کد خبر : 2191
تاریخ انتشار : شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸

دیدار مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان با شهردار اهواز

دیدار مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان با شهردار اهواز

به گزارش پایگاه خبری هنرقلم و به نقل از  روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان، منصور کوهی رستمی، مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان با هدف توسعه همکاری ها در حوزه کتاب و کتابخوانی با موسی شاعری، شهردار کلانشهر اهواز دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار منصور کوهی رستمی، مدیرکل کتابخانه های عمومی

به گزارش پایگاه خبری هنرقلم و به نقل از  روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان، منصور کوهی رستمی، مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان با هدف توسعه همکاری ها در حوزه کتاب و کتابخوانی با موسی شاعری، شهردار کلانشهر اهواز دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار منصور کوهی رستمی، مدیرکل کتابخانه های عمومی ضمن تبریک انتصاب شهردار اهواز گفت: قطعا شهر اهواز با انرژی و کار جهادی مستمر به جایگاه مطلوب خود خواهد رسید.

وی ادامه داد: در شهرستان اهواز بیستمین کتابخانه عمومی در منطقه محروم ملاشیه مورد بهره برداری قرار گرفت که دسترسی مردم به خدمات کتابخانه ای بر اساس عدالت اجتماعی بیشتر شود. در سال گذشته با افتتاح کتابخانه عمومی شهدای مدافع حرم منبع آب اهواز، ارائه خدمات به مردم این منطقه باعث شادی و نشاط جوانان شد و در حال حاضر هزار نفر از مردم این منطقه عضو این کتابخانه هستند.

وی با اشاره به تبدیل کتابخانه های عمومی به مراکز فرهنگی و اجتماعی گفت: یکی از راهبردها و سیاست های کتابخانه های عمومی علاوه بر توسعه فضای کتابخانه ای در مناطق مختلف به ویژه محروم، تبدیل کتابخانه های عمومی به مراکز فرهنگی و اجتماعی است.

رستمی با اشاره به مشکلات کتابخانه های عمومی، اظهار داشت: کتابخانه های عمومی زمینه ساز آگاهی و دانایی است و با افزایش دانایی قطعا آسیب ها و چالش های فرهنگی و اجتماعی در سطح کلان شهر اهواز کاهش می یابد.

وی ادامه داد: تامین اعتبار برای اجرای فعالیت های فرهنگی و اجتماعی، هزینه های جاری نگهداری و غیره از محل سهم نیم درصد کتابخانه های عمومی از درآمدهای شهرداری است، که همت سازمان شما را می طلبد.

موسی شاعری، شهردار کلانشهر اهواز در این دیدار گفت: ورود به فعالیت های جدید در عرصه فرهنگی و اجتماعی نشاط را به میان مردم می آورد.

وی با اشاره به ارائه گزارشی از وضعیت و مشکلات شهرداری اهواز گفت: شهرداری اهواز برای حفظ حقوق شهروندان خود در حال انجام اقداماتی است که مردم از شهرداری انتظار دارند و قطعا اولویت ها در این برهه زمانی مورد توجه ما است. در زمینه ناوگان حمل و نقل، نظافت شهری، زیرسازی و زیباسازی و سرانه فضای سبز تلاش و برنامه ریزی می شود که آنچه شایسته مردم اهواز است شکل بگیرد.

شهردار اهواز تاکید کرد: در این دوره قطعا در عرصه کار فرهنگی، با کتابخانه های عمومی بیش از دوران گذشته تعامل و همکاری خواهیم داشت. کتابخانه های عمومی می توانند از همه ظرفیت ها، امکانات و فضای تبلیغی شهرداری در حوزه کتابخوانی استفاده کنند.

وی با اشاره به سهم کتابخانه های عمومی از محل درآمدهای شهرداری، اضافه کرد: حمایت از کتابخانه های عمومی را به عنوان یک شهروند و شهردار اهواز بیش از گذشته ادامه خواهم داد.

در پایان جلسه، ضمن تاکید بر لزوم همکاری های دوجانبه در زمینه اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی در سطح شهر اهواز، مدیرکل کتابخانه های عمومی به شهردار جوان کلانشهر اهواز چندین جلد کتاب در زمینه ادبیات، کودک و نوجوان اهدا کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یازده + شش =


دسته‌بندی نشده