کد خبر : 11826
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۵

تشریح اقدامات و خدمات رسانی بانک شهر به هموطنان در مرز شلمچه

تشریح اقدامات و خدمات رسانی بانک شهر به هموطنان در مرز شلمچه
خدمات‌رسانی موکب بانک شهر به زائران حسینی در مرز شلمچه از سوی مشاور فرهنگی مدیرعامل بانک شهر کشور تشریح شد.

به گزارش  پایگاه خبری هنر قلم و به نقل از روابط ‌عمومی، حجت‌الاسلام حیدر حجتی ‌نیا اظهار کرد: یکی از دستورات الهی که در قرآن به آن توصیه شده این است که مومنین “ایام الله” را تکریم و یادآور شوند تا این روزهای مهم و موثر فراموش نشوند؛ اربعین و زیارت امام حسین (ع) در روز بیستم صفر به عنوان یک امر مستحبی موکد که مورد سفارش تمام علما و اولیای الهی است یکی از ایام الله بسیار مهم محسوب می‌شود چون اربعین در امتداد واقعه کربلا است.

مدیر موکب بانک شهر در شلمچه ادامه داد: مشتاقان امام حسین (ع) به منظور گرامیداشت واقعه عاشورا در روز اربعین با راهپیمایی به سوی کربلا با نهضت آن امام همام تجدید عهد می‌کنند؛ آنقدر زیارت امام حسین (ع) در روز اربعین اهمیت دارد که امام حسن عسکری (ع) آن را از علائم مؤمن دانسته است.

مشاور مدیرعامل بانک شهر عنوان کرد: مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اهمیت اربعین اباعبدالله (ع) را در احیاگری فلسفه‌ شهادت و استمرار نهضت ظلم ستیزانه‌ امام حسین (ع) می‌دانند و درس بزرگ آن را زنده نگه داشتن یاد و خاطره‌ شهادت در مقابل تبلیغات دشمن معرفی می‌کنند؛ از زمانی که اولین زائر اباعبدالله الحسین (ع) یعنی جابربن عبدالله انصاری در روز اربعین به زیارت حضرتش مشرف شد، تاکنون ۱۳۷۳ سال می‌گذرد.

حجت‌الاسلام حجتی‌نیا ادامه داد: از آن تاریخ به بعد علما و محبان خاندان عصمت (ع) تا به امروز با الهام از سنت و سیره معصومین (ع) در پاسداشت اربعین تلاش‌ها و کوشش‌های ویژه‌ای داشته‌اند؛ در همین راستا مدیرعامل محترم بانک شهر با اهتمام و توجه خاص در جلسه هیئت عامل بانک مصوب کرد تا دو موکب در مهران و خرمشهر (شلمچه) برای خدمت رسانی به زائران حسینی راه‌اندازی شود.

وی عنوان کرد: پس از تصویب هیئت عامل اینجانب با دستور مدیرعامل محترم به منظور پیگیری و راه‌اندازی موکب شلمچه به ستاد عتبات عالیات خوزستان معرفی شدم؛ رئیس عتبات و مجموعه همکاران استانی و عتبات خرمشهر نهایت همکاری را مبدول داشتند

مدیر موکب بانک شهر در شلمچه بیان کرد: بعد از تعیین محل موکب با هماهنگی و همدلی آقای قنبری نماینده بانک در ستاد اربعین کشور در مدت یک هفته شبانه ‌روز با وجود هوای بسیار گرم و آزاردهنده با همکاری صمیمانه آقای تابنده مدیر عتبات خرمشهر و مسئول مواکب شلمچه، موکب بانک راه‌اندازی و هم‌ اکنون آماده خدمت‌گزاری به زائران حسینی است.

حجت‌الاسلام حجتی‌ نیا خبر داد: خدماتی که در موکب بانک شهر در اختیار زائران حسینی قرار می‌گیرد شامل چهار بخش است؛ این خدمات از ۱۵ شهریور مصادف با ۹ صفر آغاز و تا ۲۶ شهریور مصادف با ۲۰صفر (روز اربعین) ادامه دارد.

وی خدمات بخش اول را در حوزه غذایی و خوراکی دانست و عنوان کرد: با نظر ستاد اربعین کشور و استان و با عنایت به گرمای شدید مقرر شد تا بانک شهر یک میان وعده شامل آب معدنی، آب‌میوه و کیک را به همراه چای و قهوه بین زائران حسینی توزیع کند.

مشاور مدیرعامل بانک شهر بخش دوم خدمات‌رسانی این موکب را در قالب بسته فرهنگی نام برد و ادامه داد: این بسته شامل یک عدد چفیه، یک عدد جانماز، یک عدد مُهر و یک عدد سربند مزین به نام مبارک امام حسین (ع) که دو طرف آن لوگوی بانک شهر حک شده است.

مدیر موکب بانک شهر در شلمچه سومین بخش خدمات‌رسانی این موکب را استقرار خودپرداز سیار شبانه‌روز در دسترس زائران حسینی برای برداشت وجه نقد و نقل و انتقال وجه دانست و در خصوص بخش چهارم نیز گفت: خدمات بهداشتی اعم از ارائه ماسک به زائران حسینی نیز بخش دیگر خدمات بانک شهر در موکب شلمچه است.

حجت ‌الاسلام حجتی‌‌نیا با تقدیر از عنایت خاص سید محمدمهدی احمدی مدیرعامل بانک شهر، هیئت عامل، مجموعه همکاران ستادی، مدیر و همکاران سرپرستی شعب منطقه خوزستان و تمام افرادی که برای راه ‌اندازی موکب کوشش داشتند، صمیمانه تشکر کرد و یادآور شد: امیدوارم این تلاش‌ها و خدمات مورد رضایت خداوند متعال و مورد قبول حضرت سیدالشهدا (ع) قرار گیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

7 + 12 =


دسته‌بندی نشده