کد خبر : 10933
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۰

فرمانده انتظامی استان خوزستان گفت:

حدیث کریمی

توانمندی‌ها و اقتدار پلیس در فضای مجازی منعکس شود/ لزوم ارتقا آگاهی اجتماعی در حوزه جرائم انتظامی

توانمندی‌ها و اقتدار پلیس در فضای مجازی منعکس شود/ لزوم ارتقا آگاهی اجتماعی در حوزه جرائم انتظامی
فرمانده انتظامی استان خوزستان با اشاره به اینکه تمامی رسانه های معاند اخبار منفی را در سطح وسیع منعکس می کنند، گفت: توانمندی ها و اقتدار پلیس در فضای مجازی باید تقویت شود زیرا اقدامات و کارهای خوبی در این زمینه انجام می شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری هنر قلم، سردار سید محمد صالحی یکشنبه ٢٣ مردادماه در آیین بزرگداشت روز خبرنگار که در محل سالن اجتماعات ستاد فرماندهی نیروی انتظامی استان خوزستان برگزار شد، اظهار داشت: ١٧مرداد روز خبرنگار سالروز شهادت شهید صارمی است و رسانه ها باید قدر جایگاه خود را بدانند که این روز با عاشورای حسینی مصادف شد.

وی افزود: در حوزه امنیت عمومی در بحث جرائم و سرقت‌ها در رتبه میانی کشور قرار داریم اما در انعکاس جرائم و اخبار کذب در فضای مجازی از سایر استان‌ها بالاتر هستیم که فعالان عرصه رسانه باید آن را مدیریت کنند.

فرمانده انتظامی استان خوزستان ادامه داد: انتظار می‌رود رسانه‌ها محتوای خوب و امیدبخش را درسطح وسیع منتشر کنند.

سردار صالحی بیان کرد: دشمنان و عوامل معاند با انتشار اخبار کذب به دنبال ایجاد ناامنی، یاس، ناامیدی و ناکارآمدی مسئولان در جامعه است باید مراقب بود که ناخواسته در بازیگر صحنه دشمنان نشویم.

وی با بیان اینکه تمامی رسانه‌های معاند اخبار منفی را در سطح وسیع منعکس می‌کنند، عنوان کرد: توانمندی‌ها و اقتدار پلیس در فضای مجازی باید تقویت شود زیرا اقدامات و کارهای خوبی در این زمینه انجام می‌شود.

سردار با تاکید بر اینکه آگاهی بخشی به جامعه وظیفه همگانی است، گفت: اخبار منفی به صورت بین‌المللی منعکس می‌شوند اما اقدامات و اخبارهای مثبت و امید بخش به صورت محدود است و اطلاع رسانی قوی صورت نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: در حوزه سامانه پایش تصویری ضعف و کمبودهایی داریم که انتظار می‌رود مسئولان امر در این خصوص تلاش جدی کنند.

فرمانده انتظامی استان خوزستان با اشاره به سرقت‌های خرد در استان تصریح کرد: در هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر بالغ بر ١۴ تن از انواع مواد مخدر امحا شد و آن چیزی که مطالبه مردم از ما است و باعث کاهش احساس امنیت در جامعه می‌شود خرده فروشان و معتادین متجاهر هستند.

وی گفت: ما می‌توانیم ظرف مدت یک هفته تمامی معتادین متجاهری که در سطح شهر هستند جمع آوری کنیم اما متاسفانه در استان خوزستان که سرشار از منابع است کمپ ماده ١۶ نداریم، باید مکانی باشد که این معتادین در آن محل نگهداری شوند تا آثار آن را در امنیت عمومی ببینیم.

سردار صالحی عنوان کرد: بالغ بر ۴٠ درصد سرقت های جامعه سرقت های خرد هستند که اگر معتادین متجاهر از سطح شهر جمع آوری شوند ۴٠ درصد جرائم از جرائم ما کاهش پیدا می‌کند.

وی در پایان عنوان کرد: در حوزه آموزش باید آگاهی اجتماعی افزایش یابد و در جرائم انتظامی آگاهی بخشی کنیم تا قطع به یقین تاثیر گذاری آن را در کاهش آسیب‌ها و جرائم ببینیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۳
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

6 − سه =


دسته‌بندی نشده