کد خبر : 14010
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۰

مدیرکل اوقاف و امورخیریه کشور گفت:

حدیث کریمی

تشکر از اداره اوقاف خوزستان به جهت میزبانی خوب چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران

تشکر از اداره اوقاف خوزستان به جهت میزبانی خوب چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران
مدیرکل اوقاف و امورخیریه کشور گفت: از اداره اوقاف خوزستان به جهت میزبانی خوب چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران تشکر می کنم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری هنر قلم، سید مهدی خاموشی در گفتگوی اختصاصی با ستاد رسانه ایی خوزستان در حاشیه چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم جمهوری اسلامی در اهواز ضمن تشکر از تمام مسئولین استان، علمای این خطه و خانواده هایی که در این‌مسابقات شرکت کردنداظهارداشت: برای بلند نگه داشتن پرچم قرآن همه تلاش کردند.

وی بااشاره به اینکه خبرهای استان؛ خبرهای خیلی خوبی است، شرکت گسترده مردم و استقبال مسئولین و کمک جهادی مسئولین در بخش های مختلف استان است. گفت: در مرکز هر شب به اندازه یی که وقت داشته ام مسابقات را نگاه می کردم بهره وافر برده ام.

وی در پاسخ به سئوال پایگاه خبری هنر قلم در ارتباط بااینکه آیا میزبانی مسابقات بین المللی را به خوزستان داده می شود عنوان کرد: به نظر می رسد که انتقالش از مرکز به استان این پیام ها را دارد که مردم در هر نقطه استقبال شایان توجه خودشان را دارند ما باید از مرکز یک مقدار فاصله بگیریم و استان هایی که با قومیت های، لهجه های، اقوام و نگاه های مختلف برخورد می کنیم می بینیم که همه در یک پرچم قرآنی وحدت دارند و به این نصرت شریف توجه دارند و در مسیر اعتلای کلام الله حرکت می کنند.

 

وی با بیان اینکه زبانم قاصر است ادامه داد: تشکر می کنم از مسئولان و همه کسانی که برای این برنامه تلاش می کنند؛ استان خوزستان، استان شهید پروری است شخص بنده دوستان شهید این استانی زیادی دارم و در زمان جنگ عملیات های مختلف اینجا بودم و مشاهده کردم اینها چقدر خون گرم وطن دوست و حافظ آب و خاک، دین آرمان و حافظ مکتب اهل بیت هستند.

 

مدیرکل اوقاف و امورخیریه کشور خاطرنشان کرد: الحمدالله این مسیر را امروز هموار می بینیم انشاالله سالهای پیش رویمان در استان های دیگر بتوانیم این مقدمه که خوب رقم خورده را در جاهای دیگر روان تر کار خواهیم کرد ،به عنوان نمونه مثال می زنیم.

 

وی در مورد مسابقات کشور گفت: در زمینه مسابقات کشوری مقدمه و تهیه مسابقات بین المللی است در حقیقت خروجی های ممتاز ما ورود در صحنه بین المللی می کند که در ماه آینده در ایران بیش از ۸۰ کشور متسابق و شرکت کننده داریم در امسال سعی من بر این است که جایزه ها را ریالی بدهیم و دلاری نمی دهند بخاطر احترام به پول ملی اگر مسابقه هست می دادند به خودمان برگزار کنیم و برگزار کننده هم نباید به کشور دیگر توجه کند باید به کشور خودش توجه کند اگر اهمیت به پول ملی خودمان بدهیم سایر کشورها هم متوجه می شوند که ما توجه داریم به مرزهای اصلی خودمان و هویت خودمان.

 

وی تصریح کرد: مسابقات بین المللی خوبی برگزار خواهد شد بدانید ما در ایران در زمان کرونا در مسابقات وقفه ایجاد نکردیم ما هر سال داریم برگزار می کنیم ، و این در حالی است که خیلی از کشورهای جهان اسلام کارشان رامتوقف کردند تجربه مسابقات بصورت مجازی هم به ما کمک کرد در مقدمه بین المللی مسابقات امسال که بتوانیم نخبگان گزینی در صحنه ورود به مسابقات بین المللی کنیم.

 

خاموشی افزود: نظرم این بود که مسابقات بین المللی هم قابل انتقال است ولی به سمع و نظر نخبگان که می رسانیم آنها احتیاط می کنند می گویند فعلا در پایتخت آستانه برگزار شود ولی انشالله این هم امکانش هست ما بتوانیم که مسابقات بین المللی هم در جغرافیای ایران در جای مناسب قرار دهیم؛ الان مسابقات قرآن ما میزبان تمام تلاش های قرآنی کشور هستیم یعنی اینطور نیست که ما آمده ایم پرورش دادیم این نخبه قاری مشهدی را این از یک حلقه ی قرآنی بلند شده و رخ کرده یا فلان قاری آذربایجانی یا فلان مرتل اصفهانی یا فلان مرتل استان فارس یا فلان شخصی که حافظ قرآن است – نه نتیجه ی تمام فعالیت های قرآنی می آید جمع می شود به عنوان مسابقات کشوری و بعد نتیجه ی این ها و ممتازهای اینها در مسابقات بین المللی شرکت می کنند در نتیجه اینجا می توانیم عصاره فعالیت های قرانی کشور را مشاهده کنیم.

 

وی ادامه داد: چه بسا می بینید یک بانو ی مکرمه در یک استانی مثل یزد کلی قاری پرورش داده و کلی مجموعه مردمی به ان توجه دارند در اینکه ما باید چگونه رشد دهیم سازمان اوقاف تمام سیستم خودش رو در خدمت قرآن قرار میگیرد به عنوان یک اصل انشالله خداوند دولت را موفق کند از درآمد نفتی – برای بودجه بکاهد و ما نفت رو به عنوان سرمایه اصلی حفظ کنیم در آینده و صادرات و واردات را حل کند سرانه ملی را تقویت کند و رخ اقتصاد ایران قره العین جهانی شود.

 

وی درمورد میزبانی خوزستان گفت: باید نتیجه را ببینیم ولی تا الان آنچه که من شنیدم از مسئولین و مرتبطین ما در تهران موفق ارزیابی کرده اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × پنج =


دسته‌بندی نشده