کد خبر : 10215
تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۱ - ۹:۴۱

خبرخوش برای بیماران مبتلا به سرطان در خوزستان

خبرخوش برای بیماران مبتلا به سرطان در خوزستان
رئیس بیمارستان شفا اهواز با خریداری فیلتر FISH آزمایشگاه جامع بیمارستان شفا از انجام آزمایش FISH برای بررسی انواع جابجایی‌های کروموزومی و کروموزوم های X,Y در بخش ژنتیک خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری هنر قلم، آرش القاسی رئیس بیمارستان شفا صبح امروز شنبه در جمع خبرنگاران از خدمات جدید در بیمارستان شفا خبرداد و اظهار کرد: با خریداری فیلتر fish آزمایشگاه جامع بیمارستان شفا قادر به انجام آزمایش fish برای بررسی انواع جابجایی‌های کروموزومی و کروموزوم های x,y در بخش ژنتیک هستیم.

وی با بیان اینکه مزایای این آزمایش برای بیماران سرطانی حایز اهمیت است، افزود: تشخیص جابجایی کروموزوم‌های بسیار کوچک است که با کاریوتایپ قابل تشخیص نیست و همچنین با این روش می‌توانیم روند تاثیر درمان را در بیماران تشخیص داده و حتی برای بیمارانی که پیوند شده‌اند روند بهبودی و یا پس زدن پیوند بررسی شود که کمک بسیار بزرگی در سرعت و دقت درمان بیماران سرطانی و پیوند مغز استخوان است.

این مقام مسول در ادامه، گفت: همچنین علاوه بر fish، آزمایشات تخصصی مختلفی هم انجام می‌شود و در واقع تنها بیمارستان دولتی در قطب غرب و جنوب غرب کشور هستیم که این آزمایشات را داشته و کمک شایانی به کاهش هزینه درمان بیماران دارد.

القاسی در ادامه گفت: کاریوتایپ خون محیطی و مغز استخوان برای تشخیص ناهنجاری‌های کروموزومی و تشخیص شرایط بیماران سرطانی، آزمایش آلفا و بتا تالاسمی برای تشخیص بیماران تالاسمی و ناقلین این بیماری قبل و بعد ازدواج، آزمایش hla برای پیدا کردن فرد مناسب برای پیوند مغز استخوان، آزمایش bcr-abl به منظور تشخیص جابجایی کرموزموزومی در تشخیص درمان و عود بیماران سرطانی، آزمایش jak2 برای تشخیص بیماران سایتوپنی و آزمایش کراس مچ wbcو panel برای پیوند اعضا است‌.

وی در ادامه با بیان اینکه با حضور مسئولان موسسه طوبا و نمایندگان و کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی و مسئولان بیمارستان شفا، مراسم تحویل زمین و اجرای چهارمین پروژه ساخت ساختمان شماره دو بیمارستان شفا انجام شد، گفت: این ساختمان با متراژ یک هزار و ۲۰۰ متر در چهار طبقه و تأمین اعتبار ۱۰۰ درصد توسط خیران موسسه طوبا، پرسنل و تجهیز نیرو با دانشگاه امروز زمین واگذار شد.

وی در ادامه افزود: همچنین بخش شیمی درمانی طبقه همکف، طبقه بالا ای سی یو، طبقه ۴ همراه سرای بیماران، آدرس بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی شفا جنب بیمارستان گلستان در ۳ شیفت کاری فعالیت دارد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۳
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نه + 19 =


دسته‌بندی نشده