کد خبر : 2303
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۲

بیشترین سرمایه‌گذاری دشمن بر خوزستان است/ مبلغان موفق خادمان مردم هستند

بیشترین سرمایه‌گذاری دشمن بر خوزستان است/ مبلغان موفق خادمان مردم هستند

به گزارش پایگاه خبری هنرقلم و به نقل از ایکنا خوزستان،حجت‌الاسلام محمدمهدی نبی‌زاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز چهارشنبه ۱۶ مرداد برگزار شد، با بیان اینکه کشورهایی که نه تنها از حیث علمی یا نظامی بلکه از لحاظ رسانه‌ای توانمندند، ابرقدرت به شمار می‌روند، گفت: اگر کشوری بخواهد

به گزارش پایگاه خبری هنرقلم و به نقل از ایکنا خوزستان،حجت‌الاسلام محمدمهدی نبی‌زاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز چهارشنبه ۱۶ مرداد برگزار شد، با بیان اینکه کشورهایی که نه تنها از حیث علمی یا نظامی بلکه از لحاظ رسانه‌ای توانمندند، ابرقدرت به شمار می‌روند، گفت: اگر کشوری بخواهد تبدیل به قدرت منطقه‌ای شود بدون در نظر گرفتن رسانه امکان‌پذیر نیست.

وی ادامه داد: باید آنچه را که مسئولان برای مردم به عنوان خدمت انجام می‌دهند، اطلاع‌رسانی کرد و خبرنگار می‌تواند ضریب امنیت یک جامعه را بالا ببرد.

نبی‌زاده با اشاره به رسالت‌ها و وظایف سازمان تبلیغات اسلامی گفت: این سازمان یک هدف دارد و آن تقویت اراده مردم در مبارزه تمدنی است. ما امروز در جنگ تمدن‌ها قرار داریم و اگر قرار است پیروزی اتفاق بیفتد مردم آن را رقم می‌زنند؛ جنگ تمدنی فیزیکی نیست بلکه تقویت توان، در برابر دشمن است.

مأموریت‌های سازمان تبلیغات اسلامی

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی سه مأموریت دارد، گفت: تبیین اسلام ناب محمدی نخستین مأموریت است. امام راحل بعد از انقلاب اسلامی واژه‌ای را به نام اسلام ناب محمدی در مقابل اسلام آمریکایی، تولید کرد و چون بر اساس فطرت آدمی بود مردم آن را پذیرفتند. اگر اسلام ناب تبیین شود مردم ما در همه عرصه‌ها مقاومت خواهند داشت؛ در جنگ تحمیلی اعتقاد به اسلام ناب بود که باعث پیروزی ما شد.

وی ادامه داد: دومین مأموریت سازمان «مهندسی زیست‌بوم فرهنگی تبلیغی استان خوزستان» است. در آینده جایگاه سازمان این گونه خواهد بود که تبدیل به یک سازمان ایده‌پرداز می‌شود که وظیفه‌اش شناخت زیست بومی فرهنگی و مهندسی آن است. مأموریت سوم تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است چراکه این بیانیه منشوری برای ادامه راه انقلاب است و سازمان خود را مکلف می‌داند آن را برای همه اقشار جامعه تبیین کند.

مردمی‌سازی تبلیغ دین

نبی‌زاده با اشاره به راهبردهای سازمان تبلیغات اسلامی گفت: نخستین راهبرد مردمی‌سازی تبلیغ دین است؛ راه نفوذ نحله‌های انحرافی از طریق مردم است. آنها در خوزستان کاری می‌کنند که مردم مبلغ آنها شوند و بی‌شک در استان فعالیت دارند اما استان خوزستان تنها استانی است که مردم آن تماماً شیعه و محب و دوست‌دار اهل‌بیت هستد. مطمئن باشید دشمن بیشترین سرمایه‌گذاری را روی خوزستان کرده و خواهد کرد. راهبرد دوم پیوست خدمات اجتماعی به تبلیغ دین است. اکنون در دورانی هستیم که مردم از مسئولان انتظار دارند به فکر تمام شئونات زندگی مردم باشند و البته انتظار اسلام ناب محمدی هم همین است. تبلیغ دین باید در کف جامعه اتفاق بیفتد و اعتقاد داریم که یک مبلغ دینی موفق حتماً قبل از تبلیغ دین باید به مردم خدمت کرده باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: راهبرد سوم مسجد محله‌محور و محله مسجد‌محور است.

