کد خبر : 3514
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۷

بسیاری از خدمات الکترونیکی دولت مهجور مانده است، خوزستان صاحب آزمایشگاه تخصصی معماری سازمانی می شود

بسیاری از خدمات الکترونیکی دولت مهجور مانده است، خوزستان صاحب آزمایشگاه تخصصی معماری سازمانی می شود

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری هنرقلم، علیرضا صفایی جمع خبرنگاران اظهار کرد: چهارمین نمایشگاه الکامپ و دستاوردهای دولت الکترونیک در خوزستان با هدف ارائه توانمندی و دستاوردهای بخش خصوصی و دولتی در حوزه دیجیتال، فناوری اطلاعات و دولت الکترونیک برگزار شد. وی افزود: در این نمایشگاه که از ۹ آبان ماه شروع شده بیش از

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری هنرقلم، علیرضا صفایی جمع خبرنگاران اظهار کرد: چهارمین نمایشگاه الکامپ و دستاوردهای دولت الکترونیک در خوزستان با هدف ارائه توانمندی و دستاوردهای بخش خصوصی و دولتی در حوزه دیجیتال، فناوری اطلاعات و دولت الکترونیک برگزار شد.
وی افزود: در این نمایشگاه که از ۹ آبان ماه شروع شده بیش از ۳۰ سازمان دولتی، ۳۲ شرکت و فروشگاه بخش خصوصی و ۲۴ استارتاپ در دو سالن خلیج فارس و امام رضا (ع) توانمندی ها و دستاوردهای خود را به معرض دید عموم گذاشتند.
رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای خوزستان تصریح کرد: همچنین رویداد الکام استارز یکی دیگر از بخش های نمایشگاه الکامپ چهارم خوزستان بود که قصد داشتیم توانمندی جوانان استان را در قالب ۲۴ تیم به نمایش بگذاریم.
صفایی گفت: با برگزاری نمایشگاه الکامپ سعی کردیم قدمی در راستای معرفی توانمندی های استان در حوزه فناوری و ارتباطات و خدماتی که دولت و بخش خصوصی در حوزه الکترونیک به مردم ارایه می دهند برداریم.
وی افزود: بسیاری از خدمات دولت الکترونیک به دلیل عدم اطلاع رسانی مناسب و صحیح مهجور مانده و مردم اطلاعی از آنها ندارند و این نمایشگاه بهانه ای برای رفع خلأهای اطلاعاتی در حوزه اطلاع رسانی در زمینه فناوری و دولت الکترونیک بود.
رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای خوزستان گفت: ۳۲ شرکت فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ۲۴ گروه استارتاپی و بیش از ۳۰ نهاد و سازمان دولتی در چهارمین نمایشگاه الکامپ و دستاوردهای دولت الکترونیک در خوزستان حضور داشتند.
صفایی ادامه داد: همچنین چهار تفاهم نامه در راستای اشتغالزایی و ارتباط بهتر و بیشتر با سازمان های مختلف در این نمایشگاه منعقد گردید.
وی گفت: آپا دانشگاه شهید چمران اهواز، دانشگاه شهید بهشتی تهران، پارک علم و فناوری خوزستان و بانک رسالت دستگاه های بودند که این تفاهم نامه ها با آنها امضا شد.
رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای خوزستان اضافه کرد: از دو سال پیش تاکنون طرحی به نام « از آموزش تا اشتغال» تعریف شده است که دانش آموختگان دانشگاه ها و دانشجویانی که دانش کافی برای جذب شدن در بازار اشتغال ندارند در قالب این طرح مهارت های مورد نیاز برای ورود به بازار کار را فرا می گیرند.
صفایی گفت: شاید بسیاری از آموخته های دانشگاهی کمکی به جذب فارغ التحصیل در بازار کار نمی کند، ما این نقیصه را آسیب شناسی کردیم و به این نتیجه رسیدیم که باید برخی دوره های تخصصی را برای دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه برگزار کنیم تا توانمندی لازم برای جذب در بازار کار را به دست آورند.
