کد خبر : 3481
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰:۴۹

تشعشعات سایت های تلفن همراه کمتر از میزان استاندارد جهانی است

تشعشعات سایت های تلفن همراه کمتر از میزان استاندارد جهانی است

به گزارش خبرنگار هنرقلم، علی صالح نساج با حضور در غرفه کمیته اطلاع رسانی نمایشگاه الکامپ با بیان اینکه هدف نمایشگاه تعامل سازنده میان بخش خصوصی و دولتی در راستای حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات است، اظهار کرد: دستگاه هایی که نیازمند استفاده از صنعت فناوری اطلاعات هستند نسبت به افزایش بهره وری و صرفه

به گزارش خبرنگار هنرقلم، علی صالح نساج با حضور در غرفه کمیته اطلاع رسانی نمایشگاه الکامپ با بیان اینکه هدف نمایشگاه تعامل سازنده میان بخش خصوصی و دولتی در راستای حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات است، اظهار کرد: دستگاه هایی که نیازمند استفاده از صنعت فناوری اطلاعات هستند نسبت به افزایش بهره وری و صرفه جویی وقت، اقدام و از همه مهمتر شفاف سازی لازم را داشته باشند.
وی افزود: پارک علم و فناوری بحث الکامپ استار را در این نمایشگاه دارد که ۲۴ شرکت استارتاپی در آن فعال هستند و خدمات عمومی مورد نیاز مردم را ارائه می دهند.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان ادامه داد: در راستای حمایت از شرکت های استارتاپی طرح ایران نوآفرین را در دست اجرا داریم که توضیحات آن در سایت khozestan.ict.gov.ir موجود و کار ثبت نام را به صورت ساده و راحت برای شرکت های استارتاپی و نوپا انجام می دهد.
صالح نساج بیان کرد: این طرح شامل ۶ قسمت حمایتی است که در وهله نخست وظیفه حمایت از شرکت های نوپا و استارتاپ را دارد که وام ۱۵۰ میلیون تومانی و با بازپرداخت ۴ درصد در اختیار آنها قرار میگیرد.
وی تاکید کرد: وظیفه ما ایجاد شتاب دهنده ها برای حمایت از شرکت های نوپا است. می توان برای حمایت از شرکت های دانش بنیان در قالب وام یک میلیارد تومانی وزارت ارتباطات با تنفس یک ساله و سود ۱۰ درصد استفاده کرد.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان با بیان اینکه سقف حمایت با ایجاد صندوق های سرمایه گذاری تا سقف ۱۰۰ میلیارد ریال است، گفت: صندوق های حمایت در زمینه کسب و کار فناورانه ای که احتمال خطرپذیری بالایی دارند، می توانند در این زمینه سرمایه گذاری کنند.
صالح نساج ادامه داد: پلت فرم های کسب و کار (فروشگاه ها و شرکت های خدمات رسان الکترونیک) نیز مورد بعدی است که شرکت های این حوزه را با حمایت ۳ میلیارد تومانی، تنفس یک ساله و سود ۱۰ درصد حمایت می کنیم.
وی با اشاره به اینکه از کسب و کارهای الکترونیکی حمایت های بیمه ای و مالیاتی انجام می شود، گفت: حمایت از اصناف مرتبط با حوزه فناوری اطلاعات است که مغازه و شرکت های خواستار جذب نیرو را با وام تا سقف ۱۶۰ میلیون تومان با بهره چهار درصد حمایت می کنیم.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان با بیان اینکه وام های کم بهره ای را به شرکت های نوپا و استارتاپی واگذار کردیم، عنوان کرد: این تسهیلات ۱۵ میلیون تومانی با سود چهار درصد بود؛ همچنین از وام تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان نیز بهره مند شدند.
صالح نساج به حمایت از طرح های اشتغال فراگیر اشاره کرد و گفت: در این راستا حدود یک و نیم میلیارد تومان در قالب طرح های اشتغال فراگیر و ۴۷۰ میلیون تومان در قالب طرح های اشتغالزایی روستایی پرداخت کردیم.
