کد خبر : 1047
تاریخ انتشار : شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰:۵۴

ذخیره سازی کالای مورد نیاز مردم از یک ماه قبل انجام شود

ذخیره سازی کالای مورد نیاز مردم از یک ماه قبل انجام شود

به گزارش پایگاه خبری هنرقلم استان خوزستان، امید بن عباس در جلسه ستاد تنظیم بازار منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر با تاکید بر این که یکی از دستور کارهای این ستاد، ذخیره سازی مصرف یک ماه مردم شهرستان باشد، اظهار کرد: کالاهای روزمره مصرفی مردم باید همیشه موجود باشد و در این زمینه اگر نیاز به

به گزارش پایگاه خبری هنرقلم استان خوزستان، امید بن عباس در جلسه ستاد تنظیم بازار منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر با تاکید بر این که یکی از دستور کارهای این ستاد، ذخیره سازی مصرف یک ماه مردم شهرستان باشد، اظهار کرد: کالاهای روزمره مصرفی مردم باید همیشه موجود باشد و در این زمینه اگر نیاز به ارائه تسهیلات سرمایه در گردش است، این کار انجام شود. هر مشکلی  که در این زمینه وجود دارد باید مرتفع شود تا این ذخیره سازی انجام شود.

 

بن عباس افزود: کالاهایی که در شهرستان قابلیت تولید دارند اگر نیاز به تقویت دارند، اگر نیاز است تولید افزایش پیدا کند و کیفیت بالا برود، همه ی این اقدامات انجام شود و هر جا نیاز به حمایت دولت باشد قطعا دولت در این زمینه حمایت خواهد کرد.

 

وی با بیان این که شبکه های توزیع در دنیا، استفاده از فروشگاه های زنجیره ای را در دستور کار قرارداده اند، ادامه داد: توسعه فروشگاه های زنجیره ای را در دستور کار شهرستان قرار دهید زیرا زمانی که کالاها خارج از شبکه توزیع نشود قابلیت رصد  وکنترل بیشتر است و قابل پایش هستند.

 

این مقام اقتصادی استان در بخش دیگر سخنان خود با بیان این که هر مسئولی  باید در مسئولیت خود موثر باشد، گفت: انجام مسئولیت ها  موثر نبوده زیرا در حال حاضر طبق آن چه در حوزه بازار مشاهده می کنیم، رضایتمندی مردمی را احساس نکرده ایم.

 

بن عباس خطاب به فرماندار ماهشهر گفت: برای کنترل بهتر بازار از ظرفیت دادستانی در بحث تنظیم بازار استفاده شود و مواردی که در بازار وجود دارد را با جدیت تمام بازرسان پیگیری کنید، با توجه به این که جریمه های تعزیراتی اصلاً بازدارنده نیست و استاندار هم دستور برخورد جدی در کمترین زمان با متخلفان را داده، لذا طبق هماهنگی با دادستانی استان، فروشگاه هر متخلفی در بازار باید پلمب شود و اگر نیاز باشد فرد متخلف را بازداشت کنید. این افرادی که گران فروشی می کنند به جامعه خیانت می کنند. کالایی که با ارز دولتی تحویل گرفته و باید با قیمت ۲۹ هزار تومان عرضه شود را با آگاهی کامل با دو برابر قیمت عرضه می کنند.

 

وی با بیان این که اولویت توزیع این کالاها باید در مناطق کم‌برخوردار باشد، تاکید کرد:. وظیفه ما تامین بازار نیست، تنظیم تنظیم بازار است. در تنظیم بازار هم بخشی از نیاز بازار را می توانیم تامین کنیم زیرا این وظیفه اصناف، واردات و تولید داخل است. پس طبق طرح ابلاغی به سازمان ها و ادارات مربوطه، عوامل توزیع کالای این شهرستان به صورت ثابت به معاونت اقتصادی و ستاد تنظیم بازار معرفی شوند، باید به ازای هر ۱۰هزار نفر جمعیت یک عامل توزیع برای مرغ، گوشت وانجام شاخص ها و ضوابط معرفی شود.

 

بن عباس با بیان این که فرمانداری، سازمان صنعت، معدن و تجارت ، نماینده سازمان جهاد کشاورزی و اتاق اصناف شهرستان باید فرم تایید عامل توزیع را امضا کنند، افزود: این شبکه تعریف شده توزیع کالا است، اگر خارج از این شبکه کالا در بازار عرضه ‌شود نباید به سادگی از کنار آن گذشت باید به این موضوع رسیدگی شود، عوامل توزیع باید همه ی این موضوعات را در نظر بگیرند.

 

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان در ادامه به ارسال گزارشات وضعیت اقتصادی و ستاد تنظیم بازار شهرستان به استان تاکید کرد و با بیان این که استاندار خوزستان، فرمانداران را به عنوان فرماندهان قرارگاه اقتصادی شهرستان ها در شورای تامین تعیین کردند، گفت: معنای قرارگاه یعنی۲۴ ساعت آماده به خدمت به مردم باشید، باید این وضعیت و شرایطی که دشمنان قصد دارند برای مردم ایجاد کنند را بتوانیم تسهیل و کنترل کنیم و این اتفاق نمی‌افتد مگر با شبانه روزی کار کردن و دغدغه مند بودن.

 

وی تصریح کرد: برخی ادارات و سازمان های شهرستانی سطحی به مسائل نگاه می کنند و می گویند به ما ربطی ندارد و به دستگاه دیگر ربط دارد؛ با پاسکاری بین دستگاه‌ها بروز مشکل نکنید باید از تمام ظرفیت‌های شهرستان استفاده کرد. هر کمکی هم که در سطح استانی و ملی نیاز بود، منعکس شود تا انجام شود، به صورت ۲۴ ساعته آماده حمایت از مسئولان شهرستان ها برای انجام نیاز مردم هستیم.

انتهای پیام/*

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

15 − 10 =


دسته‌بندی نشده