کد خبر : 14621
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۳:۳۲

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان ؛ ارتباط موثر شرکت های دانش بنیان در حوزه های it و hse با صنعت فولاد

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان ؛ ارتباط موثر شرکت های دانش بنیان در حوزه های it و hse با صنعت فولاد

به گزارش پایگاه خبری هنر قلم، دکتر محمد راضی جلالی رئیس پارک علم و فناوری استان خوزستان، شامگاه امروز چهارشنبه( ۲۶ بهمن ماه ۱۴۰۱) با حضور در غرفه خانه مطبوعات خوزستان در سومین نمایشگاه تخصصی بومی سازی قطعات تجهیزات و مواد مصرفی صنعت فولاد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مجموعه پارک علم و فناوری خوزستان

به گزارش پایگاه خبری هنر قلم، دکتر محمد راضی جلالی رئیس پارک علم و فناوری استان خوزستان، شامگاه امروز چهارشنبه( ۲۶ بهمن ماه ۱۴۰۱) با حضور در غرفه خانه مطبوعات خوزستان در سومین نمایشگاه تخصصی بومی سازی قطعات تجهیزات و مواد مصرفی صنعت فولاد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مجموعه پارک علم و فناوری خوزستان در حال حاضر دارای ۳۶۳ شرکت فن‌آور است و از میان این تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان از ۸۴ شرکت به ۱۱۷ شرکت افزایش یافته اند.

وی افزود: شرکت‌های زیر مجموعه پارک علم و فناوری در حوزه‌های مختلف از جمله فولاد فعالیت می‌کنند، صنعت فولاد چه در بحث سخت افزاری و چه نرم افزادی یک صنعت متنوع است که در حوزه های it و hse شرکت‌های زیر مجموعه پارک علم و فناوری ارتباط موثری با صنعت فولاد دارند.

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان با بیان اینکه اخیراً تفاهم‌نامه‌ای با شرکت فولاد خوزستان به امضا کرده ایم ،تصریح کرد: هدف این تفاهم نامه این است که فعالیت‌ها را به شکل معنا داری توسعه دهیم، بستر این توسعه ایجاد مرکز نوآوری شرکت فولاد خوزستان است که مقدمات آن نیز فراهم شده و به زودی این مرکز را با همکاری هم راه‌اندازی می کنیم.

دکتر راضی جلالی تصریح کرد: مزیت راه اندازی مرکز نوآوری فولاد این است که شرکت‌های دانش بنیانی که دارای فعالیت مرتبط با حوزه فولاد دارند مستقیماً ارتباط نزدیکی از لحاظ زمانی و مکانی در این مرکز با شرکت فولاد خوزستان برقرار خواهند کرد.

وی گفت : امیدواریم در کنار توسعه ای که در صنایع بالا دستی فولاد رخ داده است و شرکت فولاد خوزستان از بزرگترین تولیدکنندگان فولاد کشور است و همچنین با توجه به تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، شاهد این باشیم تا صنایع پایین دست فولاد به جای محدود شدن به تولیدات مواد خام هدف گذاری شود تا در آینده شاهد توسعه صنایع پایین دست باشیم ،این اتفاق نیز ، باید در دیگر صنایع مانند نفت و پتروشیمی نیز رخ دهد.

این مقام مسئول تاکید کرد : حوزه سلامت و hse در همه حوزه‌ها در اولویت است، ایجاد یک صنعت و آلود کردن محیط زیست و پرداخت عوارض آلایندگی در عوض آن روش درستی نیست، ما باید قبل از ایجاد صنعت باید پیوست زیست محیطی آن را تعریف کنیم و بر اساس قانون پیشگیری مقدم بر درمان عمل کنیم.

وی افزود : در بحث مسئولیت های اجتماعی اگر شرکت ورود کند، تصمیم گیری در حوزه هزینه کرد بودجه در آن اگر صنعت ملی باشد در استان صورت نمی گیرد و در پایتخت تصمیم گرفته می شود که بودجه در چه مجموعه ای هزینه شود.

دکتر راضی جلالی با اشاره به استفاده کم از انرژی خورشیدی در خوزستان با توجه به آفتاب خیزی بالای این استان، بیان کرد: انرژی سبز یکی از چالش هایی است در حوزه محیط زیست وجود دارد، با توجه به توانمندی‌ها و امکانات حوزه دانش بنیان، قادر هستیم تولید انرژی پاک پایه ریزی شود.

وی خاطرنشان کرد : با وجود قانون جهش تولید و ترک تشریفات برای شرکت‌های دانش بنیان در مناقصات و پذیرش ضمانت نامه، آن اتفاقی که باید در چهارچوب اقتصاد دانش بنیان، توسط صنایع آن گونه که شایسته است انجام نشده است و شرکت‌های دانش بنیان در رقابت با سایر شرکت‌ها موفقیت های لازم را به دلایل گردش مالی کم و عدم توانایی در تامین ضمانت نامه های کلان بانکی کسب نمی کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × 4 =


دسته‌بندی نشده