کد خبر : 1685
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۴

دولت اعتباری برای آغاز فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری در بودجه ۹۸ در نظر نگرفت

دولت اعتباری برای آغاز فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری در بودجه ۹۸ در نظر نگرفت

به گزارش پایگاه خبری هنرقلم، احمد مطیعی در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای چهل ساله انقلاب در جمع خبرنگاران با اشاره به متوقف شدن اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری دشت‌های ایلام و خوزستان، اظهارداشت: در فاز دوم این طرح حدود ۲۵۰ هزار هکتار از دشت‌های ۲۵ شهر خوزستان باید آماده سازی شود که نیازمند ۲۲ هزار میلیارد

به گزارش پایگاه خبری هنرقلم، احمد مطیعی در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای چهل ساله انقلاب در جمع خبرنگاران با اشاره به متوقف شدن اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری دشت‌های ایلام و خوزستان، اظهارداشت: در فاز دوم این طرح حدود ۲۵۰ هزار هکتار از دشت‌های ۲۵ شهر خوزستان باید آماده سازی شود که نیازمند ۲۲ هزار میلیارد تومان اعتبار است.

وی افزود: در فاز نخست این طرح ۲۹۰ هزار هکتار از اراضی خوزستان آماده سازی شد و به طور متوسط حدود ۶ هزار نفر به صورت مستقیم در این طرح مشغول به کار بودند.

این مقام مسئول عنوان کرد: دولت بودجه‌ای برای آغاز فاز دوم این پروژه در بودجه سال آینده در نظر نگرفته و با ادامه این روند ۶ هزار بیکار به آمار بیکاران خوزستان در سال ۹۸ افزوده می‌شود.

وی تصریح کرد: علاوه بر این حدود ۲۴ کارخانه تولید لوله با گردش مالی ۳۴۶ میلیارد تومان نیز از ادامه کار کنار گذاشته می‌شوند.

مطیعی با اشاره به اینکه در فاز نخست طرح به دلیل ازپیش آماده بودن کانال‌های آب و تأمین بودجه مورد نیاز کار به سرعت پیش رفت، گفت: با توجه به اینکه شهرهای بسیاری در فاز دوم طرح وجود دارد که فاقد کانال‌های آب اصلی هستند؛ پیش بینی می‌شود کار اجرایی این فاز تا ۷ سال آینده به پایان برسد.

وی با بیان اینکه اعضای خبرگان رهبری و نماینده ولی فقیه در خوزستان به صورت جداگانه نامه‌ای برای تخصیص بودجه به این طرح به دفتر مقام معظم رهبری ارسال کرده‌اند، عنوان کرد: امیدواریم نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز نامه‌ای تهیه کرده و از مقام معظم رهبری درخواست تخصیص بودجه این طرح از محل صندوق توسعه ملی را اعلام کنند.

معاون طرح ۵۵۰ هزار هکتاری تصریح کرد: دولت در سال ۹۶ مصوب کرد که بودجه این طرح از محل منابع مختلف مانند فاینانس و سرمایه گذاری خارجی تامین شود اما با شرایط حاکم بر کشور و فشار تحریم‌ها انجام دادن این امور غیر ممکن شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با ادامه این روند نمی‌توانیم نیروهای پیمانکاری را در سال جدید تمدید قرارداد کنیم و بخش عظیمی از کارکنان شرکت بیکار می‌شوند.

 

منبع:تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

19 − یازده =


دسته‌بندی نشده