کد خبر : 5778
تاریخ انتشار : شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۱

خودروی مسابقه عجیبی که جوان تونسی اختراع کرد

خودروی مسابقه عجیبی که جوان تونسی اختراع کرد

به گزارش پایگاه خبری هنر قلم، «شریف العلوی» جوان مهندسی است که اختراعش در ۳۲ سالگی تعجب مردم کشورش را برانگیخت.   این جوان خودرویی مسابقه‌ای طراحی و ساخته که بی‌نظیر بوده است. این خودرو با وجود اینکه ظاهری جذاب و مشابه سایر خودرو‌ها ندارد، اما قدرتی معادل ۳ اسب بخار دارد و سرعت آن

به گزارش پایگاه خبری هنر قلم، «شریف العلوی» جوان مهندسی است که اختراعش در ۳۲ سالگی تعجب مردم کشورش را برانگیخت.

 

این جوان خودرویی مسابقه‌ای طراحی و ساخته که بی‌نظیر بوده است. این خودرو با وجود اینکه ظاهری جذاب و مشابه سایر خودرو‌ها ندارد، اما قدرتی معادل ۳ اسب بخار دارد و سرعت آن ۱۱۰ کیلومتر در ساعت است که با بنزین کار می‌کند.

 

داستان این جوان با صنعت خودروسازی توجه جامعه خود را جلب کرده است. او مهندسی فناوری خودرو را در دانشکده مهندسی دانشگاه تونس گرفته و از همان زمان عشق به اختراع و تجربه شخصی در او ایجاد شده است.

 

زندگی در روستا و دور بودن از هیاهوی شهر و سر و وصدا‌هایی که مزاحم عمیق فکر کردن می‌شود و همچنین فضای وسیع به او این امکان را داده که کارگاهی برای ساخت این اختراع خود داشته باشد و روی پروژه خود کار کند.

 

این جوان تونسی درباره اختراع خود می‌گوید: از ابزاری ساده برای این کار استفاده کردم و ساخت آن تنها ۲۰ روز به طول انجامید و این اولین اختراعم نبوده است و در سال‌های گذشته نیز خودرو‌های متنوعی ساخته‌ام.

 

خودروی مسابقه‌ای اختراع شده به دست این جوان در سرعت، حرکت اتوماتیک و شاخصه‌های یک خودرو از جمله فرمان و نور متمایز است.

 

این مخترع جوان آرزوی این را دارد که کشورش علی رغم بحران‌های اقتصادی که درگیر آن است، روزی قطب صنعت خودروسازی شود و از تجربیات جوانان خود استفاده کند.

 

فعالان شبکه‌های اجتماعی تونس از مقامات علمی این کشور و وزارت آموزش عالی خواستند تا با حمایت از تلاش‌های این جوان، او را به الگویی برای دیگر فارغ التحصیلان دانشگاهی تبدیل کنند.

 

تونس آمار بالای بیکاری میان فارغ التحصیلان دانشگاهی در سال‌های اخیر داشته است و به گزارش دانشکده آمار تونس در سال ۲۰۱۹ حدود ۳۰۰ هزار بیکار در میان این قشر وجود داشته است.

 

خودروی مسابقه عجیبی که جوان تونسی اختراع کرد

خودروی مسابقه عجیبی که جوان تونسی اختراع کرد

خودروی مسابقه عجیبی که جوان تونسی اختراع کرد

 

 

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × 5 =


دسته‌بندی نشده