کد خبر : 7762
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۲:۰۶

درخواست استاندار خوزستان از رییس جمهوری برای افزایش سهمیه واکسن خوزستان و تبدیل وضعیت پرستاران شرکتی/لزوم صدور مجوز استخدام پزشکان عمومی شاغل در مراکز اورژانس بیمارستانی

درخواست استاندار خوزستان از رییس جمهوری برای افزایش سهمیه واکسن خوزستان و تبدیل وضعیت پرستاران شرکتی/لزوم صدور مجوز استخدام پزشکان عمومی شاغل در مراکز اورژانس بیمارستانی
استاندار خوزستان عصر شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۰‌در نشست ستاد ملی مدیریت کرونا از رییس جمهور خواست سهمیه واکسن خوزستان را افزایش دهد.

به گزارش پایگاه خبری هنر قلم، قاسم سلیمانی دشتکی روز شنبه در نشست ستاد ملی کرونا که از طریق ویدئو کنفرانس اظهار داشت:از ابتدای اپیدمی کرونا تاکنون ۴۲۸ هزار خوزستانی به ویروس کرونا مبتلا شده اند همچنین هفت هزار و ۴۰۰ فوتی داشتیم خوزستان به لحاظ کرونا وضعیت خوشی ندارد از ۲۸ شهرستان ۲۰ شهرستان قرمز، ۲ شهرستان نارنجی و ۶ شهرستان زرد کرونتیی هستند.

وی افزود: میزان بستری های ۲ هفته قبل استان ۲۲ هزار مورد بود که این میزان در هفته گذشته به ۲۵ هزار نفر رسید، فوتی های استان در ۲ هفته قبل ۲۰۲ مورد بود و در هفته قبل ۳۱۹ نفر از هم استانی های خود را از دست دادیم.

استاندار خوزستان گفت: امروز ۲۵۷ مورد بستری داشتیم که نسبت به روز قبل که ۲۶۶ مورد بود کاهش پیدا کرده است فوتی های امروز ۴۸ مورد بود در حالی که روز قبل ۶۲ فوت داشتیم که به نسبت آمار فوتی های کاهشی است.

وی افزود: ۵۴ درصد موارد ابتلا در استان از دورهمی های خانوادگی، ۲۰ درصد از دفاتر پیشخوان، بانک ها و اماکن عمومی، ۲۰ درصد در مسافرت های درون و برون شهری، ۶ درصد از شرکت در مراسمات ترحیم و ازدواج است.

سلیمانی دشتکی گفت: اقدامات خوبی در مجموعه بهداشت و درمان استان از جمله استفاده از ظرفیت بیمارستان های خصوصی و نیروهای مسلح و راه انداری چند بیمارستان جدید صورت گرفته همچنین حدود ۷۰۰ تخت بیمارستانی (۳۰۰ تخت آی سی یو و ۴۰۰ تخت عادی) به ظرفیت تخت های استان اضافه شد.

وی افزود: اخذ کمک های مومنانه از ستاد اجرایی فرمان امام، مسئولیت های اجتماعی شرکت ها، تبدیل برخی هیات ها به مراکز واکسیناسیون با هزینه خود، اعمال محدودیت های مناسب در ایام محرم با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و نظارت بر پایانه ها،فرودگاه ها، راه آهن و مرزها و انجام تست پی سی آر از دیگر اقدامات ستاد استانی کرونا است.

سلیمانی دشتکی گفت: با توجه به وضعیت خاص استان از لحاظ اقلیمی، مرزی و قومیتی انتظار داریم اختیارات منطقه ای بیشتری به ستاد کرونای استان تفویض شود تا بتوانیم به موقع تصمیم گیری کنیم همچنین طرح شهید سلیمانی طرح موثری در خوزستان بود که لازم است تقویت شود.

وی ادامه داد: به نظر می رسد تعطیلی رستوران ها، تالارها، کافه ها، اماکن گردشگری، هتل ها و مهانپذیرها و باغ ویلا ها حداقل به مدت یک هفته دیگر تعطیل شوند همچنین خودروهایی که بیشتر از سه بار محدودیت ها را رعایت نکرده و اعمال قانون شدند حداقل به مدت ۲ هفته توقیف شوند.

استاندار افزود: تداوم ممنوعیت سفر بین استانی با خودروی شخصی یک هفته دیگر ادامه داشته باشد. افزایش نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی در تمام اماکن و ادارات و سازمان ها با جدیت دنبال شود و سرعت در واکسیناسیون عمومی بیشتر شود.

درخواست داریم که به دانشگاه علوم پزشکی اهواز که در کرونا بخشی از درآمد خود را از دست داده است کمک شود. حدود ۵۳۰ پزشک عمومی شاغل در مراکز اورژانس بیمارستانی داریم که انتظار داریم مجوز استخدام آنها صادر شود همچنین حدود یک هزار پرستار شرکتی داریم که امیدواریم مجوز تبدیل وضعیت آنها داده شود.

با توجه به اینکه منطقه مرزی بوده و پراکندگی جمعیت داریم به میزان واکسن بیشتری نیاز داریم. ما به خاطر کمبود واکسن برخی از ارگان‌ها از جمله زندان ها را نتوانستیم به طور کامل واکسینه کنیم. شاید جمعیت هدف ما نسبت به جاهای دیگر بالاتر باشد لذا تقاضا دارم واکسن بیشتری برای ما ارسال شود اگرچه اخیرا حدود ۳۰ هزار دز واکسن ارسال شده است.

منبع: روابط عمومی استانداری خوزستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × 1 =


دسته‌بندی نشده