کد خبر : 5066
تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶

بنیانگذار رشته‌های رزمی خوزستان درگذشت

بنیانگذار رشته‌های رزمی خوزستان درگذشت

محمد بختیاری متولد ۱۳۲۴ در آبادان بود که شب گذشته (۱۰ مرداد) در سن ۷۴ سالگی به دلیل سکته درگذشت. وی ساکن اصفهان بود.  استاد بختیاری در سال ۱۳۴۷ فعالیت در رشته‌های کشتی کج و جودو را آغاز و سپس در سال ۱۳۵۵ فعالیت در باشگاه‌های زیر نظر اداره‌کل تربیت بدنی وقت استان را به

محمد بختیاری متولد ۱۳۲۴ در آبادان بود که شب گذشته (۱۰ مرداد) در سن ۷۴ سالگی به دلیل سکته درگذشت. وی ساکن اصفهان بود.

 استاد بختیاری در سال ۱۳۴۷ فعالیت در رشته‌های کشتی کج و جودو را آغاز و سپس در سال ۱۳۵۵ فعالیت در باشگاه‌های زیر نظر اداره‌کل تربیت بدنی وقت استان را به صورت رسمی شروع کرد.

مرحوم بختیاری، بنیانگذار ورزش‌های رزمی خوزستان شامل کونگ‌فو، جودو و کشتی کج بود و بر این اساس نیز پدر این رشته‌ها در استان خوزستان نیز محسوب می‌شود.

استاد بختیاری که از مربیان بزرگ و نامدار جودو خوزستان بود، شاگردانی همچون فریدون اسماعیلی، فاضل عساکره، شهریار فیاض و مسعود کعبی را به کشور معرفی کرد. وی علاوه بر این‌که هدایت تیم جودو خوزستان را برعهده داشت، در سال ۱۳۶۳ نیز رییس هیات جودو استان بود.

شهریار فیاض، شاگرد مرحوم بختیاری، درباره خصوصیات اخلاقی این پیشکسوت، اظهار کرد:‌ استاد علاوه بر این‌که از نظر تکنیکی روی جودوکاران استان بسیار کار می‌کرد، از نظر فرهنگی و اخلاقی نیز تاثیر بسیاری روی شاگردان خود داشت. وی با هنرجوهای خود مانند فرزند خودش رفتار می‌کرد.

وی بیان کرد: استاد بختیاری، رفتار پدرانه‌ای با ما داشت و واقعا چیزهای زیادی از او یاد گرفتیم و بعدها که خودمان هم وارد عرصه مربیگری شدیم، در برخورد با هنرجوهای‌مان راه استاد را در پیش گرفتیم. اکنون نیز هنرجوهای استاد در سطح مدیریت کلان استان خوزستان و کشور هستند و تواضع و منش را از وی فرا گرفته‌اند و الگوبرداری خوبی از رفتار استاد شده است.

شاگرد مرحوم بختیاری گفت: برخلاف محدودیت در امکانات و حمایت نشدن از سوی اداره‌کل تربیت بدنی وقت استان از رشته جودو، استاد وقت و تلاش بسیاری برای پیشرفت شاگردان خود می‌گذاشت. وی بنیانگذار رشته‌های رزمی از جمله جودو و کونگ‌فو خوزستان بود و پدر این دو رشته در استان محسوب می‌شود.

وی در پایان نیز عنوان کرد:‌ با تلاش‌های مرحوم بختیاری نیز اکنون خوزستان جایگاه قابل توجهی در رشته کونگ‌فو در کشور دارد. ایسناخوزستان

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفده − پانزده =


دسته‌بندی نشده