کد خبر : 14715
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۳

برگزاری رزمایش ۲هزار نفری دانش آموزی در اهواز

برگزاری رزمایش ۲هزار نفری دانش آموزی در اهواز

به گزارش پایگاه خبری هنر قلم و به نقل از ایرنا،  مسعود حمیدی نژاد چهارشنبه در حاشیه برگزاری این همایش در جمع خبرنگاران بیان‌کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که به دانش آموزان علم نافع را آموزش دهید و نیاز است که دانش اموزان اقدام عملی را برای زندگی کردن در جامعه بیاموزند به همین منظور

به گزارش پایگاه خبری هنر قلم و به نقل از ایرنا،  مسعود حمیدی نژاد چهارشنبه در حاشیه برگزاری این همایش در جمع خبرنگاران بیان‌کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که به دانش آموزان علم نافع را آموزش دهید و نیاز است که دانش اموزان اقدام عملی را برای زندگی کردن در جامعه بیاموزند به همین منظور در سازمان دانش‌آموزی تلاش می‌شود تا مهارت‌های زندگی سالم و اسلامی به دانش آموزان آموزش داده شود.

وی گفت: دانش آموزان در این سازمان به نوعی زندگی کردن را یاد می‌گیرند و به نوعی در مسیری که رهبری فرمودند برای زندگی به دور از آسیب آموزش می‌بینند.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان ادامه‌داد: در نظر داریم تا آموزش‌ها را افزایش دهیم و بر روی توسعه علم نافع کارهای بیشتری انجام دهیم، امسال تابستان نیز تلاش داریم که برنامه‌ریزی‌هایی را در این سازمان برای دانش آموزان داشته باشیم.

وی با اشاره به میزبانی خوزستان از کاروان‌های راهیان نور دانش‌آموزی افزود: دانش آموزان از سراسر کشور در قالب کاروان‌های راهیان نور به استان سفر می‌کنند که برای سال تحصیلی امسال ۳۲ هزار دانش آموز در قالب این کاروان‌ها به خوزستان سفر خواهند کرد و در مجموع تاکنون ۳۰ هزار دانش آموز از مناطق جنگی استان بازدید داشته‌اند.

حمیدی نژاد اظهارکرد: یک‌هزار و ۵۰۰ نفر از برگزیدگان استعدادهای درخشان از سراسر کشور مقرر شده در قالب کاروان‌های راهیان نور پیشرفت به استان سفر کنند که تا کنون ۸۰۰ نفر از این تعداد حضور یافته‌اند، دانش آموزان در قالب این کاروان در کنار بازدید از مناطق جنگی و آشنایی با ارزش‌های دوران دفاع مقدس با دستاوردهای تولیدی و اقتصادی خوزستان نیز آشنا می‌شوند.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان ادامه‌داد: تلاش داریم تا در کنار برگزاری کاروان‌های راهیان نور، سفر زیارتی برای دانش آموزان استعدادهای درخشان خوزستان انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه دوره‌های آموزش سواد رسانه برای دانش آموزان برگزار می‌شود افزود: فضای مجازی هم مفید و هم مضر است، برای استفاده درست دانش آموزان از فضای مجازی ابتدا باید سواد استفاده از رسانه و فضای مجازی را آموزش دهیم تا دانش آموزان در استفاده از فضای مجازی با مشکل مواجه نشوند.

حمیدی نژاد تصریح‌کرد: در نظر داریم تا دوره‌های آموزش سواد رسانه را برای دانش آموزان خوزستان و خانواده‌های آنها برگزار کنیم.

مدیر سازمان دانش آموزی خوزستان نیز در حاشیه این مراسم بیان‌کرد: دانش آموزان عضو سازمان دانش آموزی در طول سال مهارت‌هایی را کسب می کنند و در این رزمایش‌ها گوشه‌ای از مهارت های خود را نشان می‌دهند.

بهنام میرافضل افزود: این رزمایش‌ها هم تمرین و هم معرفی تشکیلات سازمان دانش آموزی و مهارت‌هایی است که به دانش آموزان ارائه می‌دهند، این آموزش‌ها شامل آموزش‌های امدادی و تشکیلاتی مثل آداب ادای احترام به پرچم کشور، فراگیری مهارت‌های اجتماعی و زندگی و مهارت‌های ورزشی است.

این رزمایش تحت عنوان تداوم انقلاب با یاوران انقلاب است که اعضای سازمان دانش آموزی در سراسر کشور این برنامه را برگزار می‌کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × سه =


دسته‌بندی نشده