانشجویان مهندسی پزشکی و دیگر علاقمندان به تعمیرات تجهیزات پزشکی تا زمانی که از نحوه اپراتوری تجهیزات پزشکی و خروجی مورد نظر و ایمن یک دستگاه پزشکی اطلاعاتی را نداشته باشند قادر به تعمیر تجهیزات پزشکی نخواهند بود.

وی ادامه داد: یکی از مهم ترین مزایای دوره های آموزشی تجهیزات پزشکی آشنایی با اپراتوری تجهیزات پزشکی، خروجی استاندارد و قابل قبول تجهیزات پزشکی و همچنین نحوه عملکرد و کارایی آن دستگاه پزشکی مورد آزمون کنترل کیفی است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان عنوان کرد: شرکت کنندگان در این دوره ضمن آموزش تئوری مباحث و آشنایی با نحوه کار و عملکرد تجهیزات بصورت عملی تعمیرات و عیب یابی تجهیزات را نیز فرا می گیرند و آماده ورود به بازارکار تجهیزات دندانپزشکی می شوند.

سواعدی یاد آور شد: دوره های آموزشی در فضای مناسب کارگاهی زیر نظر سازمان فنی و حرفه ای به صورت تئوری و عملی برگزار خواهد شد و تجهیزات مربوط به هر روش در اختیار کارآموز قرارداده می شود تا خود با انجام تست مراحل عملی آن را فراگیرد.

وی تصریح کرد: دانش آموختگان پس از اتمام دوره های آموزشی و قبولی در آزمون تئوری و عملی از طرف سازمان فنی و حرفه ای گواهی با کد بین المللی دریافت خواهند نمود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × 1 =


دسته‌بندی نشده