قبل از آغاز مراسم سخنرانی رهبر انقلاب، مراسم تجلیل از رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس در سالن همایش فرمانداری شهرستان کاشمر برگزار شد.

حجت‌الاسلام جواد طاهری، در این مراسم گفت: امروز جنگ، جنگ اراده هاست و فرزندان این مرز و بوم با آگاهی از ارزشهای انقلاب است که می‌توانند با اراده قوی از ملت و کشور خود دفاع کنند.

امام جمعه شهرستان کاشمر بیان داشت: بهترین کسانی که می توانند وقایع هشت سال جنگ تحمیلی را برای فرزندان این مرز و بوم روایت کنند کسانی هستند که در میدان دفاع بودند.

وی افزود: همایش ما برای تجلیل از رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس به علت دفاع مردانه‌ایی است که از این مرز و بوم انجام دادند و بعد دفاعی جنگ تحمیلی باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

حجت‌الاسلام طاهری گفت: دشمن علیه ما جنگید که ما را تسلیم خود کند اما نتوانست موفق شود و صدام به عنوان متجاوز جنگ شناخته و معرفی شد و حمله صدام به کویت متجاوز بودن و ظالم بودن صدام را به جهانیان و حتی کشورهایی که از او حمایت می‌کردند ثابت کرد.

وی با تأکید بر اینکه ما دفاع مردانه داشتیم بیان کرد: در دوره قاجار و رژیم پهلوی بخشی از افغانستان و قسمتی از شمال کشور و بحرین را در جنگ های مختلف از دست دادیم اما آن دوران گذشت چرا که ایران امروز، ایران مقتدر است.

امام جمعه شهرستان کاشمر ادامه داد: مقاومت ما باعث شد کشورهای دیگر هم الگو بگیرند و در برابر دشمنان خود مقاومت کنند.

حجت‌الاسلام طاهری تأکید کرد: اتحاد و همبستگی ما باعث یأس دشمنان است و زمانی دشمن به یک کشور حمله می‌کند که شاهد تفرقه در ان کشور باشد و احساس ضعف ببیند.

وی گفت: تا زمانی که همبستگی و اقتدار باشد دشمن جرأت حمله نخواهد داشت و درسی که از دفاع مقدس می‌توان گرفت همین است.

امام جمعه کاشمر با بیان اینکه امروز قدرت نظامی ما بازدارنده است بیان داشت: راویان ما نه‌ تنها در هفته دفاع مقدس بلکه در طول سال روایتگری کنند تا فرزندانمان نسبت به ارزشهای انقلاب آگاهی بیشتری کسب کنند.

وی یادآور شد: کتابهایی مانند خاک های نرم کوشک، از توسلات رزمندگان ما روایت کرده است و امدادهای غیبی دفاع مقدس باید مورد توجه قرار بگیرد و وقایع هشت سال دفاع مقدس که به تعبیر مقام معظم رهبری دانشگاه است باید بیش از پیش روایت شود.