کد خبر : 7236
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱:۱۱

حدیث کریمی

برنامه های عباس بهمئی کاندیدای ششمین دوره شورای شهر اهواز

برنامه های عباس بهمئی کاندیدای ششمین دوره شورای شهر اهواز
کاندیدای ششمین دوره شورای اسلامی شهر اهواز گفت: یک سیستم و سازمان، باید شفافیت مالی و جریان سازی مالی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی هنر قلم، عباس بهمئی در دوره پنجم شورای شهر شهرستان رامهرمز انتخاب شد و به دلیل تمایل به پیاده کردن تمام ایده ها و توانمندی های خود و بهره بردن از آنها، از شرکت ملی حفاری استعفا داد و در شورای شهر رامهرمز به طور کامل حضور پیدا کرد و وقت زیادی برای این موضوع گذاشت و در نهایت یک رضایت نسبی را برای شهروندان به وجود آورد.

عباس بهمئی در نشست خبری با اصحاب رسانه که روز یکشنبه در اهواز برگزارشد، چابک سازی سازمان‌ها و ادارات را از موضوعات مهم سازمانی عنوان کرد و گفت: تعریف و برداشتی که این روزها از بسته چابک‌سازی می شود، برون سپاری تمام خدمات یک سازمان و نهاد است که شاید ایده مناسبی باشد اما نوع نگرش موجود، این نیست. در اصل باید برنامه‌هایی وجود داشته باشد که نوع برون سپاری را مشخص کند.

کاندیدای ششمین دوره شورای اسلامی شهر اهواز، با بیان اینکه در این زمینه چند موضوع مهم است، گفت: موضوع اول این است که “یک سیستم و سازمان، باید شفافیت مالی داشته باشد.”

وی با اشاره به طرح ها و شعارهای بسیار متفاوت و خاص کاندیداهای انتخابات شورا اظهارکرد: در هر سازمانی به خصوص شهرداری اهواز، پرسنل شایسته‌ای وجود دارد که نیروهای بسیار فنی و ایده‌پردازی هستند اما اگر به عنوان عضو شورای شهر بتوانیم سیاست گذاری شورا و شهرداری را به سمتی ببریم، که در راستای رفع شرایط شغلی پرسنل و جایگزینی شایسته سالاری به جای انتصابات بی مورد باشد، می‌توان به این امیدوار بود که اهداف و برنامه ها اجرایی شود و شاید ا بن بست ها و معضلات موجود، خارج شود.

بهمئی خاطرنشان کرد: اولویتم پس از حضور در شورا، شفافیت مالی است و اگر بتوانیم سالیانه حسابرسی منظم و مستمری انجام دهیم که با قواعد و اصول حسابرسی تطابق داشته باشد، می توان گفت وضعیتی که به وجود می آید یک گردش مالی شفاف است.

وی افزود: اگر شهرداری را یک بدن در نظر بگیریم و ایده ها، مغز و تفکر آن بدن باشند، اما گردش مالی مناسبی در شریان های این سیستم و در این بدن تزریق نشود، آن بدن قادر به اجرای افکار نخواهد بود، به همین دلیل اولین اولویت؛ ایجاد جریان سازی مالی بسیار شفاف است ، و پس از آن شفافیت در قراردادهاست.

بهمئی اضافه کرد: پیمان ها و قراردادها با پیمانکاران باید به صورت شفاف به عنوان یک گزارش شش ماهه در اختیار مردم و رسانه‌ها قرار داده شود تا خیلی از این سودجویان و کسانی که امکان دارد وارد مسائل حاشیه شوند اینها را کنار بگذاریم و و این سیستم را به سمتی ببریم که بتواند خدمات بهتر و شفاف تری در اختیار مردم قرار دهد.

وی یادآور شد: گردش مالی، شفافیت در قراردادها و پیمانها، ایجاد سامانه ارزشیابی مستمر طبق قواعد و اصول شورا، معیشت پرسنل و کارکنان و کارگران شهرداری از برنامه های حضورم در شورای شهر اهواز است.

