کد خبر : 2444
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۵

خدمت رسانی بیش از ۱۰۰ تشکل اجتماعی به مردم سیل زده

خدمت رسانی بیش از ۱۰۰ تشکل اجتماعی به مردم سیل زده

به گزارش پایگاه خبری هنرقلم، مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان در این مراسم گفت: بیش از ۱۰۰ تشکل اجتماعی در کنار دولت و خانه سمن های استان بطور شبانه روزی به مردم سیل زده خدمت رسانی کردند. محمد صادق کریمی کیا افزود: سازمان های مردم نهاد در بحران سیل، در کنار دولت

به گزارش پایگاه خبری هنرقلم، مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان در این مراسم گفت: بیش از ۱۰۰ تشکل اجتماعی در کنار دولت و خانه سمن های استان بطور شبانه روزی به مردم سیل زده خدمت رسانی کردند.
محمد صادق کریمی کیا افزود: سازمان های مردم نهاد در بحران سیل، در کنار دولت خدمات عمده ای به هم استانی ها در مناطق آسیب دیده ارایه دادند، که جای تقدیر و تشکر دارد.
وی با اشاره به نقش پررنگ سمن ها در مسایل توسعه ای، تصریح کرد: تشکل های اجتماعی در کل دنیا بازوانی از جامعه مدنی هستند که همچون پل ارتباطی بین دولت و شهروندان قرار دارند. هر چند ما هنوز تا رسیدن به جایگاه واقعی و مطلوب فاصله داریم.
کریمی کیا حضور سازمان های مردم نهاد را در سیل اخیر بی نظیر دانست و افزود: بیش از ۱۰۰ تشکل اجتماعی در کنار دولت و خانه سمن های استان بصورت شبانه روزی به مردم سیل زده خدمت رسانی کردند و سنگ تمام گذاشتند.
مدیر کل امور اجتماعی استان بیان داشت: دولت در تلاش است زمینه فعالیت سمن ها در همه حوزه ها را فراهم کند و تشکل های باید فرصت ها را غنیمت شمارند.
کریمی کیا اظهار کرد: اگر چه سیلاب فروردین ماه یک تهدید بود اما به فرصتی کم نظیر برای حضور فعال و پررنگ سمن ها تبدیل شد. همچنین در این میان رسانه ها پا به پای مسئولین و تشکل های اجتماعی در کف میدان حضور داشتند و به خوبی تلاش های خدمت رسانی به مردم را به تصویر کشیدند، که جای بسی سپاس و تقدیر را دارد.
وی با بیان اینکه دولت در توسعه کمی و کیفی سازمان های مردم نهاد دارای برنامه بوده است، تصریح کرد: در خوزستان در سال های ۹۶ و ۹۷ به لحاظ کمّی دارای رشد بوده ایم و همچنین در بحث کیفیت اقدامات خوبی صورت گرفته است، هر چند سمن ها باید در زمینه توانمندی سازی خود تلاش بیشتری کنند.
مدیر کل امور فرهنگی استانداری خوزستان ادامه داد: این ظرفیت و توان وجود دارد که سمن ها هم خود را توانمند سازند و هم آمادگی لازم را برای ورود در مواقع ضروری را داشته باشند تا بتوانند از تمام توان بالقوه خود برای جامعه و توسعه استان استفاده کنند.
وی در پایان با اشاره به اینکه در حوزه اجتماعی و فرهنگی اقدامات بسیار خوبی با متولی گری سازمان های مردم نهاد در حوزه های آموزش و پرورش، زنان و کودکان انجام شده است، گفت: به دنبال آن هستیم که در دیگر حوزه ها همچون محیط زیست، آسیب های اجتماعی و میراث فرهنگی با پشتوانه علمی مناسب اقداماتی را انجام دهیم.

بر اساس این گزارش در پایان از خبرنگاران که تلاش ها و خدمات رسانی سمن ها به سیل زدگان را منعکس کردند، تجلیل شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × پنج =


دسته‌بندی نشده