کد خبر : 11612
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۰:۴۴

تامین مالی ۶ هزار واحد مسکونی در قالب طرح ملی نهضت مسکن

تامین مالی ۶ هزار واحد مسکونی در قالب طرح ملی نهضت مسکن

پایگاه خبری هنر قلم، مدیر شعب بانک مسکن استان خوزستان در نشست خبری نمایشگاه هفته دولت در محل نمایشگاه بین‌المللی اظهار داشت : بانک مسکن یک بانک دولتی و به عنوان بانک تخصصی در حوزه مسکن فعالیت دارد. یاور عسکری با اشاره به اینکه بانک مسکن هم تخصصی (در بخش مسکن) و هم توسعه‌ای است،

پایگاه خبری هنر قلم، مدیر شعب بانک مسکن استان خوزستان در نشست خبری نمایشگاه هفته دولت در محل نمایشگاه بین‌المللی اظهار داشت : بانک مسکن یک بانک دولتی و به عنوان بانک تخصصی در حوزه مسکن فعالیت دارد.

یاور عسکری با اشاره به اینکه بانک مسکن هم تخصصی (در بخش مسکن) و هم توسعه‌ای است، ادامه داد: در استان خوزستان ۶۴ شعبه فعال داریم که خوشبختانه بیشترین میزان تسهیلات شبکه بانکی را به نسبت منابع موجود، پرداخت کردیم.

وی بیان کرد: طبق یکی از نسبت‌های مالی که کل منابع بانک را نسبت به مصارف بررسی می‌کنند، استاندارد پرداخت تسهیلات باید ۸۰ درصد باشد تا عملکرد مطلوب باشد ولی اگر بیشتر باشد یعنی منابع را از دیگر استان‌ها جذب و در خوزستان هزینه کردیم؛ این نسبت در بانک مسکن استان ۱۶۴ درصد است.

مدیر شعب بانک مسکن استان خوزستان با اشاره به اینکه بانک مسکن خوزستان در زمینه مسکن مهر این استان برای بیش از ۱۲۰ هزار واحد مسکونی، تأمین مالی داشته است، ادامه داد: در حال حاضر نیز به عنوان مجری دولت نسبت به پرداخت تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن اقدام می‌کنیم؛ یکی از اولویت‌های اصلی و شعار مهم دولت، همین نهضت ملی مسکن است.

عسکری همچنین گفت: تسهیلات بافت فرسوده شهری، ودیعه مسکن، فرزندآوری، قرض‌الحسنه ازدواج و اشتغالزایی کمیته امداد و بهزیستی از جمله تسهیلات پرداختی بانک مسکن هستند.

وی تصریح کرد: برای نهضت ملی مسکن تاکنون در قالب این طرح ۱۲ هزار و ۹۵۳ واحد مسکونی به بانک مسکن معرفی شده‌اند؛ از این مجموعه عقد قرارداد برای ۶ هزار واحد (برای بیش از ۶۰ درصد معرفی‌شدگان) صورت گرفته و مبلغ آن حدود ۱۶ هزار میلیارد ریال بوده است.

مدیر شعب بانک مسکن استان خوزستان ادامه داد: در زمینه تسهیلات بانک مسکن کشور که در قالب خرید و ساخت مسکن است، بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد ریال پرداختی طی پنج ماهه اول سال جاری داشته ایم که ۵۰ درصد آن برای طرح نهضت ملی مسکن بود؛ بانک مسکن خوزستان نیز سال گذشته بیش از ۳۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات در قالب‌های مختلف از جمله مشارکت، خرید و قرض‌الحسنه پرداخت کرده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار − 4 =


دسته‌بندی نشده