وی به اقدامات انجام شده در پیاده روی اربعین اشاره کرد و بیان داشت: در اربعین برای رفاه حال زائران حسینی و عدم ایجاد مشکل در اینترنت و تلفن همراه سعی کردیم تعداد ۱۳ سایت سیار را به صورت ثابت در مرزها نصب کنیم. همچنین به دلیل تراکم جمعیتی که شاید خدمات رسانی لازم از عهده سایت های ثابت برنمی آمد، ۱۴ سایت سیار را نیز برای ایام اربعین آوردیم و در مجموع با ۲۷ سایت تکنولوژی ۲G، ۳G و ۴G را ارائه دادیم.
وی افزود: علاوه بر این خدمات زیادی را در قالب پهنای باند اینترنت و کاهش قیمت رومینگ بین الملل نیز داشتیم تا مردم هزینه های کمتری را متقبل شوند.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان ادامه داد: فیبر نوری با پایداری مناسب، رادیولینک های خوب و VSATهای ماهواره ای را برای عدم مشکل آنتن دهی در ایام سیلاب داشتیم.
صالح نساج با اشاره به طرح های مختلف برای رفاه مردم در شهرها و روستاها گفت: برای دریافت خدمات بانکی از سوی مردم با تأمین هزینه وزارت ارتباطات از طریق پست بانک ۶۷ دستگاه ATM را در روستاهای مختلف خوزستان نصب کردیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: سال گذشته به وزیر ارتباطات پیشنهاد دادیم که ۱۵۰ سایت تلفن همراه در روستاهای مختلف استان نصب شود که برآورد پوششی آن حدود ۸۰۰ روستا است؛ اما در حال حاضر با گذشت یک سال زمان از این پروژه تاکنون ۷۰ سایت راه اندازی شده و حدود ۳۰۰ روستا از تکنولوژی ۲G و ۳G برخوردار شدند.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان تصریح کرد: یکی از طرح های معطل مانده نیز عدم پوشش روستاهای شمال استان هستند که با راه اندازی سایت های جدید روستاهای شمال تحت پوشش قرار گرفتند؛ همچنین اولویت اجرای طرح برای روستاهای بالای ۱۰۰ خانوار و بعد با جمعیت کمتر است.
صالح نساج با بیان اینکه برای ارتقای تکنولوژی به نسل های سه و چهار باید تقویت پهنای باند داشته باشیم، ادامه داد: بهمن سال گذشته ۳۳۷ کیلومتر طرح توسعه فیبر نوری روستایی را در دستور کار قرار دادیم و تا امروز نیز ۲۰۸ کیلومتر دیگر برای همه مجموعه اپراتورها در حوزه شهری و روستایی اضافه شده است.
وی افزود: برای نقاطی که امکان ایجاد فیبر نوری یا رادیو (به علت نبود دید) نداشتیم نسبت به احداث سایت ماهواره ای اقدام کردیم که از آن جمله می توان به احداث دو سایت در شهرستان اندیکا اشاره کرد.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان با اشاره به سرقت از برخی ساخت های مخابراتی گفت: مشکل عدم پوشش شبکه در بسیاری از نقاط استان به سبب سرقت از سایت ها است؛ مثلا در برخی از مناطق شاهد ۱۳ بار سرقت از یک سایت هستیم.
صالح نساج ادامه داد: برای تأمین امنیت سایت ها با دهیاران، بخشداران و فرمانداران صحبت شده که اپراتورها امکان احداث سایت را در نقاط امن داشته باشند.
وی در ادامه به سامانه ۱۹۵ اشاره کرد و گفت: سامانه شکایت ۱۹۵ برای پاسخگویی به شکایات مردمی از اپراتورهای مختلف طراحی شده است؛ این سامانه به صورت سایت ۱۹۵.IR و تلفن نیز پاسخگوی مردم است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان درباره ایمنی سایت های تلفن همراه عنوان کرد: تشعشع سایت های تلفن همراه یکی از مسائل روز استان خوزستان است که باید اعلام کنیم در تمام دنیا نیز از همین تکنولوژی ها استفاده می شود؛ همه از یک استاندارد بین المللی پیروی می کنند و نمی توانند تشعشعات خود را بیش از حد استاندارد سلامت مردمی تنظیم کنند.
صالح نساج تاکید کرد: تشعشعات سایت های تلفن همراه ۱۰ نقطه شهر اهواز از سوی سازمان تنظیم مقررات رادیویی مورد بررسی قرار گرفت که میزان تشعشعات آنها کمتر از حد استاندارد جهانی گزارش شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 + 13 =


دسته‌بندی نشده