کد خبر : 10053
تاریخ انتشار : جمعه ۱۷ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۳

یادادشت دکتر امیرحسین بنی احمد مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان به مناسبت هفته تامین اجتماعی:

“تامین اجتماعی سازمانی در مسیر انقلاب و نظام “

“تامین اجتماعی سازمانی در مسیر انقلاب و نظام “

به گزارش پایگاه خبری هنر قلم، این یادداشت به مناسبت هفته تامین اجتماعی است ،قلم زدن در مورد سازمانی که نیمی از جمعیت کشور را تحت پوشش خدمات خود دارد کار راحتی نیست ،چرا که مسئولیت سازمان بسیار گسترده و سنگین و به تبع آن ما کارکنان نیز بار سنگینی را به دوش میکشیم ،هرچند

به گزارش پایگاه خبری هنر قلم، این یادداشت به مناسبت هفته تامین اجتماعی است ،قلم زدن در مورد سازمانی که نیمی از جمعیت کشور را تحت پوشش خدمات خود دارد کار راحتی نیست ،چرا که مسئولیت سازمان بسیار گسترده و سنگین و به تبع آن ما کارکنان نیز بار سنگینی را به دوش میکشیم ،هرچند به قلم آوردن این مسئولیت یک یادآوری برای خود و همه همکاران است .
از نظر لفظی کلمه «تامین» واژه ای از ادبیات عرب است که از «امن »گرفته شده به معنی «فراهم کردن آرامش و آسایش خاطر» است که ساحت های مختلف را در بر می گیرد، چه در بعد فردی و جمعی و چه ابعاد فرهنگی اجتماعی سیاسی و اقتصادی و ….. که خود نشان از اهمیت و نقش این سازمان در امنیت همه جانبه در سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی را دارد. در عنوان یاداشت ام  که سازمان تامین اجتماعی را در مسیر نظام آورده‌ام ، چرا که اولاً تامین اجتماعی مبتنی بر «نوع دوستی » است و پیامبر اسلام (ص) برای رحمت و دوستی با تمام انسانها مبعوث گردیده است و در قرآن کریم سخن از مودت و رحمت بین انسانها به عنوان قانون طبیعت و سنت الهی به میان آمده است، ثانیاً سازمان در راستای همبستگی اجتماعی و متصور کردن این تصویر که همه زیر چتر یک نظام حمایتی هستیم گام برمی دارد، چراکه فلسفه وجودی اش  برای رفع مشکلات اجتماعی و اقتصادی و همبستگی اجتماعی است. ثالثا از نظر از نظر قرآن کریم همه ما در برابر هم مسئول هستیم و شکل گیری و وجود سازمان یعنی  مسئولیت پذیری همه ما در برابر جامعه که از مبنای قرآنی مسئولیت پذیری به دست می‌آید و عدالت ورزی را  در جامعه محقق می کند، چرا که هدف نهایی دین، تامین اجتماعی و عدالت اجتماعی است. لذا سازمان تامین اجتماعی با تنوع خدمات و فعالیت ها و گستردگی حضور در گستره جغرافیایی کشور از سازمانهای پویا و پیشرو در امر خدمات رسانی بیمه‌ای و درمانی به هم وطنان بیمه شده است.
در دولت سیزدهم و مدیریت جدید به لطف پروردگار فاصله قابل توجه میان ارکان تصمیم گیر و مجریان کاهش پیدا کرده و مشارکت حداکثری کارکنان که رمز تداوم خدمت رسانی و صیانت از حقوق بیمه شدگان است را شاهد هستیم . همچنین شاهد خدمات جدید سازمان در تمام ابعاد و تلاش مدیران در راستای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده، مثلاً در بحث بیمه های دانشجویی شاهد یکی از گام های مثبت و امیدوارکننده برای فرزندان این مرز و بوم هستیم که این آینده سازان کشور از دغدغه کمتری در سالهای تحصیل برخوردار باشند، همچنین در بحث رضایت مندی بیمه شدگان در حوزه های درمانی، بیمه‌ای  و پرسنل سازمان شاهد خدمات دولت جدید چه در امر تعهدات و چه حقوق و مزایا هستیم.
در پایان عرض کنم که سازمان ما رسالتی به گستره ی ایران بزرگ دارد که ضمن سرلوحه قرار دادن منویات مقام معظم رهبری در راستای پیشبرد سیاست های کلی و مصوب تامین اجتماعی در راستای استقرار نظام تامین اجتماعی به صورت جامع ، یکپارچه ،شفاف،کارامد،فراگیر و چند لایه می‌تواند باعث افزایش امید و بسط و تامین عدالت اجتماعی  در تمام اقشار جامعه باشد.

   وَالعاقِبَهُ لِلمُتَّقینَ
دکتر امیرحسین بنی احمد مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی استان خوزستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × یک =


دسته‌بندی نشده