سرپرست شرکت آبفا روستایی خوزستان بیان کرد: این پروژه های آبرسانی روستایی در شهرستان های اهواز، ایذه، باغملک، لالی، آبادان، باوی، هویزه، حمیدیه و هندیجان اجرا و به بهره برداری رسیده است.

 

وی با اشاره به پروژه کارگزاری خط انتقال آب روستای دغاغله شهرستان اهواز گفت: در این پروژه ۹ کیلومتر خط انتقال آب از تاسیسات شهدای دغاغله تا روستا کارگزاری شد که در راستای حل مشکلات آبرسانی به این روستا بلحاظ کمی و کیفی بوده است.

 

روستای دغاغله ۱۶۰۰ خانوار با جمعیتی بالغ بر ۸ هزار نفر را تحت پوشش دارد.

 

سرپرست شرکت آبفا روستایی خوزستان با اشاره به تکمیل پروژه آبرسانی به ۱۱ روستای پیان ایذه گفت: در این پروژه ۲۰ کیلومتر خط انتقال و ۸ کیلومتر شبکه توزیع آب کارگزاری شده و ۲ باب مخزن ذخیره آب زمینی به حجم ۱۰۵۰ متر مکعب نیز احداث شده است.

 

وی افزود: با بهره برداری از این پروژه مشکل افت فشار و کیفیت آب ۱۱ روستا با جمعیتی بالغ بر ۲۲ هزار نفر برطرف شد.

 

حرباوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بهره برداری از پروژه آبرسانی به روستای فیاضیه آبادان گفت: در این پروژه ۴۳ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع آب شرب کارگزاری شده که در راستای حل مشکلات آبرسانی و بهبود کمی و کیفی آب آشامیدنی اهالی شریف این روستا بوده است.

 

سرپرست شرکت آبفا روستایی خوزستان با اشاره به تکمیل پروژه آبرسانی به ۵ روستای شهرستان باوی اظهار کرد: در این پروژه مشکل افت فشار آب ۵ روستای کائیدیه و ام اسراجینه با انجام عملیات تعویض شبکه توزیع حل شد.

 

وی افزود: این ۵ روستا جمعیتی بالغ بر۴ هزار و ۵۰۰ نفر را تحت پوشش دارند.

 

حرباوی با اشاره به کارگزاری و بهره برداری از پروژه خط انتقال آب جفیر و شبکه توزیع آب حسانه بالا شهرستان هویزه گفت: در این پروژه ۲۰ کیلومتر خط انتقال آب و ۳ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع کارگزاری شده است.

 

سرپرست شرکت آبفا روستایی خوزستان با اشاره به بهره برداری از پروژه اصلاح و بازسازی شبکه توزیع آب روستای فیاضیه آبادان گفت: در این پروژه بیش از ۴۳ کیلومتر لوله کارگزاری شده است که در راستای بهبود کمی و کیفی آب شرب اهالی شریف روستای فیاضیه انجام و به بهره برداری رسیده است.

 

حرباوی اظهار کرد: روستای فیاضیه ۶۵۷ خانوار با جمعیتی بالغ بر ۲ هزار و ۵۹۶ نفر را تحت پوشش دارد.

 

وی با اشاره به بهره برداری از پروژه آبرسانی به ۱۰ روستای بارانگرد شهرستان باغملک اظهار کرد: در این پروژه ۱۰ کیلومتر خط انتقال آب کارگزاری شده و تعدادی از چاه های این بخش تجهیز و اصلاح شدند.

 

حرباوی اظهار کرد: ۱۰ روستای بارانگرد جمعیتی بالغ بر ۵ هزار نفر را تحتپوشش دارند، که با انجام عملیات انجام شده آب شرب اهالی شریف این روستاها بلحاظ کمی و کیفی بهبود خواهد یافت.

 

سرپرست شرکت آب وفاضلاب روستایی استان خوزستان با اشاره به بهره برداری از پروژه ایستگاه تقویت فشار شهدای خسرج گفت: در این پروژه ۱۲ کیلومتر خط انتقال آب، ۹ هزار و ۷۰۰ متر شبکه توزیع و ۱ باب مخزن زمینی ۵۰۰ متر مکعبی کارگزاری شده است.

 

وی افزود: با بهره برداری از این پروژه ۷ روستا با جمعیتی بالغ بر ۴ هزار و ۲۵۱ نفر از نعمت آب آشامیدنی پایدار و بهداشتی بهره مند شدند.

 

حرباوی با اشاره به بهره برداری از پروژه آبرسانی به ۴روستای شهرستان هندیجان گفت: در راستای تامین آب شرب پایدار و بهداشتی این ۴ روستا ۲۲۶ خانوار با جمعیتی بالغ بر ۱۱۳۰ نفر پروژه کارگزاری خط انتقال و شبکه توزیع آب شرب انجام و به بهره برداری رسید.

 

سرپرست شرکت ابفا روستایی خوزستان اظهار کرد: در این پروژه ۲ کیلومتر خط انتقال و ۴ کیلومتر شبکه توزیع آب کارگزاری شده است.

 

وی با بیان اینکه پروژه آبرسانی به روستای منصوره شهرستان شادگان همزمان با فرا رسیدن هفته دولت به بهره برداری رسید گفت: بخشی از روستای منصوره به دلیل اینکه در انتهای خط انتقال آب قرار داشت، دچار افت فشار و یا قطعی آب می شد، که در راستای حل این مشکل عملیات کارگزاری خط انتقال و نصب و راه اندازی الکتروپمپ انجام و به بهره برداری رسید.

 

حرباوی ادامه داد: در این پروژه ۲ هزار متر خط انتقال کارگزاری و ۲ دستگاه الکتروپمپ نصب و راه اندازی شد و اهالی شریف روستای منصوره با جمعیتی بالغ بر ۴ هزار نفر از نعمت آب شرب سالم، پایدار و بهداشتی بهره مند شدند.

 

سرپرست شرکت آبفا روستایی خوزستان در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به بهره برداری از ۲ باب مخزن ذخیره آب در سطح روستاهای شهرستان لالی گفت: با بهره برداری از این ۲ باب مخزن ذخیره، آب شرب ۳۳۶ خانوار روستایی شهرستان لالی بلحاظ کمی بهبود یافت.

 

وی افزود: یک باب مخزن ذخیره ۵۰ متر مکعبی در روستای باقری ها و یک باب مخزن ذخیره ۶۰ متر مکعبی در روستای گچ کرسا نصب و راه اندازی شده است.

 

گفتنی است با بهره برداری از این پروژه های آبرسانی روستایی در سطح استان خوزستان شاخص بهره مندی اهالی شریف روستایی از ۶۲ درصد به ۷/۶۹ درصد افزایش یافت.

 

انتهای پیام/*