عباس بهمئی گفت: در شهرداری اهواز، باید مشخص شود جایگاه قانونی عنوان کمیته انتصابات چه تعریفی دارد؟ آیا در سایر کلانشهرها به همین شکل است؟ آیا در گذشته هم به این شکل بوده یا در دوره خاصی به این نتیجه رسیده اند که این کمیته نیاز است؟ آیا این امکان وجود داشت که به جای کمیته انتصابات از یک سامانه ارزشیابی قوی و مستقل در شهرداری استفاده کنند و بر اساس توانمندی‌های تحصیل کرده ها و نخبگان دانشگاهی استفاده کنند؟ یا با توجه به سوابق اجرایی شان، تجربه‌هایی که وجود داشته و بر اساس آن باشد اگر قرار باشد با ورود هر عضو شورای شهر، شهردار جدید به صورت سلیقه ای با توجه به رایزنی هایی که وجود دارد و دخالت هایی که در انتصابات به صورت غیرکارشناسی رخ می دهد از طرف شورا انجام شود؛ امید برای نیروهای کارشناسی دلسوزی که در شهرداری وجود دارد و آنهایی که ایده‌های نو دارند برای پیشرفت و خروج شهرداری از بن بست ها و معضلات از بین می رود وقتی این امید از بین برود یک روحیه خسته در آن سازمان و نهاد مثل شهرداری به وجود می آید و باعث می شود نتیجه برعکس شود و کارهای جدید و آن سیستمی که باید به مردم خدمات بدهد به روز شود و با توجه به گسترش جمعیت و شرح باید خدمات جدید تر و افکار جدید تر وارد شود اینها کنار گذاشته می‌شوند و در زمینه یک سیستم ارزشیابی مستمر و طبق قواعد اصول پی ریزی کنیم و فارغ شویم از مسئله انتصابات آن هم به صورت غیرکارشناسی و دولت هایی که وجود دارد شروع به کار کنیم.

وی بیان کرد: مرحله بعدی به نظرم در شهرداری کاری که می‌توانیم پیگیری کنیم و نتیجه بدهد این است که پرسنل شهرداری با خانواده شهرداری در نظر بگیریم اگر تمام بدنه شهرداری را یک خانواده بدانیم قطعاً آنها برای کار کردن روی بهتری خواهند داشت باید اولویت شورا این باشد که معیشت پرسنل و رفاه حال کارکنان وکارگران شهرداری مد نظر قرار دهند و به جای اینکه در مسائل دیگر به خوانند کنند اگر ما بتوانیم بدنه شهرداری را روحیه از را افزایش دهیم روحیه خدمات‌رسانی و پیشرفت و توسعه در شهر ما زنده می شود و آنها بهترین کار می‌کنند.

عباس بهمنی در پایان با اشاره به اینکه ظرفیت هایی در شهر و کلانشهر اهواز وجود دارد، گفت: ما با استفاده از این ظرفیت ها می توانیم آینده شهرمان را تضمین کنیم در دوره آینده چالش‌های بسیار بزرگ داریم با توجه به اینکه در حال حاضر درآمد جاری ما بخشی از آن جدا از ارزش افزوده؛ از بخشی مشارکت مردمی در ساخت و ساز و همچنین پرداخت عوارض است با توجه به بحث تورمی که وجود دارد قطعاً این میزان کاهش پیدا می کند و در حال حاضر هم این مشکل وجود دارد اگر ما به سمت افزایش درآمد پایدار آرمان برویم نوع برنامه ریزی و سیاستگذاری را در حد شهری مثل کلانشهر اهواز نبینیم با توجه به توسعه ای که برای نسل های آینده باید پیش بینی کنیم و درآمدهای پایدار را افزایش دهیم قطعاً بحرانی که در آینده خواهیم داشت بیشتر از قبل از و وضعیت کنونی می باشد.

کاندیدای دوره ششم شورای اسلامی شهراهواز ضمن ابراز امیدواری گفت: امیدوارم با توجه به شرایطی که در آن هستیم با مشارکت مردم و حضور مردم پای صندوق‌های رای تیمی وارد شورای شهر شود که هم کار تیمی را بداند و هم اعتقاد به کار گروهی و مشورت داشته باشد و این که برنامه ها و دلسوزی های خود را به سمت مسائل فارغ از و جناحی و فامیل و غیره ببرد و تمام دلسوزی هایش برای شهر و مردم و شهروندان باشد و تمام تلاشش را در این باره انجام دهد.

بهمنی دکترای تخصصی مهندسی مواد است، و در حال حاضر در شرکت نفت ایرانول مشغول به فعالیت است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

17 + 4 =


دسته‌بندی نشده