کد خبر : 12587
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۹

بصیرت افزایی در بین دانش آموزان افزایش یابد

بصیرت افزایی در بین دانش آموزان افزایش یابد
مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان خوزستان با اشاره به اینکه بصیرت افزایی در بین دانش آموزان افزایش یابد گفت: در اتفاقات اخیر به دلیل زیر ساخت های تربیتی که در استان خوزستان وجود داشت کمترین آسیب را داشتیم.

به گزارش پایگاه خبری هنر قلم و به نقل از  خبرگزاری تسنیم از  اهواز،  سرهنگ پاسدار امیر قمرزاده  در نشست خبری گرامیداشت هفته بسیج دانش آموزی،  آمریکا را نماد استکبار جهانی دانست و اظهار داشت: پیام اصلی این هفته استکبارستیزی و مبارزه با زیاده خواهی ابرقدرت های مادی به ویژه رژیم استکباری آمریکا است.

فرمانده بسیج دانش آموزی سپاه حضرت ولیعصر(ع) استان خوزستان گفت: دانش آموزان در  انقلاب اسلامی نقش بسیار پررنگی داشتند.

وی در ادامه با اشاره به رشادت دانش آموزان در هشت سال دفاع مقدس گفت: در هشت سال دفاع مقدس حضور دانش آموزان را در  عرصه‌های مختلف دفاع مقدس شاهد بودیم که  نقش ویژه‌ای در ایجاد شور و نشاط انقلابی در سطح  جبهه‌ها داشتند.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی خوزستان در ادامه با گرامیداشت هشتم آبان مصادف با سالروز شهادت شهید محمدحسین فهمیده گفت: شهید فهمیده و بهنام محمدی پرچم داران نوجوانانی هستند که در دوران دفاع مقدس نقش آفرینی کردند.

سرهنگ قمرزاده، شهید علی لندی را ادامه دهنده مکتب شهدای نوجوان دفاع مقدس دانست و افزود: بیش از سه هزار شهید بسیج دانش آموزی در استان خوزستان وجود دارد.

وی با بیان اینکه امروز لازمه برخورد با فتنه‌های جدید بصیرت و مطالعه زیاد است گفت:اتفاقات اخیری که در برخی از مدارس در کشور رخ  داد؛ در این باره نیاز به بصیرت افزایی و گفت و گو با دانش آموزان جهت آگاهی و بصیرت آنها است.

این مسئول در ادامه با بیان اینکه در مقابل با این فتنه اقداماتی توسط تشکل‌های دانش آموزی و بسیج دانش آموزی و آموزش و پرورش انجام شد، افزود: در اتفاقات اخیر به دلیل زیر ساخت های تربیتی که در استان خوزستان وجود داشت  کمترین آسیب را داشتیم.

قمرزاده با بیان اینکه  در زمان کرونا به دلیل غیرحضوری  برگزار شدند مدارس چندین طرح آموزشی و تربیتی اجرا شد و به شدت تاثیر گذار بود، گفت: طرح صالحین و  طرح شهید بهنام به صورت مجازی با حضور کارشناس تربیتی و روحانیون جهت رفع شبهات دانش آموزان  اجرا شدو تاثیرات زیادی داشت.

وی با اجرای طرح های  معراج  و راهیان کوثر در استان خوزستان اشاره کرد و گفت: در استان خوزستان بیش از ۵۰۰ کلاس جهاد تبیین در سطح مدارس استان خوزستان در حال اجرا است.

مسئول بسیج دانش آموزی خوزستان با بیان اینکه دو برنامه برای سال تحصیلی ۱۴۰۱ داشته گفت: اردوی علمی راهیان پیشرفت جهت آشنایی با دستاوردهای انقلاب و برگزاری راهیان نور با عنوان مدرسه تا مدرسه  از جمله برنامه‌های امسال است.

وی با اشاره به برنامه‌های هفته بسیج اظهار داشت: برگزاری برنامه صبحگاه دانش آموزی در سراسر استان، برگزاری مراسم تشییع پیکر شهید گمنام توسط دانش آموزان در حرم حضرت علی بن مهزیار اهوازی (ع)، دیدار با خانواده‌های شهدای بسیج دانش آموزی، افتتاح اردوهای راهیان نور دانش آموزی در منطقه فتح المبین شوش، تجمع هزار نفری فرمانده‌ واحدهای بسیج خواهران در مرکز استان، حضور دانش آموزان در مراسم غباررویی مزار گلزار شهدای با روایت‌گویی روایان دفاع مقدس برگزاری راهپیمایی ۱۳ آبان از جمله برنامه های گرامیداشت هفته بسیج است.

وی در ادامه افزود: همچنین اجرای گروه های سرود با حضور دانش آموزان ۲۰ شهرستان استان خوزستان در منطقه آزاد اروند ، ارسال مسابقه دل نوشته به مسابقه «ب مثل بهنام» یاد وخاطر شهید بهنام محمدی، افتتاح دفتر بسیج دانش آموزی در اداره کل آموزش و پرورش ، اجرای طرح جهاد تبیین در راستای پاسخ به شبهات دانش آموزان در مدارس استان خوزستان از جمله برنامه‌های بسیج دانش آموزی استان خوزستان است.

انتهای پیام/۷۳۵/ ن

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × سه =


دسته‌بندی نشده