کد خبر : 13089
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۹

داروی بیماران SMA تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفت

داروی بیماران SMA تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفت

به گزارش پایگاه خبری هنر قلم و به نقل از روابط عمومی بیمه سلامت خوزستان، مدیرکل بیمه سلامت خوزستان با بیان اینکه داروی مورد نیاز بیماران SMA تحت پوشش بیمه سلامت است، گفت: در صورتی که پزشکان متخصص و فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان به صورت الکترونیکی دارو تجویز کنند، برای تایپ یک و

به گزارش پایگاه خبری هنر قلم و به نقل از روابط عمومی بیمه سلامت خوزستان، مدیرکل بیمه سلامت خوزستان با بیان اینکه داروی مورد نیاز بیماران SMA تحت پوشش بیمه سلامت است، گفت: در صورتی که پزشکان متخصص و فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان به صورت الکترونیکی دارو تجویز کنند، برای تایپ یک و ۲ بیماری، فرانشیز دارو “صفر” می‌شود.
دکتر رضایی در خصوص توزیع داروی مورد نیاز بیماران SMA، عنوان کرد: اخیرا بر اساس مصوبات صورت گرفته، بیماران مبتلا به SMA تحت پوشش صندوق بیماران خاص قرار گرفتند و دو داروی مورد نیاز آنها تحت پوشش بیمه قرار دارد.
وی افزود: بر همین اساس این بیماران می توانند با مراجعه به دانشگاه های علوم پزشکی محل زتدگی خود در سامانه RAD تشکیل پرونده داده و پس از این فرآیند انتصاب نشان در سامانه نسخه الکترونیک انجام می‌شود؛ بنابراین در سطحی که پزشکان متخصص و فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان به صورت الکترونیکی دارو تجویز کنند، برای تایپ یک و ۲ بیماری، فرانشیز دارو صفر می‌شود.
بنابر اعلام پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت خوزستان، او تاکید کرد: تاکنون در کشور برای تایپ یک، ۷۲ بیمار و برای تایپ دو، ۲۷۰ بیمار شناسایی شدند، البته تعداد بیماران در تایپ ۳ بیشتر بوده و تعدادی بیمار نیز پرونده فعالی ندارند. بدون تردید اثر بخشی دارو را وزارت بهداشت و درمان تعیین می‌کند و بیمه سلامت تنها بحث حمایت‌های مالی را دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × 3 =


دسته‌بندی نشده