مسجد در گام دوم انقلاب اسلامی باید به جایی تبدیل شود که ۵ درصد به امور دینی و ۹۵ درصد به نیازهای دیگر مردم رسیدگی کند

. اگر در روستا فردی به نام امام روستا در غایت هدف ما برای خدمت قرار دارد به آن معناست که این شخص تمام نیازهای مردم را خودش دنبال کند. همچنین راهبرد چهارم سازمان تبلیغات اسلامی جوان‌گرایی است که ما این حرکت را در اداره‌کل آغاز کردیم و معتقدیم که در ۲۷ اداره استان خوزستان باید مدیران جوان دغدغه‌مند انقلابی فعال باشند تا به جریانات علمی، فرهنگی و تبلیغی شهر خود جهت و جوشش دهند.

وی با تأکید بر اینکه مسئله زنان در اولویت اهمیت برای ما قرار دارد، گفت: همان‌گونه که همواره باید از منابع دینی الهام بگیریم، در این موضوع با تأسی از ادعیه مهمی همچون حدیث کساء مسئله جایگاه زنان برای ما محرز می‌شود. اساس جامعه خانواده است و اساس خانواده زن. اگر خانواده از هم گسیخته شد دیگر نیازی به جنگ نیست و آن جامعه با یک تلنگر فرو می‌ریزد.

ظرفیت‌های تبلیغات اسلامی  خوزستان 

نبی‌زاده، قریب به ۵هزار و ۸۰۰ هیأت مذهبی در استان، حدود یک‌هزار مداح و شاعر آیینی، ۲۱ مدرسه علوم اسلامی و معارف و صدرا، انجمن‌های اسلامی، کانون‌های فرهنگی تبلیغی، جمعیت بانوان فرهیخته، مؤسسات قرآنی، مبلغان و ائمه جماعات را از جمله ظرفیت‌های تبلیغات اسلامی عنوان کرد و افزود: سازمان باید برنامه و چشم‌انداز داشته باشد اما در این وضعیت استان خوزستان ما باید جنگ چریکی فرهنگی انجام دهیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: از حجت‌الاسلام بلک برای تلاش‌های زیاد در حوزه زیرساخت قدردانی می‌کنم؛ ما اکنون چند هزاران متر املاک در سراسر استان داریم. ساختمان دارالقرآن الکریم خوزستان با زیرساختی عالی در شمال اهواز قرار دارد که همه مستحضر هستید آسیب‌هایی متوجه آن منطقه است. تلاش و رایزنی ما برای استفاده از این فضا ادامه دارد و اکنون دوره‌های عمومی قرآنی در حال برگزاری است. دارالقرآن کمبودهایی همچون استدیو ضبط صدا و مهمان‌پذیر دارد که با کمک سازمان برنامه و بودجه استان خوزستان در شش ماه آینده امکانات آن خریداری و نصب می‌شود.

وی گفت: بودجه فرهنگی سال ۹۸ هنوز به دست ما نرسیده و ما اکنون با باقی‌مانده بودجه سال ۹۷ کارها را به پیش می‌بریم. ما یاد نگرفتیم خودمان را متکی به بودجه کنیم بلکه با اعتقادمان کار می‌کنیم. ذکر این نکته هم ضروری است که یک‌هزار و ۱۰۰ مسجد و حسینیه در زمان ریاست حجت‌الاسلام بلک تجهیز شدند.

نبی‌زاده با تأکید بر اعتقاد به تبلیغ در فضای مجازی گفت: در هم‌افزایی با سپاه در تلاش هستیم مرکز مانیتورینگ شبهات در فضای مجازی برای پاسخگویی آنلاین راه‌اندازی شود. آنچه که درباره نوع پوشاک عرضه شده در بازار مورد سؤال قرار گرفت باید بگویم از آنچه که ما درباره بازاری‌ها انتظار داریم تا اتفاق بیفتد احتیاج به تلاش بیشتری دارد. درباره نحله‌های انحرافی به صورت جدی با قرارگاه فرهنگی خاتم‌الانبیاء، قرارگاه امنیتی ابوالفضل، قرارگاه صاحب‌الأمر حوزه وارد گفت‌وگو شده‌ایم و سازمان به عنوان خادم آماده خدمت در این زمینه است. نزدیک به ۱۸۰ روحانی مستقر در سراسر استان خوزستان حضور دارد که این‌ها برای آنکه تبدیل به استادان پاسخگو به شبهات فرقه‌های انحرافی شوند،‌ در حال آموزش هستند.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو − 2 =


دسته‌بندی نشده