کد خبر : 8949
تاریخ انتشار : شنبه ۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۸

رئیس هیئت مدیره هلدینگ رحمت تجارت:

حدیث کریمی

دغدغه ما توسعه صنایع تبدیلی کشاورزی است

دغدغه ما توسعه صنایع تبدیلی کشاورزی است
رئیس هیئت مدیره هلدینگ رحمت تجارت گفت: تمام دغدغه و فکر ما این است که بتوانیم صنایع تبدیلی کشاورزی را توسعه بدهیم و بتوان یک هایپر کشاورزی شویم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری هنر قلم،داوود رحمتی مدیرعامل هلدینگ رحمت تجارت اظهار کرد: هلدینگ رحمت تجارت در مساحتی بالغ بر هزار متر مربع تاسیس و در حال حاضر دارای ۴ فاز فعال است که هدف از راه اندازی این هلدینگ؛ تبدیل کشاورزی معیشتی به کشاورزی قراردادی می‌باشد که یکی از اهداف مهم وزارت جهاد کشاورزی اشتغالزایی پایدار روستایی است.

 

مدیرعامل هلدینگ رحمت تجارت با اشاره به چهار فاز فعال در هلدینگ رحمت تجارت، گفت: فاز اول یک سردخانه ۳ هزار تُنی دو مداره جهت ذخیره سازی محصولات کشاورزی و مواد پروتئینی، فاز دوم یک سایت سلتینگ سبزی و صیفی جات در جهت صادرات محصولات کشاورزی به کشور روسیه و حوزه خلیج فارس است.

 

وی افزود: به صورت مستقیم محصولات شمال خوزستان به کشور روسیه و حوزه خلیج فارس صادر می‌شوند که این امر موجب اشتغالزایی روستایی و ارز آوری در کشور می‌شود

 

رحمتی ادامه داد: فاز سوم هلدینگ رحمت تجارت در حوزه برنج کاری و تولید برنج عنبر بو با برند رحمت است.

 

مدیرعامل هلدینگ رحمت تجارت بیان کرد: متاسفانه طی چند سال اخیر شالیکوبی در استان خوزستان اتفاق افتاده و تولید میشود ،اما برند عنبربو به درستی در کشور توضیح نشده و استانهای دیگر از آن شناسایی ندارند اما در تلاش هستیم که با برند سازی درست بتوان برنج عنبر بو محصول استان خوزستان در سراسر کشور معرفی شود.

 

رحمتی با اشاره به فاز چهارم فعال هلدینگ رحمت تجارت تصریح کرد: فاز چهارم هلدینگ تولید خوراک دام بر پایه ذرت علوفه ای است که به همین دلیل در نمایشگاه دام و آبزیان شرکت کرده ایم.

 

وی خاطرنشان کرد: در خصوص خوراک دام ما در حال حاضر کشاورزی قراردادی را در فاز ۴ هلدینگ اجرایی کرده و حدود چهار هزار ۲۰۰ هکتار از اراضی شهرستان دزفول و شمال خوزستان تحت کشاورزی قراردادی با شرکت ما قرارداد دارند.

 

در ادامه کرامت رحمتی رئیس هیات مدیره هلدینگ‌ رحمت تجارت در خصوص میزان اشتغال زایی در این چهار فاز عنوان کرد: در حال حاضر ۸۵ نفر نیروی مستقیم و بیمه شده شرکت می باشد و به صورت غیر مستقیم بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ نفر تحت اشتغال مجموعه هستند که از بومی های شهرستان دزفول ، شوش و اندیمشک و افرادی که با مهارت باشند استفاده شده است.

 

وی با اشاره به چالش های که پیش روی بخش خصوصی است، افزود: در خصوص اخذ مجوزات، ادارات باید بیشترین تعاملات را با همه بخش‌های خصوصی داشته باشند، که با صنایع تبدیل کشاورزی ورود کرده و همیشه در حال خرید از کشاورزان هستیم.

 

رئیس هیئت مدیره هلدینگ رحمت تجارت گفت: صادرات ما به کشورهای روسیه و قطر است، محصولات صیفی جات و سبزیجات را به روسیه صادر و با شرکت‌های بزرگ مثل مگنت و آشان همکاری داریم.

 

کرامت رحمتی با اشاره به میزان تولید خوراک دام برای ذرت علوفه ای، عنوان کرد: سالیانه ۹۰ هزار تن ظرفیت ذخیره سازی داریم که در حال حاضر بزرگترین واحد ذخیره سازی در کل کشور در بحث سیلاژ ذرت علوفه ای هستیم.

 

وی عنوان کرد: نمایشگاه در بازاریابی محصولات شرکت تاثیر گذار است که ارتباطات سازمانی و اداری ایجاد می‌شود و بین شکست های مختلف سهم قابل توجهی دارد.

 

رئیس هیئت مدیره هلدینگ رحمت تجارت تصریح کرد: تمام دغدغه ما توسعه صنایع تبدیلی کشاورزی است تا بتوان یک هایپر کشاورزی شد.

 

داوود حمتی مدیرعامل هلدینگ رحمت تجارت افزود: صنایع تبدیلی حلقه گمشده تولید است، اقتصاد شمال استان خوزستان بر کشاورزی و صنایع تبدیلی می تواند کمک بزرگی به کشاورز کند که باید توجه ویژه ای به صنایع تبدیلی شود.

 

وی افزود: صنعت کشاورزی مانند یک شهرک صنعتی بزرگ است و صنایع تبدیلی می‌تواند یک کمک دهنده و شتاب دهنده در راستای هدفمند تر کردن صنعت کشاورزی باشد.

 

مدیرعامل هلدینگ رحمت تجارت در پایان خاطرنشان کرد: امتیاز مهم هلدینگ رحمت تجارت جوانگرایی است که بابت این موضوع راه کار پیدا کرده تا افراد را جذب و آموزش های لازم را ببینند تا شاخص آموزش پذیری آنها رشد کرده و در نهایت استخدام شرکت شوند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نه + 13 =


دسته‌بندی نشده