کد خبر : 11472
تاریخ انتشار : دوشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱:۰۲

استاندار خوزستان در حاشیه بازدید از نمایشگاه هفته دولت؛

۲۵ درصد اعتبارات سفرهای استانی هیات دولت به خوزستان اختصاص یافت

۲۵ درصد اعتبارات سفرهای استانی هیات دولت به خوزستان اختصاص یافت
استاندار خوزستان گفت: حدود ۲۵ درصد از اعتبارات مصوبات سفرهای هیات دولت و رئیس جمهور به استان‌های کشور به خوزستان اختصاص یافته است.

به گزارش پایگاه خبری هنر قلم، صادق خلیلیان امروز یکشنبه ۶ شهریورماه در حاشیه بازدید از نمایشگاه هفته دولت اظهار کرد: در یکسال گذشته دولت دستاورهای بزرگی از جمله رشد اقتصادی، توسعه صادرات و اقدمات متنوعی در طرح‌های عمرانی داشته است.

وی افزود: اَبَر پروژه آب غدیر که بهره‌برداری آزمایشی آن آغاز شده ۵۲ درصد آب استان را تامین می‌کند و به زودی آب با کیفیت به خانه‌های مردم سرازیر می‌شود.

استاندار خوزستان گفت: پروژه‌هایی در زمینه تسریع اجرای پروژه‌های راه‌سازی برای اتصال خوزستان به استان‌های مرکزی و شرقی در حال انجام بوده که باعث توسعه استان از نظر گردشگری و دیگر بخش‌ها می‌شود.

خلیلیان بیان کرد: مراحل اجرایی تجهیز و تکمیل بیش از ۱۰ بیمارستان، بهره‌برداری از مگا آی‌سی‌یو بیمارستان گلستان و بیمارستان ۲۲۰ تخت خوابی علوی آبادان که بخشی از آن به بهره‌برداری رسیده و بخش دیگر آن نیز آماده بهره‌برداری از است از دیگر اقدامات انجام شده است.

وی با بیان اینکه خانه هنرمندان نیز آماده بهره‌برداری است،‌ افزود: در حوزه اشتغال نیز چند کار همزمان انجام شده و ۳۰ هزار میلیارد ریال در غالب تبصره ۱۸ قانون بودجه در اختیار توسعه صنایع و واحدهای تولیدی در بخش کشاورزی و صنعتی قرار گرفت و در عین حال ۲۰ هزار میلیارد ریال نیز اخیراً به خوزستان اختصاص یافته که بصورت قرض الحسنه پشتیبانی تولید و اشتغال استان خواهد بود.

استاندار خوزستان اضافه کرد: ۱۶۲ واحد تولیدی راکد و نیمه راکد در سال جاری فعال و باعث اشتغال شدند‌. در مجموع ۲۰ هزار شغل جدید در سال جاری ایجاد شده و تا پایان سال جاری به حدود ۶۰ هزار شغل خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته نیز ۲۲ هزار شغل ایجاد شد، ادامه داد: در زمینه‌های مختلف مانند سرمایه‌گذاری در نفت، گاز و صنایع مرتبط و تکمیل زنجیره‌های تولید در بخش صنعت و کشاورزی را نیز مورد حمایت قرار خواهیم داد.

استاندار خوزستان گفت: حدود ۲۵ درصد از اعتبارات مصوبات سفرهای هیات دولت و رئیس جمهور به استان‌های کشور به خوزستان اختصاص یافته است.

خلیلیان از آماده بودن یک طرح شیلات در هندیجان خبرداد و گفت: در این نمایشگاه علاوه‌ بر نمایش دستاوردهای دولت در یکسال گذشته مایحتاج خانوار و مواد غذایی نیز عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود بیش از ۲ میلیون نفر زائر از طریق مرزهای خوزستان در اربعین حسینی شرکت کنند، اضافه کرد: نصب مه‌پاش، ساماندهی پارکینگ و حمایت از مواکب و بهبود امکانات زیرساختی از دیگر اقدامات انجام شده برای اربعین حسینی است.

استاندار خوزستان در پایان گفت: زائران می‌توانند از شهرهای مختلف به وسیله قطار به خرمشهر سفر کرده و بعد از آن به وسیله ریل باس به شلمچه رفته و با وسایل نقلیه مانند اتوبوس و نظایر آن به بصره بروند.

منبع:پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری خوزستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × 2 =


دسته‌بندی نشده