وی افزود: از آنجایی که دوره های تخصصی هزینه بر هستند و شاید خانواده در قالب پرداخت مستقیم نتوانند هزینه ها را پرداخت کنند تفاهم نامه با بانک رسالت امضا کردیم که این بانک در قالب وام هایی با کارمزد ۲ تا ۴ درصدی حداکثر تا سقف ۵ میلیون تومان وام با اقساط دوساله و رقم پایین در اختیار دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاهی و سایر متقاضیان قرار خواهد داد.
رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای خوزستان بیان کرد: همچنین در قالب این تفاهم نامه شرکت ها و فروشگاه های عضو سازمان نظام صنفی رایانه‌ای خوزستان تضمین می کنند کمبود نیروی متخصص خود را از میان این دانش آموختگان این دوره ها انتخاب و جذب نمایند.
صفایی ادامه داد: پیش بینی ما این است که با اجرای طرح « از آموزش تا اشتغال» طی حداکثر دو سال بتوانیم نیاز خوزستان را به نیروهای متخصص در حوزه فناوری رفع کنیم.
وی گفت: اعتبار مشخصی برای این طرح در نظر گرفته نشده است اما مبلغ ۱۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در این طرح سرمایه گذاری شده و بانک رسالت هم به میزان آورده بخش خصوصی اعتبار تخصیص می دهد.
رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای خوزستان تصریح کرد: تزریق این اعتبار به صورت تدریجی و مرحله به مرحله است و با مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان شروع می شود و اعتبارات طرح به تدریج توسط بخش خصوصی و بانک رسالت تخصیص داده می شود.
صفایی افزود: به احتمال زیاد کمک هایی در قالب مجموعه های مردم نهاد به این تفاهم نامه و طرح اضافه می شود.
وی بیان کرد: مرکز اپای دانشگاه شهید چمران که دانشگاه مادر خوزستان است فعالیت های بسیار خوبی در زمینه فضای مجازی و امنیت سایبری انجام داده است و هم افزایی این مرکز و بخش خصوصی می تواند دستاوردهای بیشتر و بهتری به ارمغان بیاورد. تفاهم نامه عقد شده که برگزاری دوره های مشترک و استفاده از امکانات و دانش طرفین را تضمین می کند موجب بهبود امنیت و رصد کردن فضای سایبری را خواهد داشت.
رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای خوزستان گفت: این ارتباط دوطرفه باعث ارتقای صنف رایانه ای و به اشتراک گذاشتن تجربه دانشگاه با بخش خصوصی و استفاده دانشگاه از امکانات اعضای سازمان نظام صنفی رایانه‌ای می شود.
صفایی درباره تفاهم نامه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای خوزستان و دانشگاه شهید بهشتی تهران ، توضیح داد: ما قصد راه اندازی آزمایشگاه معماری سازمانی را در خوزستان داریم که معماری سازمانی یکی از علوم جدید است که سازمان ها را از پنج منظر فرآیندی، سیستمی ، داده ای، زیرساخت و امنیت مورد بررسی و ارزیابی قرار می دهد.
وی افزود: این نیاز در استان احساس شد و ما قصد احداث یک آزمایشگاه تخصصی معماری سازمانی را داریم این امر موجب می شود سازمان هایی که درخواست مشاوره یا اجرای معماری سازمانی را دارند در همین خوزستان خدمات و مشاوره لازم را بگیرند و کار توسط خارج از استان انجام نشود.
صفائی در مورد تفاهم نامه منعقد شده با پارک علم و فناوری اشاره کرد و برگزاری رویدادها مختلف کامپیوتر و فناوری اطلاعات و ارزیابی شرکت ها و طرح ها را از جمله اقدمات مشترک این تفاهم نامه در آیند شمرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شانزده + چهار =


دسته‌بندی نشده